Mikro-przedsiębiorcy pożyczają coraz więcej

Małe i średnie firmy

Mikro-przedsiębiorcy w Polsce pożyczają co roku ponad 20 mld zł, a w 2017 roku kwota ta najprawdopodobniej wzrośnie. Z danych Biura Informacji Kredytowej wynika, że po dziewięciu miesiącach br. banki...

16.11.2017

Usługi chmurowe wciąż w Polsce mało popularne

Małe i średnie firmy

Niestety najnowsze dane opublikowane niedawno przez GUS nie napawają optymizmem - zaledwie 10 proc. ogółu polskich przedsiębiorców korzysta z jakiegokolwiek rozwiązania Cloud Computing. Jedną z...

15.11.2017

RODO wymaga od firm ochrony danych w formie elektronicznej

Małe i średnie firmy

Zgodnie z art. 32 RODO każda organizacja powinna oszacowywać ryzyko naruszenia praw lub wolności osób fizycznych o różnym prawdopodobieństwie wystąpienia i wadze zagrożenia. Jest to o tyle istotne,...

13.11.2017

RODO w 10 krokach - poradnik dla przedsiębiorców

Małe i średnie firmy Compliance

Coraz częściej słyszymy o nowych regulacjach, jakie wprowadza europejskie rozporządzenie o ochronie danych osobowych (RODO). Zaczną one obowiązywać od 25 maja 2018 r. Tego dnia wszystkie procesy w...

09.11.2017

10 rzeczy, które musisz wiedzieć o RODO

Małe i średnie firmy

Od 25 maja 2018 r. w ochronie danych osobowych nic nie będzie już takie samo. Osoby fizyczne zyskają m.in. prawo do zapomnienia, a firmy i urzędy muszą spełnić szereg restrykcyjnych wymogów. Za ich...

28.10.2017

Jak wysłać pracownika na zaległy urlop?

Małe i średnie firmy

Do 30 września 2017 r. każdy pracodawca ma obowiązek udzielić pracownikowi zaległego urlopu za 2016 r. Nieudzielenie go stanowi wykroczenie przeciwko prawom pracownika i jest zagrożone karą grzywny...

11.09.2017

Zarządzanie czasem przez kierownika i przedsiębiorcę

Małe i średnie firmy

To, że przedsiębiorcy i osoby zatrudnione na stanowiskach kierowniczych należą do ludzi nieustannie zapracowanych, traktuje się często jako rzecz oczywistą. Tak jakby posiadanie czasu wolnego było...

29.08.2017

Metoda MVP - sprzedawaj zanim udoskonalisz

Małe i średnie firmy

Zakładając firmę, wydajesz oszczędności swojego życia bez pewności, że nie utopisz ich w błocie. Rozpoczynając produkcję nowego urządzenia lub świadczenie złożonych usług, ryzykujesz utratę zarówno...

25.07.2017

Zmiany w prawie - o czym powinni pamiętać przedsiębiorcy?

Małe i średnie firmy

Dla osób odpowiedzialnych za zapewnienie, że działalność firmy odbywa się zgodnie zprawem, istotne jest śledzenie bieżących zmian wprawie, których odpewnego czasu jest niemało. Czasami drobna zmiana...

21.07.2017

Obowiązki pracodawcy podczas upałów

Małe i średnie firmy

Fala letnich upałów wiąże się z pewnymi obowiązkami wobec pracowników. Pracodawcy mają bowiem obowiązek zapewnić im napoje z uwagi na to, że praca w upale bez wątpienia jest wykonywana w uciążliwych...

19.07.2017

Buduj markę dzięki zdjęciom!

Małe i średnie firmy

Czy to, jakie zdjęcia wykorzystasz na stronie internetowej firmy lub na jej profilu w mediach społecznościowych może mieć znaczenie? Tak! Bardzo często właśnie zdjęcia decydują o pierwszych...

26.06.2017

Co decyduje o atrakcyjności pracodawcy?

Małe i średnie firmy

Wynagrodzenia i świadczenia pracownicze, stabilność zatrudnienia oraz przyjazna atmosfera w miejscu pracy to najważniejsze czynniki, które zdaniem pracowników decydują o atrakcyjności pracodawcy. Na...

24.05.2017

Jak tworzyć opisy na stronę internetową Twojej firmy?

Małe i średnie firmy

Myśląc o marketingu, bardzo często koncentrujemy się na obrazach. Zapominamy przy tym, że nawet najbardziej krzykliwa pod względem graficznym strona internetowa nie przyniesie efektu marketingowego,...

23.05.2017

6 sposobów na dobry wizerunek w internecie

Małe i średnie firmy

Czy przedstawiciele firmy mogą wpływać na to, co o danej marce mówią jej klienci? Tak, chociaż nie bezpośrednio. Istnieją możliwości wywierania delikatnego wpływu na wirtualne społeczności, które...

24.04.2017

Twoja firma na Facebooku - jak to wpływa na klientów?

Małe i średnie firmy

Social media, a w szczególności Facebook i Twitter, w bardzo dużym stopniu wpłynęły na relacje pomiędzy klientami a markami. Zmiany te nastąpiły tak szybko, że firmy działające w tradycyjny sposób...

27.03.2017