Decyzja wykonawcza 2015/206 w sprawie zatwierdzenia energooszczędnego oświetlenia zewnętrznego wykorzystującego diody elektroluminescencyjne firmy Daimler AG jako technologii innowacyjnej umożliwiającej zmniejszenie emisji CO2 pochodzących z nowych samochodów osobowych na podstawie rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 443/2009

DECYZJA WYKONAWCZA KOMISJI (UE) 2015/206
z dnia 9 lutego 2015 r.
w sprawie zatwierdzenia energooszczędnego oświetlenia zewnętrznego wykorzystującego diody elektroluminescencyjne firmy Daimler AG jako technologii innowacyjnej umożliwiającej zmniejszenie emisji CO2 pochodzących z nowych samochodów osobowych na podstawie rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 443/2009
(Tekst mający znaczenie dla EOG)

KOMISJA EUROPEJSKA,

uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,

uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 443/2009 z dnia 23 kwietnia 2009 r. określające normy emisji dla nowych samochodów osobowych w ramach zintegrowanego podejścia Wspólnoty na rzecz zmniejszenia emisji CO2 z lekkich pojazdów dostawczych 1 , w szczególności jego art. 12 ust. 4,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) W dniu 14 listopada 2013 r. producent Daimler AG ("wnioskodawca") złożył wniosek o zatwierdzenie energooszczędnego oświetlenia zewnętrznego wykorzystującego diody elektroluminescencyjne (LED) jako innowacyjnego pakietu technologicznego. Kompletność wniosku oceniono zgodnie z art. 4 rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) nr 725/2011 2 . Komisja stwierdziła, że w pierwotnym wniosku brakuje określonych istotnych informacji i zwróciła się do wnioskodawcy o ich uzupełnienie. Wnioskodawca dostarczył wymagane informacje w dniu 14 maja 2014 r. Uznano, że wniosek jest kompletny i okres przeznaczony na ocenę wniosku przez Komisję rozpoczął się w dniu następującym po terminie oficjalnego otrzymania kompletnych informacji, tj. 15 maja 2014 r.

(2) Wniosek poddano ocenie zgodnie z art. 12 rozporządzenia (WE) nr 443/2009, rozporządzeniem wykonawczym (UE) nr 725/2011 oraz wytycznymi technicznymi dotyczącymi przygotowania wniosków o zatwierdzenie technologii innowacyjnych na podstawie rozporządzenia (WE) nr 443/2009 (wytycznymi technicznymi) 3 .

(3) Wniosek odnosi się do energooszczędnego oświetlenia zewnętrznego wykorzystującego diody elektroluminescencyjne w światłach mijania, światłach drogowych, przednich światłach pozycyjnych i światłach tablicy rejestracyjnej. Ten pakiet technologiczny jest podobny do innowacyjnych technologii zatwierdzonych jako ekoinnowacje decyzjami wykonawczymi Komisji 2013/128/UE 4 i 2014/128/UE 5 . Należy również zauważyć, że wniosek firmy Daimler AG opiera się na uproszczonym podejściu opisanym w wytycznych technicznych jako wniosek wcześniej zatwierdzony decyzją wykonawczą 2014/128/UE, podczas gdy wniosek zatwierdzony decyzją wykonawczą 2013/128/UE opierał się na kompleksowym podejściu.

(4) Komisja uważa, że informacje podane we wniosku wykazują, że warunki i kryteria, o których mowa w art. 12 rozporządzenia (WE) nr 443/2009 oraz w art. 2 i 4 rozporządzenia wykonawczego (UE) nr 725/2011, zostały spełnione.

(5) Wnioskodawca wykazał, że diody elektroluminescencyjne w światłach mijania, światłach drogowych, przednich światłach pozycyjnych i światłach tablicy rejestracyjnej zostały zastosowane w nie więcej niż 3 % nowych samochodów osobowych zarejestrowanych w roku odniesienia 2009. Na poparcie tego wnioskodawca powołał się na wytyczne techniczne, która zawierają streszczenie raportu dotyczącego inicjatywy Light Sight Safety Europejskiej Organizacji Dostawców Części Samochodowych (CLEPA). Wnioskodawca wykorzystał wcześniej określone funkcje i uśrednione dane zgodnie z podejściem uproszczonym określonym w wytycznych technicznych.

(6) Wnioskodawca, zgodnie z uproszczonym podejściem opisanym w wytycznych technicznych, zastosował oświetlenie halogenowe jako technologię referencyjną w celu wykazania potencjału w zakresie zmniejszania emisji CO2 energooszczędnego oświetlenia zewnętrznego wykorzystującego diody elektroluminescencyjne w światłach mijania, światłach drogowych, przednich światłach pozycyjnych i światłach tablicy rejestracyjnej.

(7) Wnioskodawca przedstawił metodę badania zmniejszenia emisji CO2, która obejmuje wzory zgodne ze wzorami opisanymi w wytycznych technicznych dotyczących uproszczonego podejścia w odniesieniu do funkcji oświetlenia. Biorąc pod uwagę fakt, że wnioskodawca złożył wniosek o innowacyjny pakiet technologiczny w odniesieniu do energooszczędnego oświetlenia zewnętrznego wykorzystującego diody elektroluminescencyjne, Komisja uznaje za stosowne zmodyfikowanie wzorów służących do obliczania oszczędności CO2, aby odzwierciedlały one całkowite oszczędności CO2 pakietu oświetleniowego. W związku z powyższym metoda określona w załączniku do niniejszej decyzji różni się w niektórych istotnych elementach od metody zatwierdzonej decyzją wykonawczą 2014/128/UE. Komisja uznaje, że ta metoda badania zapewni możliwe do zweryfikowania, powtarzalne i porównywalne wyniki testów i że umożliwia ona wykazanie w wiarygodny sposób istotnych pod względem statystycznym korzyści w postaci zmniejszenia emisji CO2 wynikających z technologii innowacyjnej zgodnie z art. 6 rozporządzenia wykonawczego (UE) nr 725/2011.

(8) W tym kontekście Komisja uznaje, że wnioskodawca wykazał w sposób zadowalający, że zmniejszenie emisji uzyskane dzięki technologii innowacyjnej wynosi co najmniej 1 g CO2/km.

(9) Ponieważ włączenie świateł zewnętrznych nie jest wymagane podczas badania homologacyjnego w odniesieniu do emisji CO2, o którym mowa w rozporządzeniu (WE) nr 715/2007 Parlamentu Europejskiego i Rady 6 i rozporządzeniu Komisji (WE) nr 692/2008 7 , Komisja stwierdza, że przedmiotowe funkcje oświetlenia nie są objęte zakresem standardowego cyklu badań.

(10) Włączenie przedmiotowych funkcji oświetlenia jest obowiązkowe w celu zapewnienia bezpiecznej eksploatacji pojazdu i w związku z tym nie zależy od wyboru kierowcy. Na tej podstawie Komisja uważa, że należy uznać odpowiedzialność producenta za zmniejszenie emisji CO2 wynikające ze stosowania diod elektroluminescencyjnych.

(11) Komisja stwierdza, że sprawozdanie weryfikujące zostało sporządzone przez organizację TÜV NORD Mobilität GmbH & Co. KG, która jest niezależnym zatwierdzonym organem, i że sprawozdanie to potwierdza wyniki zawarte we wniosku.

(12) W związku z powyższym Komisja uznaje, że nie ma podstaw do wnoszenia zastrzeżeń wobec zatwierdzenia przedmiotowej technologii innowacyjnej.

(13) Producent, który chce skorzystać ze zmniejszenia swoich średnich wartości emisji CO2 w celu spełnienia swoich określonych celów w zakresie emisji poprzez oszczędności CO2 wynikające z zastosowania technologii innowacyjnej zatwierdzonej niniejszą decyzją, powinien - zgodnie z art. 11 ust. 1 rozporządzenia wykonawczego (UE) nr 725/2011 - powołać się na niniejszą decyzję we wniosku o wydanie świadectwa homologacji typu WE dla przedmiotowych pojazdów.

