Wymiar pracy asystenta zależy od potrzeb szkoły
Wymiar czasu pracy, na jaki ma być zatrudniony asystent nauczyciela powinien wynikać z potrzeb organizacyjnych danej szkoły - pisze Teresa Serafin w serwisie LEX Prawo Oświatowe.
29.08.2016Dr nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki, nauczyciel i wychowawca dzieci niewidomych z upośledzeniem umysłowym, długoletni pracownik Ministerstwa Edukacji Narodowej. Współpracowała m.in. z Komitetem Ekspertów przy Komisji Zdrowia i Edukacji Unii Europejskiej w Strasburgu, Polskim Komitetem Funduszu Narodów Zjednoczonych na rzecz Dzieci UNICEF, Krajową Radą ds. Osób Niepełnosprawnych, Rzecznikiem Praw Obywatelskich. Autorka wielu publikacji z dziedziny kształcenia dzieci i młodzieży ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Wymiar czasu pracy, na jaki ma być zatrudniony asystent nauczyciela powinien wynikać z potrzeb organizacyjnych danej szkoły - pisze Teresa Serafin w serwisie LEX Prawo Oświatowe.
29.08.2016Każde zajęcia rewalidacyjne przyznawane są dzieciom i młodzieży na podstawie zaleceń wynikających z orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego wydanego przez zespół orzekający działający w...
21.08.2013W niepublicznym przedszkolu integracyjnym chcę zorganizować wczesne wspomaganie. W obowiązujących przepisach nie ma mowy o tym, jak i gdzie zgłaszać powstanie takiego zespołu. W poradni...
24.02.2012Jak zorganizować wczesne wspomaganie rozwoju dziecka w ośrodku rewalidacyjno-wychowawczym?
19.10.2011Rodzice ucznia klasy I szkoły podstawowej ogólnodostępnej zwrócili się z prośbą do organu prowadzącego Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy o umożliwienie ich dziecku korzystania ze sprzętu do...
12.10.2011