a także mając na uwadze, co następuje:1. PROCEDURA
1.1. Wszczęcie przeglądu wygaśnięcia
(1) W następstwie wniosku o dokonanie przeglądu zgodnie z art. 11 ust. 2 rozporządzenia podstawowego Komisja podjęła decyzję o wszczęciu dochodzenia w ramach przeglądu wygaśnięcia środków antydumpingowych obowiązujących w odniesieniu do przywozu niektórych wyrobów płaskich walcowanych na gorąco, z żeliwa, stali niestopowej i pozostałej stali stopowej ("wyroby płaskie walcowane na gorąco") pochodzących z Federacyjnej Republiki Brazylii ("Brazylia"), Islamskiej Republiki Iranu ("Iran"), Federacji Rosyjskiej ("Rosja") i Ukrainy ("państwa, których dotyczy postępowanie"). Komisja opublikowała zawiadomienie o wszczęciu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej dnia 5 października 2022 r. ("zawiadomienie o wszczęciu") 2 .
(2) Wniosek o dokonanie przeglądu został złożony dnia 4 lipca 2022 r. przez Europejskie Stowarzyszenie Hutnictwa Stali EUROFER ("wnioskodawca") w imieniu przemysłu Unii, który wytwarza niektóre wyroby płaskie walcowane na gorąco, z żeliwa, stali niestopowej i pozostałej stali stopowej, w rozumieniu art. 5 ust. 4 rozporządzenia podstawowego.
(3) Wniosek zawierał wystarczające dowody na to, że w związku z wygaśnięciem środków istnieje prawdopodobieństwo ponownego wystąpienia i kontynuacji dumpingu i ponownego wystąpienia szkody dla przemysłu Unii.
1.2. Zainteresowane strony
(4) W zawiadomieniu o wszczęciu Komisja wezwała zainteresowane strony do skontaktowania się z nią w celu wzięcia udziału w dochodzeniu. Ponadto Komisja wyraźnie poinformowała wnioskodawcę, znanych unijnych producentów i stowarzyszenia oraz władze państw, których dotyczy postępowanie, o wszczęciu dochodzenia w ramach przeglądu wygaśnięcia i zaprosiła te podmioty do wzięcia w nim udziału.
2. PRODUKT OBJĘTY DOCHODZENIEM
(5) Produktem objętym niniejszym przeglądem są niektóre wyroby walcowane płaskie z żeliwa, stali niestopowej i pozostałej stali stopowej, nawet w zwojach (w tym wyroby cięte na wymiar i taśmy), niepoddane innej obróbce niż walcowanie na gorąco, nieplaterowane, niepowleczone ani niepokryte ("wyroby płaskie walcowane na gorąco" lub "produkt objęty przeglądem").
Niniejszy przegląd nie obejmuje następujących produktów:
(i) wyroby ze stali nierdzewnej i ze stali krzemowej elektrotechnicznej o ziarnach zorientowanych,
(ii) wyroby ze stali narzędziowej i szybkotnącej,
(iii) wyroby, nie w zwojach, bez wypukłych wzorów o grubości przekraczającej 10 mm i szerokości co najmniej 600 mm,
(iv) wyroby, nie w zwojach, bez wypukłych wzorów, o grubości od 4,75 mm do 10 mm i szerokości co najmniej 2 050 mm.
Produkty objęte przeglądem to wyroby obecnie objęte kodami CN 7208 10 00, 7208 25 00, 7208 26 00, 7208 27 00, 7208 36 00, 7208 37 00, 7208 38 00, 7208 39 00, 7208 40 00, 7208 52 10, 7208 52 99, 7208 53 10, 7208 53 90, 7208 54 00, 7211 13 00, 7211 14 00, 7211 19 00, ex 7225 19 10 (kod TARIC 7225 19 10 90), 7225 30 90, ex 7225 40 60 (kod TARIC 7225 40 60 90), 7225 40 90, ex 7226 19 10 (kody TARIC 7226 19 10 91, 7226 19 10 95), 7226 91 91 i 7226 91 99. Powyższe kody CN i kody TARIC podano jedynie w celach informacyjnych, bez uszczerbku dla późniejszej zmiany klasyfikacji taryfowej.