(14) Do celów określenia ogólnego kodu ekoinnowacji, który ma być stosowany w odpowiednich dokumentach homologacji typu zgodnie z załącznikami I, VIII i IX do dyrektywy 2007/46/WE Parlamentu Europejskiego i Rady 8 , należy określić kod indywidualny w odniesieniu do technologii innowacyjnej zatwierdzonej niniejszą decyzją.

(15) Okres oceny technologii innowacyjnej, o którym mowa w art. 10 ust. 2 rozporządzenia wykonawczego (UE) nr 725/2011, niedługo wygasa. Niniejsza decyzja powinna zatem wejść w życie jak najszybciej,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Artykuł  1
1.
Energooszczędne oświetlenie zewnętrzne wykorzystujące diody elektroluminescencyjne przeznaczone do stosowania w pojazdach M1 zatwierdza się jako technologię innowacyjną w rozumieniu art. 12 rozporządzenia (WE) nr 443/2009.
2.
Zmniejszenie emisji CO2 w wyniku zastosowania energooszczędnego oświetlenia zewnętrznego wykorzystującego diody elektroluminescencyjne, o którym mowa w ust. 1, określa się przy użyciu metody określonej w załączniku.
3.
Indywidualny kod ekoinnowacji do wpisywania w dokumentacji homologacji typu, która ma być stosowana na potrzeby technologii innowacyjnej zatwierdzonej w ramach niniejszej decyzji, to "10".
Artykuł  2

Niniejsza decyzja wchodzi w życie siódmego dnia po jej opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Sporządzono w Brukseli dnia 9 lutego 2015 r.

W imieniu Komisji

Jean-Claude JUNCKER

Przewodniczący

ZAŁĄCZNIK

1. Metoda badania - wprowadzenie

W celu określenia zmniejszenia emisji CO2, które można przypisać zastosowaniu energooszczędnego oświetlenia zewnętrznego wykorzystującego diody elektroluminescencyjne w pojeździe kategorii M1, konieczne jest określenie:

a) warunków badania;

b) procedury badania;

c) wzorów na obliczenie oszczędności CO2;

d) wzorów na obliczenie odchylenia standardowego;

e) oszczędności CO2 podlegających poświadczeniu przez organy udzielające homologacji typu.

2. Warunki badania

Zastosowanie mają wymogi regulaminu EKG ONZ nr 112 9 w sprawie jednolitych przepisów dotyczących homologacji świateł głównych pojazdów silnikowych wyposażonych w żarówki i/lub moduły LED i emitujących asymetryczne światło mijania i/lub światło drogowe. W celu określenia zużycia energii należy odnieść się do pkt 6.1.4. regulaminu nr 112 oraz pkt 3.2.1 i 3.2.2. załącznika 10 do regulaminu nr 112.

3. Procedura badania

Pomiary należy przeprowadzać zgodnie z rys. 1. Należy użyć następujących urządzeń:

- dwóch multimetrów cyfrowych, jednego do pomiaru prądu stałego, a drugiego do pomiaru napięcia prądu stałego,

- zasilacza.

grafika

Wykres 1

Układ do badania

Łącznie należy wykonać 5 pomiarów prądu przy napięciu 12,8 V dla świateł mijania, świateł drogowych i przednich świateł pozycyjnych, a przy napięciu 10,7 V dla świateł tablicy rejestracyjnej.

Dokładne zainstalowane napięcie i zmierzony prąd należy zarejestrować z dokładnością do czterech miejsc po przecinku.

4. Wzory

Należy podjąć następujące działania w celu określenia oszczędności CO2 oraz określenia, czy próg wartości 1 g CO2/km jest spełniony:

Etap 1: Obliczenie oszczędności energii;

Etap 2: Obliczenie oszczędności CO2;

Etap 3: Obliczenie błędu w oszczędności CO2;

Etap 4: Sprawdzenie wartości progowej.

