a także mając na uwadze, co następuje:(1) Unia jest stroną Międzynarodowej umowy w sprawie cukru z 1992 r. 1 (zwanej dalej "ISA") oraz członkiem Międzynarodowej Organizacji Cukru (zwanej dalej "ISO").
(2) Od 1995 r. Unia zatwierdzała przedłużenie ISA na dwuletnie okresy. W dniu 25 września 2017 r. Rada upoważniła Komisję do zajęcia stanowiska popierającego przedłużenie ISA na kolejny okres maksymalnie dwóch lat, upływający dnia 31 grudnia 2019 r.
(3) Zgodnie z art. 8 ISA Międzynarodowa Rada ds. Cukru jest organem wykonującym lub prowadzącym do wykonania wszystkich funkcji niezbędnych do realizacji postanowień ISA. Zgodnie z Art. 13 ISA wszystkie decyzje Międzynarodowej Rady ds. Cukru mają być podejmowane zasadniczo w drodze konsensusu. W przypadku braku konsensusu decyzje są podejmowane zwykłą większością głosów, chyba że w ISA przewidziano głosowanie specjalne.
(4) Zgodnie z art. 25 ISA członkowie ISO posiadają łącznie 2 000 głosów. Każdy z członków ISO posiada określoną liczbę głosów, która jest corocznie korygowana według kryteriów ustanowionych w ISA.
(5) Uczestnictwo w międzynarodowej umowie w sprawie cukru leży w interesie Unii, biorąc pod uwagę znaczenie tego sektora dla pewnej liczby państw członkowskich i dla gospodarki europejskiego sektora cukru.
(6) Instytucjonalne ramy umowy ISA, w szczególności podział głosów wśród członków ISO, który również określa wkład finansowy każdego członka na rzecz ISO, nie odzwierciedlają już jednak realiów światowego rynku cukru.
(7) Zgodnie z zasadami ISA dotyczącymi wkładów finansowych na rzecz ISO udział Unii pozostał taki sam od 1992 r., chociaż światowy rynek cukru, a zwłaszcza względna pozycja Unii na nim, znacznie zmienił się od tego czasu. W związku z tym Unia ponosiła nieproporcjonalnie dużą część kosztów budżetowych i odpowiedzialności w ISO w ostatnich latach.
(8) Zasady ISA dotyczące wkładu finansowego na rzecz ISO mogą zostać zmienione zgodnie z procedurą określoną w art. 44 umowy. Zgodnie z tym artykułem Międzynarodowa Rada ds. Cukru może, w drodze głosowania specjalnego, zalecić członkom ISO zmianę do umowy ISA. Unia, jako członek Międzynarodowej Rady ds. Cukru zgodnie z art. 7 ISA, powinna mieć możliwość wszczęcia negocjacji i uczestniczenia w negocjacjach w celu zmiany ram instytucjonalnych ISA.
(9) Dlatego też należy upoważnić Komisję do rozpoczęcia negocjacji w ramach Międzynarodowej Rady ds. Cukru celem zmiany ISA, ustanowić wytyczne negocjacyjne oraz powołać specjalny komitet, z którym Komisja będzie się konsultować podczas prowadzenia negocjacji,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ: