Weronika Herbet-Homenda

Artykuły autora

Obniżki cen bez manipulacji – Omnibusowa rewolucja coraz bliżej

Rynek i konsument Prawo europejskie

Sztuczne zawyżanie cen, aby później móc je obniżyć i ogłosić promocję – takie właśnie praktyki były impulsem dla wprowadzenia nowych regulacji, które nakazują przedsiębiorcom informującym o obniżce podanie nie tylko ceny przed i obniżce, lecz również najniższej ceny z 30 dni przed wprowadzeniem obniżki. Trwają właśnie prace na polską ustawą implementującą unijną dyrektywę.

03.10.2022

Prezes UOKiK pierwszy raz tymczasowo zablokował informacje o niebezpiecznej dla konsumentów ofercie

Rynek i konsument

Prezes UOKiK nakazał przedsiębiorcy czasowe usunięcie określonych informacji ze strony internetowej i Facebooka oraz zaniechanie ich przekazywania. Jest to pierwszy przypadek skorzystania z tego typu kompetencji w sprawie z zakresu ochrony konsumentów. Czy możemy spodziewać się, że organ w przyszłości będzie częściej sięgał po ten mechanizm? - zastanawia się Weronika Herbet-Homenda.

15.04.2022

UOKiK coraz surowszy dla nadużywających przewagi wobec słabszych

Rynek i konsument Małe i średnie firmy Ochrona konkurencji

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów ukarał właśnie Kaufland za nadużywanie swojej przewagi wobec dostawców towarów. Ta decyzja wpisuje się w obserwowany w ostatnim czasie trend, polegający na wzmożonym zainteresowaniu organu ochrony konkurencji i konsumentów polityką rabatową stosowaną przez przedsiębiorców.

05.01.2022

Zmiany w wykorzystywanym programie TV tylko za zgodą nadawcy

Prawo cywilne Nowe technologie Prawo gospodarcze

Obowiązująca od początku listopada nowelizacja ustawy o radiofonii i telewizji stanowi, że programy i inne usługi medialne powinny być, co do zasady, rozpowszechniane bez skrótów, zmian, czy przerw. Ewentualne wprowadzanie modyfikacji w wykorzystywanym materiale telewizyjnym jest możliwe wyłącznie za wyraźną zgodą nadawcy - piszą Katarzyna Racka (fot.) i Weronika Herbet-Homenda.

05.11.2021