4.1. Obliczenie oszczędności energii

Dla każdego z 5 pomiarów zużytą energię elektryczną oblicza się, mnożąc liczbę zainstalowanego napięcia przez zmierzony prąd. Jeżeli do dostarczenia energii elektrycznej do lamp diodowych wykorzystuje się silnik krokowy lub sterownik elektroniczny, obciążenie elektryczne tej części składowej ma być wyłączone z pomiaru. W ten sposób uzyska się 5 wartości. Każda wartość musi zostać podana z dokładnością do czterech miejsc po przecinku. Następnie oblicza się średnią wartość zużytej energii elektrycznej, która jest sumą 5 wartości energii elektrycznej podzieloną przez 5.

Wynikającą z tego oszczędność energii elektrycznej oblicza się za pomocą następującego wzoru:

Wzór (1)

ΔP = Pbaseline - Peco-innovation

gdzie:

ΔP: oszczędność energii elektrycznej w W;

Pbaseline: energia elektryczna w technologii referencyjnej;

Peco-innovation: średnia wartość zużytej energii elektrycznej w ekoinnowacji w W.

Tabela 1

Podstawowe wymogi dla różnych referencyjnych rodzajów oświetlenia

Rodzaj oświetlenia Całkowita energia elektryczna [W]
Światła mijania 137
Światła drogowe 150
Przednie światła pozycyjne 12
Światła tablicy rejestracyjnej 12

4.2. Obliczenie oszczędności CO2

Całkowite oszczędności CO2 wynikające z zastosowania pakietu oświetleniowego oblicza się za pomocą wzorów (2) i (3).

Dla pojazdów zasilanych benzyną:

Wzór (2):

CCO=

Dla pojazdów zasilanych olejem napędowym:

Wzór (3):

CCO=

Wzory te przedstawiają całkowite oszczędności CO2 wynikające z zastosowania pakietu oświetleniowego w gCO2/km.

Dane wejściowe dla wzorów (2) i (3) to:

ΔPj: zaoszczędzona energia elektryczna w W rodzaju oświetlenia j, która jest wynikiem etapu 1

UFj: współczynnik stosowania rodzaju oświetlenia j, określony w tabeli 2.

m: liczba rodzajów oświetlenia w innowacyjnym pakiecie technologicznym

v: średnia prędkość jazdy nowego europejskiego cyklu jezdnego wynosząca 33,58 km/h

VPe - P: zużycie mocy skutecznej dla pojazdów zasilanych benzyną wynoszące 0,264 l/kWh

VPe - D: zużycie mocy skutecznej dla pojazdów zasilanych olejem napędowym wynoszące 0,22 l/kWh

ηA: sprawność alternatora wynosząca 0,67

CFP: współczynnik konwersji dla benzyny wynoszący 2 330 gCO2/l

CFD: współczynnik konwersji dla oleju napędowego wynoszący 2 640 gCO2/l

Tabela 2

Współczynnik stosowania różnego rodzaju oświetlenia

Rodzaj oświetlenia współczynnik stosowania (%)
Światła mijania 0,33
Światła drogowe 0,03
Przednie światła pozycyjne 0,36
Światła tablicy rejestracyjnej 0,36

4.3. Obliczenie błędu w oszczędnościach CO2

Błąd statystyczny oszczędności CO2 określa się w dwóch etapach. Na pierwszym etapie należy określić błąd wartości mocy jako odchylenie standardowe równoważne z przedziałem ufności 68 %.

Należy tego dokonać za pomocą wzoru (4).

Wzór (4):

: odchylenie standardowe średniej arytmetycznej [W];

xi: wartość pomiaru [W];

: średnia arytmetyczna [W];

n: liczba pomiarów wynosząca 5.

Aby obliczyć błąd w oszczędnościach CO2 dla pojazdów zasilanych benzyną i olejem napędowym, należy stosować prawo propagacji, wyrażone we wzorze (5).

