Inga Stawicka

Inga Stawicka

Kontakt: Inga.Stawicka@wolterskluwer.com

Artykuły autora

Konferencja "Zmiany w Ochronie Zdrowia 2024" – trwa rejestracja

Opieka zdrowotna Zawody medyczne

Już 26 września br. odbędzie się cykliczne wydarzenie dla profesjonalistów z sektora ochrony zdrowia – konferencja "Zmiany w Ochronie Zdrowia 2024". Organizowana przez Wolters Kluwer Polska we współpracy z Instytutem Zarządzania w Ochronie Zdrowia Uczelni Łazarskiego konferencja zgromadzi ekspertów i liderów branży, aby dyskutować o najnowszych trendach i wyzwaniach stojących przed polskim systemem ochrony zdrowia. Udział w wydarzeniu jest bezpłatny.

11.09.2024

Część uczelni nie zacznie kształcić przyszłych lekarzy, ale to nie koniec problemów

Szkolnictwo wyższe Zawody medyczne

Resort zdrowia podjął decyzję o przyznaniu kolejnych miejsc rekrutacyjnych na studiach kształcących przyszłych lekarzy i lekarzy dentystów. Ma to związek z audytem i pozytywnymi opiniami Polskiej Komisji Akredytacyjnej. Z drugiej strony, pięciu szkołom nie pozwolono prowadzić rekrutacji na kolejny rok akademicki. Ma to związek z niespełnieniem standardów. Władze Porozumienia Rezydentów wskazują jednak, że potrzebne są dalej idące zmiany.

11.09.2024

Ministerstwo Zdrowia opublikowało nowe standardy akredytacyjne dla szpitali

Pacjent Opieka zdrowotna

Standardy akredytacyjne dla szpitali uzupełniają obowiązującą od stycznia 2024 roku ustawę o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta. Dokument liczy 230 stron. Ministerstwo Zdrowia określiło, jakie warunki muszą spełnić całodobowe placówki ochrony zdrowia, żeby uzyskać akredytację. W standardach opisano wymagania, sposób sprawozdania i ocenę punktową. Standardy będą aktualizowanie nie rzadziej niż raz na pięć lat przez powołaną do tego Radę Akredytacyjną.

10.09.2024

Lekarze i białe fartuchy nie znikną z reklam suplementów, choć powinny

Pacjent Rynek i konsument Farmacja

Pacjenci często nie zwracają uwagi na różnice między produktem leczniczym a suplementem diety, a te są zasadnicze - mówią eksperci. Brakuje nam edukacji, ale też jasnych regulacji dotyczących tego, co wolno producentom w reklamach. Często wykorzystywane są w nich takie sformułowania, by konsument odniósł wrażenie, że produkt jest "lekiem" na wszystkie problemy. Projekt, który miał ukrócić takie praktyki, od półtora roku leży w resortowej szufladzie.

10.09.2024
1    13  14  15  16  17  18  19  20  21    145