Beata Dązbłaż

Artykuły autora

NFZ finansuje implanty słuchowe, ale awaria wyłącza pacjenta na lata

Pacjent Finansowanie zdrowia

Narodowy Fundusz Zdrowia finansuje leczenie zaburzeń słuchu za pomocą kosztownych wszczepialnych protez. Jednak, gdy już po gwarancji procesor dźwięku w implancie słuchowym zepsuje się, dorośli pacjenci czekają kilka lat na jego wymianę. Są stawiani pod ścianą, bo bez sprawnego urządzenia tracą możliwość komunikowania się. Naprawiają więc procesor, jeśli mają taką możliwość, na swój koszt.

07.11.2022

Samorząd aptekarski zaniepokojony propozycją nowych opłat dla aptek

Farmacja

Naczelna Izba Aptekarska zwołała na 7 listopada nadzwyczajne zebranie swojego prezydium w sprawie opłat rocznych, które miałyby ponosić m.in. apteki, punkty apteczne i hurtownie farmaceutyczne na działania Głównego Inspektoratu Farmaceutycznego (GIF). Do 26 listopada trwają konsultacje publiczne projektu, ale pomysł Ministerstwa Zdrowia już wzbudził kontrowersje: zwolnione z opłat miałyby być m.in. kioski i stacje paliw, które sprzedają leki.

03.11.2022

Ratownicy medyczni przeciwni szkoleniu strażaków w ambulansach

Opieka zdrowotna Zawody medyczne RODO

Polskie Towarzystwo Ratowników Medycznych zaalarmowało Rzecznika Praw Pacjenta (RPP) w sprawie strażaków, którzy mają się szkolić w karetkach pogotowia. Ratownicy medyczni podkreślają, że udział osób nieuprawnionych, czyli niewykonujących zawodu medycznego w udzielaniu świadczeń, narusza prawo pacjenta do tajemnicy o jego stanie zdrowia.

02.11.2022

Będzie kontynuacja Narodowego Programu Zdrowia Psychicznego

Pacjent Finansowanie zdrowia

Jeszcze w tym roku rząd planuje przyjąć kontynuację Narodowego Programu Ochrony Zdrowia Psychicznego na lata 2023–2030. Program stawia na opiekę środowiskową i trzy poziomy referencyjne w modelu ochrony zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży, a także na edukację i monitoring skuteczności programu.

02.11.2022

Opieka koordynowana to nie przymus - pacjent nie musi z niej korzystać

Pacjent Opieka zdrowotna

Pacjent nie ma obowiązku korzystania z opieki koordynowanej, nawet jeśli przychodnia ma w tej sprawie podpisaną umowę z NFZ. Fundusz wyjaśnia wątpliwości lekarzy, którzy zastanawiają się nad wdrożeniem nowego modelu współpracy z pacjentem. Gotowych na to jest niewiele poradni POZ. Z ankiety przeprowadzonej wśród przychodni wynika, że mowa o mniej niż 10 proc. podmiotów.

02.11.2022
1    83  84  85  86  87  88  89  90  91    117