Monika Sewastianowicz

Monika Sewastianowicz

Kontakt: M.Sewastianowicz@wolterskluwer.com

Artykuły autora

MEiN: Dbałość o zdrowie psychiczne w programie już od przedszkola

Zarządzanie oświatą Opieka zdrowotna

Począwszy od edukacji przedszkolnej, dzieci uczą się rozpoznawania i nazywania podstawowych emocji, radzenia sobie z ich przeżywaniem, szanowania emocji innych osób, szacunku dla innych, nawiązywania relacji rówieśniczych, rozumienia przynależności do grupy - wskazuje Ministerstwo Edukacji i Nauki, pytane o miejsce w podstawie programowej podstaw dbania o zdrowie psychiczne.

22.04.2023

O indywidualnych zajęciach rewalidacyjno-wychowawczych przesądza treść orzeczenia

Zajęcia organizuje się dla dzieci i młodzieży z upośledzeniem umysłowym w stopniu głębokim, posiadających orzeczenie o potrzebie zajęć rewalidacyjno-wychowawczych wydane przez zespoły orzekające działające w publicznych poradniach psychologiczno-pedagogicznych. To orzeczenie decyduje, czy zajęcia będą zespołowe, czy indywidualne.

22.04.2023

Dziecko to nie dorosły, więc mediator od spraw małoletnich potrzebuje szkoleń

Szkoła i uczeń

Coraz więcej szkół angażuje się w propagowanie i stosowanie mediacji rówieśniczych. Rozwiązanie wydaje się lekiem na szkolne konflikty, a eksperci wskazują, że powinno być też coraz częściej stosowane w sprawach dotyczących nieletnich. Pojawia się jednak pytanie czy prowadzący je mediatorzy nie powinni być wyspecjalizowani - bo dziecko to nadal dziecko, więc jego sprawa wymaga spojrzenia z jego perspektywy.

21.04.2023

Wielka rewizja KPO - bez konsolidacji szpitali i oskładkowania umów cywilnoprawnych

Samorząd terytorialny Środowisko Finanse publiczne Prawo pracy Prawo gospodarcze Opieka zdrowotna

W konsultowanej, nowej wersji Krajowego Planu Odbudowy nie ma już mowy o oskładkowaniu wszystkich umów cywilnoprawnych i restrukturyzacji szpitali przez ich konsolidację. Rząd mniej optymistycznie patrzy też na tempo wdrożenia reformy planowania i zagospodarowania przestrzennego.

21.04.2023

Transparentność i odpowiedzialność podstawami korzystania ze sztucznej inteligencji w pracy naukowej

Nowe technologie Szkolnictwo wyższe

Każdorazowe wskazywanie użycia generatora treści, ponieważ powstałe w ten sposób dzieło nie jest autorstwa osoby, która skorzystała z tego narzędzia - to jedna z propozycji rekomendacji – skierowanych głównie do środowiska akademickiego – przedstawionych podczas czwartkowej konferencji na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach pt. „#AIChallenger. Biznes, nauka i społeczeństwo w świecie sztucznej inteligencji”.

20.04.2023
1    113  114  115  116  117  118  119  120  121    2223