Agnieszka Sztoldman

Artykuły autora

Louboutin kontra Amazon - sprzedawcy i platformy nie mogą wykorzystywać renomy swoich klientów

Rynek i konsument Prawo europejskie Ochrona konkurencji

Operatorzy internetowych platform sprzedażowych mają obowiązek dokonać "wyraźnego rozróżnienia", czyli znacznie wyraźniejszego niż obecnie, pomiędzy swoją własną działalnością z jednej strony, a działalnością obejmującą rynek internetowy z drugiej. Taki wniosek wynika z wyroku Trybunału Sprawiedliwości UE rozstrzygającego spór pomiędzy firmami Christian Louboutin i Amazon.

25.02.2023

Rebranding leków - TSUE wydaje nowe wytyczne dla prowadzących handel równoległy

Farmacja

Przepakowywanie leków jest przedmiotem gorącej dyskusji pomiędzy firmami farmaceutycznymi a podmiotami prowadzącymi handel równoległy. Sporną kwestią jest, kiedy uprawniony z prawa ochronnego na znak towarowy może sprzeciwić się przepakowaniu leków pochodzących z importu równoległego - zwraca uwagę dr Agnieszka Sztoldman z Kancelarii prawnej Osborne Clarke w opinii przygotowanej dla Prawo.pl.

01.02.2023