Michał Markiewicz

Artykuły autora

Rolex w obronie swojej korony - czyli jak chronić renomowane znaki

Prawo cywilne Rynek i konsument

Mimo że firma odzieżowa wykorzystała istotny (charakterystyczny) element niezwykle znanego renomowanego znaku towarowego producenta zegarków, okazało się, że nie stanowi to naruszenia prawa do tego znaku. Jak zatem należy postrzegać ochronę renomowanych znaków towarowych i dlaczego Rolex przegrał spór z PWT A/S? - zastanawiają się dr Michał Markiewicz i Ewelina Bosek.

07.03.2023

Dr Markiewicz: Identyfikacja wizualna może być utworem w prawie autorskim

Prawo cywilne Prawo gospodarcze

Czy prawo autorskie może chronić zestaw nietwórczych elementów graficznych służących do identyfikacji przez użytkowników (klientów) określonego podmiotu? Zatem czy podmioty takie jak Ikea, McDonald’s, Orlen mogą dodatkowo chronić swoją markę na podstawie prawa autorskiego do innych niż logo elementów? - zastanawia się radca prawny dr Michał Markiewicz.

09.01.2023