Ret

Artykuły autora

Opłata reprograficzna też od smartfonów, zapadł ważny wyrok

Nowe technologie

Po 13 latach zakończył się proces w sprawie opłaty reprograficznej. Sąd Okręgowy w Warszawie nakazał firmie Sony wypłatę 576 tys. zł zaległej opłaty na rzecz organizacji zbiorowego zarządzania prawami autorskimi. To ważny wyrok ze względu na to, że sąd zdecydował się stwierdzić, że smartfony, tablety czy notebooki podlegają obowiązkowi opłat

25.09.2023

Orange zwróci konsumentom opłaty za kontakt z infolinią i wizytę technika

Rynek i konsument

Prezes UOKiK wydał decyzję, w której zakwestionował praktyki spółki Orange Polska. Jedną z nich było pobieranie opłat za połączenia z infoliniami obsługowymi Orange i nju mobile - również, gdy konsument korzystał z oferty, w której ma darmowe rozmowy do sieci komórkowych i stacjonarnych w ramach posiadanego pakietu. Orange ma zwrócić konsumentom nienależnie pobrane opłaty.

20.09.2023

UOKiK: Fałszywy licznik czasu u pośrednika, który udaje sklep

Rynek i konsument

Prezes UOKiK nałożył ponad 100 tys. zł za nieuczciwe praktyki na stronach internetowych bigotka.pl i arkadie.pl Brakowało jasnej informacji, że konsument kupuje u pośrednika. Do szybkich zakupów namawiał licznik, który codziennie od nowa zachęcał do skorzystania z tych samych ofert.

18.09.2023

UOKiK stawia zarzuty przychodni, źle prowadzi porady on-line

Rynek i konsument Prawo gospodarcze

Prezes UOKiK postawi zarzuty naruszenia zbiorowych interesów konsumentów spółce Centrum Medyczne Telmed z Lublina. Zdaniem urzędu korzystający z konsultacji on-line w tej przychodni mogą być wprowadzani w błąd w kwestii możliwości uzyskania recepty na niektóre leki, autentyczności opinii o usługach i prawa odstąpienia od umowy. Przedsiębiorcy grozi kara do 10 proc. obrotu.

14.09.2023

Zanim spotkamy się w sądzie… - polubowna ścieżka dochodzenia należności

Finanse

Długi o wartości przekraczającej 150 mld zł w III kwartale obsługiwały wyspecjalizowane firmy windykacyjne w Polsce. Kwota ta była aż o 9 proc. wyższa niż rok wcześniej. Nawet 80 proc. przedsiębiorstw w Polsce boryka się z klientami lub kontrahentami, którzy nie regulują swoich zobowiązań w terminie. Takie opóźnienia mogą doprowadzać do zatorów płatniczych, utraty płynności finansowej czy nawet bankructw.

31.08.2023
1    17  18  19  20  21  22  23  24  25    29