Grzegorz Krawiec

Artykuły autora

Naukowcy powinni mieć więcej możliwości publikowania punktowanych artykułów

Szkolnictwo wyższe

Ambitny naukowiec, autor tekstu, który chciałby opublikować w jak najlepszym czasopiśmie, często będzie zmuszony do obniżania swoich aspiracji - nie dlatego, że recenzent nie podzieli jego oceny, a z faktu braku miejsc, w których przy tylu ograniczeniach tekst mógłby się ukazać. Zaadresowanie problemu poprzez przyznanie wyższej ilości punktów większej ilości czasopism nie jest tu, jak się zdaje, zadowalającym rozwiązaniem - piszą prof. Grzegorz Krawiec i dr Sławomir Piekarczyk.

17.09.2024

Już nie słowacka habilitacja, a bułgarska - uczelnie nie powinny jej akceptować

Szkolnictwo wyższe

Osoby, zdobywające w Bułgarii habilitację, w dużej mierze nie są w stanie zrobić jej w Polsce. I nie chodzi tutaj wcale o nepotyzm czy o to, że habilitacji w Polsce zrobić się nie da. Da się. Poważna i szanująca się uczelnia nie powinna przyjmować osób z bułgarską habilitacją - wskazuje dr hab. Grzegorz Krawiec, profesor Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie.

13.07.2024

Prof. Krawiec: Gwiazdorzenie recenzentowi nie przystoi

Szkolnictwo wyższe

Recenzent jest podmiotem fachowym; powinien dochować należytej staranności przy sporządzaniu recenzji. Może jednak niewłaściwie ocenić dorobek, mylić fakty i nie ma obecnie możliwości wzruszenia recenzji, w której jej autor twierdzi, że czarne jest białe - wskazuje prof. Grzegorz Krawiec z Uniwersytetu Komisji Narodowej w Krakowie.

18.05.2024

Zapis to nie to samo co przepis

Wszędzie słyszymy określenia „zapis ustawy”, „zapis Konstytucji” itd. Słowa tego używa się w rozmowach o prawie między „zwykłymi ludźmi”. Niestety słowo to występuje także w orzecznictwie sądowym oraz w literaturze prawniczej (można się zabawić i w Lexie wyszukać, kto z wielkich uczonych prawników używa tego słowa. Także wyszukiwanie na portalu orzeczenia.nsa.gov.pl może przynieść ciekawe rezultaty).

11.03.2024

Prof. Krawiec: Nie potrzebujemy rzecznika praw ucznia, byłby "batem na nauczycieli"

Szkoła i uczeń Zarządzanie oświatą

Ewentualny rzecznik praw uczniowskich byłby podmiotem umocowanym jedynie ustawowo, a nie konstytucyjnie. Tym samym jego pozycja prawna byłaby słabsza od roli rzeczników konstytucyjnych: praw obywatelskich i praw dziecka - uważa prof. Grzegorz Krawiec z Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej. Wskazuje, że taka instytucja budzi obawy nauczycieli.

16.02.2024
1  2  3  4  5