united kingdom
ukraine
Tomasz Ciechoński

Tomasz Ciechoński

Kontakt: tomasz.ciechonski@wolterskluwer.com

Artykuły autora

Conotoxia, spółka Cinkciarza, przegrała w sądzie z KNF

Domowe finanse Finanse

5 marca 2025 roku Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie oddalił skargę Conotoxia sp. z o.o. na decyzję Komisji Nadzoru Finansowego o cofnięciu zezwolenia na świadczenie usług płatniczych w charakterze krajowej instytucji płatniczej. Wyrok jest nieprawomocny.

05.03.2025

„Lex Cinkciarz”, czyli kolejna kontrowersja w projekcie o kryptoaktywach

Finanse Prawo europejskie

Ministerstwo Finansów zapowiada, że w marcu na posiedzeniu rządu powinien stanąć spóźniony już projekt ustawy o rynku kryptoaktywów. Resort zadeklarował przy tym rezygnację z pomysłu, by zakazać udzielania pożyczek w kryptowalutach. Do wyjaśnienia pozostaje natomiast, czy akurat w tej ustawie powinny znaleźć się przepisy regulujące działalność kantorów internetowych.

05.03.2025

Ekspert od AML nowym generalnym inspektorem informacji finansowej

Finanse Compliance

Jarosław Żółtowski odebrał powołanie na stanowisko generalnego inspektora informacji finansowej (GIIF) i rozpoczął sześcioletnią kadencję na tym stanowisku. Jest ekspertem w przeciwdziałaniu praniu pieniędzy (Anti-Money Laundering – AML), poprzednio pracował w Banku Gospodarstwa Krajowego.

04.03.2025

UOKiK ukarał celebrytów za źle oznaczone reklamy. "To wierzchołek góry lodowej"

Rynek i konsument Ochrona konkurencji

Troje celebrytów - Filip Chajzer, Dorota „Doda” Rabczewska i Małgorzata Rozenek‑Majdan – otrzymało łącznie blisko pół miliona złotych kar od Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Zdaniem organu na ich profilach na Instagramie posty reklamowe nie były oznaczane jasno, czytelnie i zrozumiale. Z decyzji wynika, że przed odpowiedzialnością nie chroni słabo widoczny hasztag #reklama albo #współpraca.

03.03.2025

LinkedIn na gorąco, Żabka przez „Rz”. Czy parodia znaku towarowego to naruszenie?...

Ochrona konkurencji Własność intelektualna

Autor humorystycznego profilu „LinkedIn na gorąco” zmienił jego nazwę po tym, gdy otrzymał wezwanie do zaprzestania naruszania praw do znaku towarowego oraz do wprowadzania w błąd od wydawnictwa, które jest uprawnione do znaku towarowego „Życie NA GORĄCO”. Czy jednak do naruszenia faktycznie doszło? Eksperci mają wątpliwości. Artyści niejednokrotnie parodiują bowiem znane marki i nikt nie czyni im z tego zarzutów. 

01.03.2025
1    4  5  6  7  8  9  10  11  12    40