KOMISJA EUROPEJSKA,uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/1036 z dnia 8 czerwca 2016 r. w sprawie ochrony przed przywozem produktów po cenach dumpingowych z krajów niebędących członkami Unii Europejskiej 1 , w szczególności jego art. 13 ust. 3, art. 14 ust. 1 i 5,
a także mając na uwadze, co następuje:(1) Rozporządzeniem wykonawczym Komisji (UE) 2020/1156 2 rozszerzono środki antydumpingowe dotyczące niektórych stali odpornych na korozję pochodzących z Chińskiej Republiki Ludowej na niektóre nieznacznie zmodyfikowane stale odporne na korozję pochodzące z Chińskiej Republiki Ludowej.
(2) W szczególności Komisja uznała, że ostateczne cła antydumpingowe nałożone na przywóz produktu objętego postępowaniem zdefiniowanego w pierwotnym dochodzeniu obchodzono przez przywóz nieznacznie zmodyfikowanego produktu pochodzącego z Chińskiej Republiki Ludowej. W toku dochodzenia wykazano, że nastąpiła zmiana struktury handlu między Chińską Republiką Ludową a Unią, wynikająca z praktyki, procesu lub prac niemających wystarczających racjonalnych przyczyn lub ekonomicznego uzasadnienia, poza nałożonym cłem. Komisja ustaliła również, że skutki naprawcze ceł były osłabiane pod względem cen lub ilości produktu podobnego. Komisja uznała wreszcie, że nieznacznie zmodyfikowany produkt był przedmiotem dumpingu w stosunku do uprzednio ustalonych wartości normalnych. Komisja stwierdziła zatem, zgodnie z art. 13 ust. 1 rozporządzenia (UE) 2016/1036 ("rozporządzenie podstawowe"), że obowiązujące środki antydumpingowe wprowadzone wobec przywozu niektórych stali odpornych na korozję pochodzących z Chińskiej Republiki Ludowej powinny zostać rozszerzone na przywóz nieznacznie zmodyfikowanego produktu pochodzącego z Chińskiej Republiki Ludowej.
(3) Zgodnie z powyższym w art. 1 ust. 1 tego rozporządzenia stwierdzono, że ostateczne cło antydumpingowe nałożone rozporządzeniem wykonawczym Komisji (UE) 2018/186 3 rozszerza się na nieznacznie zmodyfikowany produkt. Przepis ten nie zawiera jednak wyraźnego odniesienia do mającego zastosowanie poziomu ceł.
(4) Należy wyjaśnić, że zgodnie z art. 13 ust. 1 akapit drugi rozporządzenia podstawowego rozszerzone cło jest cłem mającym zastosowanie wobec "wszystkich pozostałych przedsiębiorstw", których dotyczyły środki pierwotne. Art. 13 ust. 1 rozporządzenia podstawowego został już wskazany jako podstawa rozszerzenia środków w motywie 64 rozporządzenia wykonawczego (UE) 2020/1156. Zgodnie z art. 13 ust. 1 akapit drugi rozporządzenia podstawowego Komisja może rozszerzyć cła nieprzekraczające rezydualnego cła antydumpingowego nałożonego na państwo objęte środkami. Odniesienie do tego przepisu oraz ustalenia poczynione na podstawie dostępnych faktów w toku dochodzenia w sprawie obejścia środków wyraźnie wskazują zatem, że rozszerzone cło powinno być tym ustanowionym w art. 1 ust. 2 rozporządzenia wykonawczego (UE) 2018/186 w odniesieniu do "wszystkich pozostałych przedsiębiorstw", tj. ostatecznym cłem antydumpingowym w wysokości 27,9 %.
(5) Ponadto art. 1 ust. 1 rozporządzenia wykonawczego (UE) 2020/1156 zawierał pewne błędy typograficzne, powodujące niejasny opis produktu i kodów CN objętych rozszerzonym cłem antydumpingowym, co należało skorygować. Zakres produktu objętego dochodzeniem (w porównaniu z produktem, o którym mowa w rozporządzeniu wykonawczym (UE) 2018/186) został wyraźnie określony w motywach 10 i 11 rozporządzenia wykonawczego (UE) 2020/ 1156.
(6) Komisja podjęła zatem decyzję o sprostowaniu motywu 64 i art. 1 ust. 1 rozporządzenia wykonawczego (UE) 2020/1156 w celu potwierdzenia mającego zastosowanie poziomu ceł antydumpingowych. Jak wskazano w motywie 65 i art. 1 ust. 4 rozporządzenia wykonawczego (UE) 2020/1156, cło antydumpingowe na właściwym poziomie - który określono w poprzednim motywie - należy pobrać również od przywozu produktu objętego dochodzeniem pochodzącego z Chińskiej Republiki Ludowej, wprowadzanego na terytorium Unii i poddanego wymogowi rejestracji nałożonemu wszczynającym rozporządzeniem wykonawczym Komisji (UE) 2019/1948 4 . Niniejsze sprostowanie powinno zatem obowiązywać od wejścia w życie rozporządzenia wykonawczego (UE) 2020/1156 (tj. od dnia 6 sierpnia 2020 r.), a jego skutki powinny obejmować pobór ceł od przywozu produktu objętego dochodzeniem poddanego wymogowi rejestracji.
(7) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią komitetu ustanowionego na mocy art. 15 ust. 1 rozporządzenia (UE) 2016/1036,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE: