Mirosław Gumularz

Artykuły autora

Dr Gumularz: Cookies ważnym narzędziem marketingowym, ale uwaga no RODO

Rynek i konsument Nowe technologie RODO

Przedsiębiorcy działający w internecie korzystają z narzędzi analitycznych czy marketingowych dostarczanych przez podmioty, które zdominowały ten obszar rynku, np. Google, czy Facebooka. Wygrywają te firmy, które potrafią korzystać z tych rozwiązań. Nie tylko zebrać informacje, ale wyciągnąć z nich sensowne wnioski i uważać na ochronę danych osobowych - pisze dr Mirosław Gumularz.

08.01.2022

Dr Gumularz: Wywołanie pacjenta po nazwisku to jeszcze nie przetwarzanie danych

RODO

Rzecznik generalny TSUE nie bez powodu zadał pytanie: czy każda forma interakcji międzyludzkiej, w której ujawniane są informacje o innych osobach, niezależnie od sposobu ich ujawniania, ma podlegać dość uciążliwym przepisom RODO. Obecne podejście do RODO stopniowo przekształca je bowiem w jedne z najbardziej lekceważonych ram prawnych w prawie Unii - twierdzi dr Mirosław Gumularz.

30.10.2021

Jeśli ustawy o sygnalistach nie będzie na czas, dyrektywa będzie ich chronić bezpośrednio

Rynek i konsument RODO

Czy polska ustawa umożliwi dokonywanie zgłoszeń anonimowych? Dyrektywa wymaga ochrony tożsamości sygnalisty. To jeszcze nie przesądza czy możliwe będzie także zgłoszenie anonimowe. Do czasu przyjęcia przepisów krajowych należy ostrożnie przyjąć, że zgłoszenia mogą być anonimowe. Oznacza to w szczególności zakaz wymuszania podania danych, które mogą ujawnić tożsamość sygnalisty

09.10.2021