Regina Skibińska

Artykuły autora

Nadzór nad rynkiem finansowym ma być skuteczniejszy

Rynek i konsument

Trudniej będzie się uchylać przed sankcjami ze strony Komisji Nadzoru Finansowego i będą one bardziej dolegliwe - przewiduje projekt ustawy o zmianie niektórych ustaw w związku z zapewnieniem rozwoju rynku finansowego oraz ochrony inwestorów na tym rynku.

09.08.2021

Frankowicze: Potrzebne są dalsze ustępstwa ze strony banków

Kredyty frankowe

Gdyby banki zgodziły się na potraktowanie kredytu frankowego jako złotowego z oprocentowaniem opartym na WIBOR, ale dopiero od dnia zawarcia ugody, to dla wielu konsumentów byłaby to akceptowalna propozycja ugody. Ale banki nie spieszą się do takich kompromisów. Prawnicy wskazują rozwiązania, które byłyby korzystne dla obu stron.

07.08.2021

Śledzenie obwieszczeń o upadłościach konsumenckich - obowiązkiem banków

Wymiar sprawiedliwości Finanse

Banki powinny powstrzymać się z wypłatą środków znajdujących się na rachunku upadłego do momentu otrzymania stosownej dyspozycji ze strony syndyka, chyba że na podstawie posiadanych informacji są w stanie jednoznacznie ocenić, że środki znajdujące się na rachunku nie wchodzą do masy upadłości na podstawie art. 63 Prawa upadłościowego – uważa UKNF.

05.08.2021

Niepewne zaangażowanie REIT-ów na rynku mieszkaniowym

Budownictwo Finanse

W pracach nad projektem regulującym działanie podmiotów inwestujących w najem nieruchomości, jednym z kluczowych zagadnień będzie udział REIT-ów w segmencie mieszkaniowym. UOKiK ma wątpliwości, czy podmioty działające w ramach REIT-ó, powinny zajmować się mieszkaniami i ich wynajmem. Zdaniem prawników nie ma w tym nic złego. Wyłączenie tego sektora zmniejszy zainteresowanie funduszami.

02.08.2021

Dopisek w "upadłości"na liście stygmatyzuje konsumenta

Wymiar sprawiedliwości RODO

Banki ani inne instytucje nie mogą kierować do osób, które ogłosiły upadłość konsumencką, korespondencji z dopiskiem - po imieniu i nazwisku - „w upadłości". Niestety, niektóre to robią. Tymczasem używanie takiego dopisku wobec konsumenta może naruszać jego prywatność, stygmatyzować go i powodować trudności - np. w znalezieniu pracy.

31.07.2021
1    96  97  98  99  100  101  102  103  104    119