3. WYCOFANIE SKARGI
(6) W dniu 23 listopada 2022 r. wnioskodawca wycofał swój wniosek o wszczęcie dochodzenia w ramach przeglądu wygaśnięcia w odniesieniu do Ukrainy.
(7) W wycofaniu wnioskodawca stwierdził, że biorąc pod uwagę zmiany, jakie zaszły od czasu złożenia wniosku (pierwszy kwartał 2022 r.), a zwłaszcza ponieważ w następstwie wszczęto przegląd wygaśnięcia, okoliczności dotyczące Ukrainy zmieniły się w takim stopniu, że nie ma powodu, by kontynuować przegląd wygaśnięcia w odniesieniu do przywozu wyrobów płaskich walcowanych na gorąco z Ukrainy nie jest już właściwe. W szczególności wnioskodawca wspomniał o zniszczeniu znacznej części mocy wytwórczych wyrobów płaskich walcowanych na gorąco w Ukrainie, a także ukraińskiej infrastruktury energetycznej. Wnioskodawca zauważył ponadto, że konflikt zbrojny, a przynajmniej jego konsekwencje dla Ukrainy, mają charakter trwały. Nie oczekuje się zwłaszcza tego, że moce produkcyjne w przemyśle stalowym w Ukrainie powrócą do normalnej działalności w perspektywie krótko- i średnioterminowej. W związku z tym jest mało prawdopodobne, aby ukraiński wywóz wyrobów płaskich walcowanych na gorąco mógł w najbliższym czasie przyczynić się do ponownego wystąpienia szkody dla przemysłu Unii.
4. WNIOSEK I UJAWNIENIE INFORMACJI
(8) Zgodnie z art. 9 ust. 1 rozporządzenia podstawowego dochodzenie może zostać zakończone, chyba że takie zakończenie nie byłoby w interesie Unii.
(9) Dochodzenie nie ujawniło żadnych okoliczności wskazujących, że takie zakończenie nie byłoby w interesie Unii.
(10) Komisja uznała zatem, że dochodzenie w ramach przeglądu powinno zostać zakończone w odniesieniu do przywozu z Ukrainy. Komisja będzie kontynuować dochodzenie w ramach przeglądu w odniesieniu do przywozu z Brazylii, Iranu i Rosji.
(11) Ponieważ środki nie zostaną przedłużone w odniesieniu do Ukrainy, wszelkie cła od towarów, które zostały poddane odprawie celnej w odniesieniu do przywozu produktu objętego przeglądem pochodzącego z Ukrainy, pobrane od dnia wszczęcia tego dochodzenia w ramach przeglądu wygaśnięcia, są zwracane, pod warunkiem że krajowe organy celne otrzymały wniosek o zwrot cła i rozpatrzyły go pozytywnie zgodnie z odpowiednim unijnym prawodawstwem celnym dotyczącym zwrotu i umorzenia należności celnych. Komisja zauważyła, że na podstawie rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2022/870 3 nie należy w żadnym momencie pobierać ceł antydumpingowych od przywozu pochodzącego z Ukrainy począwszy od dnia 4 czerwca 2022 r. Dlatego w tym przypadku nie ma obowiązku zwrotu cła, ponieważ przed datą wszczęcia dochodzenia w ramach przeglądu wygaśnięcia Unia Europejska zawiesiła już pobór ceł antydumpingowych od przywozu z Ukrainy, w tym od wyrobów płaskich walcowanych na gorąco.
(12) W dniu 21 grudnia 2022 r. Komisja ujawniła wszystkim zainteresowanym stronom zamiar zakończenia dochodzenia w ramach przeglądu wygaśnięcia w odniesieniu do Ukrainy i umożliwiła im przedstawienie uwag.
(13) Komisja nie otrzymała żadnych uwag, które mogłyby prowadzić do stwierdzenia, iż takie zakończenie nie leżałoby w interesie Unii.
(14) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią komitetu ustanowionego na mocy art. 15 ust. 1 rozporządzenia (UE) 2016/1036,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE: