Przesłankę wykluczenia należy interpretować ściśle
Przepis art. 24 ust. 2 pkt 1 p.z.p. nie pozwala na wykluczanie wykonawców, jeśli udział w przetargu nie utrudni uczciwej konkurencji. Co istotne, ciężar dowodowy w tym zakresie spoczywa na...
Przepis art. 24 ust. 2 pkt 1 p.z.p. nie pozwala na wykluczanie wykonawców, jeśli udział w przetargu nie utrudni uczciwej konkurencji. Co istotne, ciężar dowodowy w tym zakresie spoczywa na...
Organ administracji publicznej nie może samodzielnie precyzować mało zrozumiałej treści wniosku mieszańca. Mogłoby to bowiem doprowadzić do niedopuszczalnej zmiany żądania uznał Wojewódzki Sąd...
Jeśli w skład jednego zamówienia wchodzi klika różnych usług, to obliczając cenę tego zamówienia, należy uwzględnić stawki VAT właściwe dla każdej z tych usług. Tylko wyjątkowo stosuje się stawkę VAT...
Podmiot odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości nie może samodzielne decydować, czy kierować je do instalacji regionalnej, czy zastępczej uznał WSA we Wrocławiu.
Za podwykonawcę powinien zostać uznany wyłącznie ten podmiot, który samodzielnie realizuje pewien zakres zamówienia - wskazuje Michał Peljan, radca prawny, managing associate w kancelarii GESSEL.
Radny nie będący członkiem komisji rewizyjnej może zostać poinformowany o jej posiedzeniu również drogą mailową uznał WSA w Łodzi.
Protokół z kontroli biblioteki gminnej przeprowadzonej przez PIP jest informacją publiczną uznał WSA w Gliwicach.
Gdy podmiot trzeci, co do którego występują przesłanki wykluczenia oświadcza, że nie będzie brał realnego udziału w realizacji zamówienia, to zamawiający nie ma wówczas prawa wykluczyć wykonawcy,...
Regulamin utrzymania czystości i porządku nie może zawężać kategorii odpadów komunalnych ulegających biodegradacji jedynie do odpadów kuchennych uznał WSA w Gliwicach.
Sam fakt dostępności punktu handlowego czy gastronomicznego z drogi publicznej nie decyduje o tym, że jest on położony w pasie drogowym uznał WSA w Gdańsku.
Informacja dotycząca operatów szacunkowych lokali wycenianych dla potrzeb zbycia ich przez miasto jest jawna uznał WSA w Warszawie.
Złożenie oświadczenia przez wykonawcę nie może zastąpić oświadczenia woli podmiotu trzeciego, z którego niezbicie wynika, że ów podmiot decyduje się wspomóc wykonawcę przy warunkach, których...
Rada gminy musi w sposób nie budzący wątpliwości określić osobę inkasenta pobierającego opłatę od posiadania psów uznał WSA w Gliwicach.
Informacja dotycząca kosztów wysłania listu, w którym burmistrz zniechęca mieszkańców do odwołania go z pełnonej funkcji, jest jawna uznał WSA w Krakowie.
Zdaniem NSA ustawa o działalności leczniczej w zakresie przekształceń szpitali publicznych w spółkę kapitałową wyłącza stosowanie ustawy o samorządzie województwa. A zatem sejmik wojewódzki nie może...
Odmowa zatwierdzenia taryfy dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę nie może być oparta jedynie na subiektywnej ocenie komisji budżetowej uznał WSA w Olsztynie.
Nie można odmówić potwierdzenia prawa do świadczeń zdrowotnych z powodu trudności lub niemożności przeprowadzenia wywiadu środowiskowego uznał WSA w Poznaniu.
Odpowiedź starosty, że nie ma projektów aktów w sprawie symboli religijnych w urzędzie, nie oznacza, że nie są one projektowane - stwierdził Naczelny Sąd Administracyjny. - Bezczynność ma miejsce nie...
Burmistrz ma obowiązek podać ile i jakie umowy podpisywał z kancelariami prawnymi dotyczącymi stałej obsługi i w zakresie jednostkowych spraw sądowych. Nie może żądać przy tym od wnioskodawcy...
Pomoc społeczna ma służyć jako wsparcie, a nie jako środek do zaspokojenia wszelkich potrzeb osoby zainteresowanej bez podejmowania z jej strony jakichkolwiek prób przezwyciężenia trudnej sytuacji...