Ret

Artykuły autora

Orange zwróci konsumentom opłaty za kontakt z infolinią i wizytę technika

Rynek i konsument

Prezes UOKiK wydał decyzję, w której zakwestionował praktyki spółki Orange Polska. Jedną z nich było pobieranie opłat za połączenia z infoliniami obsługowymi Orange i nju mobile - również, gdy konsument korzystał z oferty, w której ma darmowe rozmowy do sieci komórkowych i stacjonarnych w ramach posiadanego pakietu. Orange ma zwrócić konsumentom nienależnie pobrane opłaty.

20.09.2023

UOKiK: Fałszywy licznik czasu u pośrednika, który udaje sklep

Rynek i konsument

Prezes UOKiK nałożył ponad 100 tys. zł za nieuczciwe praktyki na stronach internetowych bigotka.pl i arkadie.pl Brakowało jasnej informacji, że konsument kupuje u pośrednika. Do szybkich zakupów namawiał licznik, który codziennie od nowa zachęcał do skorzystania z tych samych ofert.

18.09.2023

UOKiK stawia zarzuty przychodni, źle prowadzi porady on-line

Rynek i konsument Prawo gospodarcze

Prezes UOKiK postawi zarzuty naruszenia zbiorowych interesów konsumentów spółce Centrum Medyczne Telmed z Lublina. Zdaniem urzędu korzystający z konsultacji on-line w tej przychodni mogą być wprowadzani w błąd w kwestii możliwości uzyskania recepty na niektóre leki, autentyczności opinii o usługach i prawa odstąpienia od umowy. Przedsiębiorcy grozi kara do 10 proc. obrotu.

14.09.2023

Zanim spotkamy się w sądzie… - polubowna ścieżka dochodzenia należności

Finanse

Długi o wartości przekraczającej 150 mld zł w III kwartale obsługiwały wyspecjalizowane firmy windykacyjne w Polsce. Kwota ta była aż o 9 proc. wyższa niż rok wcześniej. Nawet 80 proc. przedsiębiorstw w Polsce boryka się z klientami lub kontrahentami, którzy nie regulują swoich zobowiązań w terminie. Takie opóźnienia mogą doprowadzać do zatorów płatniczych, utraty płynności finansowej czy nawet bankructw.

31.08.2023

Procedura weryfikacji pasażerów linii Ryanair. UODO reaguje

RODO

W związku z licznymi sygnałami pasażerów korzystających z usług linii lotniczych Ryanair dotyczącymi procedur weryfikacyjnych wykorzystywanych przez tego przewoźnika, UODO podjął działania zmierzające do wyjaśnienia, w jaki sposób przewoźnik przetwarza dane osobowe swoich pasażerów.

29.08.2023
1    19  20  21  22  23  24  25  26  27    31