Mikołaj Lech

Artykuły autora

Opisowe logo firmy - atrakcyjne marketingowo, ale trudne do zarejestrowania

Rynek i konsument Prawo gospodarcze

Wielu przedsiębiorców wybierając nazwę dla swojego biznesu, wchodzi w określenia opisowe. Dają one pewne korzyści od strony marketingowej, ale mają kluczową wadę. Nie da się ich zastrzec w formie znaków towarowych. Często szata graficzna logo bardziej im szkodzi niż pomaga. Zawiera bowiem elementy wzmagające ten opisowy charakter. Takie wnioski możemy wyciągnąć z wyroku sądu w sprawie znaku towarowego ECO STORAGE.

25.04.2023

Mikołaj Lech: Czego muzycy mogą się nauczyć ze sporu o nazwę KOMBI?

Prawo cywilne Prawo gospodarcze

Czy wystarczy zastrzec znak towarowy, aby przejąć prawa do nazwy zespołu muzycznego? Co w takim przypadku może zrobić pominięty w zgłoszeniu założyciel? W końcu, czy pomysłodawca nazwy, ma do niej prawa autorskie? Spory, które toczą ze sobą byli członkowie zespołu KOMBI dostarczają nam odpowiedzi na te i inne pytania - pisze rzecznik patentowy Mikołaj Lech.

16.09.2022