Wzór (5):

gdzie:

: średni całkowity błąd oszczędności CO2 [gCO2/km],

: wrażliwość obliczonych oszczędności CO2 związana z rodzajem oświetlenia,

: błąd rodzaju oświetlenia [W],

m: liczba rodzajów oświetlenia w innowacyjnym pakiecie technologicznym.

Podstawienie wzoru (2) do wzoru (5) daje wzór (6) do obliczenia błędu w oszczędnościach CO2 dla pojazdów zasilanych benzyną.

Wzór (6):

=0,0273gCO2/kmW

Podstawienie wzoru (3) do wzoru (5) daje wzór (7) do obliczenia błędu w oszczędnościach CO2 dla pojazdów zasilanych olejem napędowym.

Wzór (7):

=0,0258gCO2/kmW

4.4. Sprawdzenie wartości progowej

W celu wykazania, że próg 1,0 gCO2/km został przekroczony w statystycznie istotny sposób, należy zastosować następujący wzór (8).

Wzór (8):

MT = 1,0 gCO2/km -

gdzie:

MT: minimalny próg [gCO2/km];

: całkowite oszczędności CO2 [gCO2/km], które muszą być wyrażone z dokładnością do czterech miejsc po przecinku;

: średni całkowity błąd oszczędności CO2 [gCO2/km], który musi być wyrażony z dokładnością do czterech miejsc po przecinku.

W przypadku gdy całkowite oszczędności CO2 wynikające z zastosowania innowacyjnego pakietu technologicznego, w wyniku obliczeń w oparciu o wzór (8), są poniżej progu określonego w art. 9 ust. 1 rozporządzenia (UE) nr 725/2011, zastosowanie ma art. 11 ust. 2 akapit drugi wspomnianego rozporządzenia.

1 Dz.U. L 140 z 5.6.2009, s. 1.
2 Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) nr 725/2011 z dnia 25 lipca 2011 r. ustanawiające procedurę zatwierdzania i poświadczania technologii innowacyjnych umożliwiających zmniejszenie emisji CO2 pochodzących z samochodów osobowych na podstawie rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 443/2009 (Dz.U. L 194 z 26.7.2011, s. 19).
4 Decyzja wykonawcza Komisji 2013/128/UE z dnia 13 marca 2013 r. w sprawie zatwierdzenia stosowania diod elektroluminescencyjnych w niektórych funkcjach oświetlenia pojazdu kategorii M1 jako technologii innowacyjnej służącej zmniejszeniu emisji CO2 z samochodów osobowych na podstawie rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 443/2009 (Dz.U. L 70 z 14.3.2013, s. 7).
5 Decyzja wykonawcza Komisji 2014/128/UE z dnia 10 marca 2014 r. w sprawie zatwierdzenia stosowania modułu świateł mijania z diodami elektroluminescencyjnymi "E-Light" jako technologii innowacyjnej umożliwiającej zmniejszenie emisji CO2 pochodzących z samochodów osobowych na podstawie rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 443/2009 (Dz.U. L 70 z 11.3.2014, s. 30).
6 Rozporządzenie (WE) nr 715/2007 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie homologacji typu pojazdów silnikowych w odniesieniu do emisji zanieczyszczeń pochodzących z lekkich pojazdów pasażerskich i użytkowych (Euro 5 i Euro 6) oraz w sprawie dostępu do informacji dotyczących naprawy i utrzymania pojazdów (Dz.U. L 171 z 29.6.2007, s. 1).
7 Rozporządzenie Komisji (WE) nr 692/2008 z dnia 18 lipca 2008 wykonujące i zmieniające rozporządzenie (WE) nr 715/2007 Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie homologacji typu pojazdów silnikowych w odniesieniu do emisji zanieczyszczeń pochodzących z lekkich pojazdów pasażerskich i użytkowych (Euro 5 i Euro 6) oraz w sprawie dostępu do informacji dotyczących naprawy i utrzymania pojazdów (Dz.U. L 199 z 28.7.2008, s. 1).
8 Dyrektywa 2007/46/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 5 września 2007 r. ustanawiająca ramy dla homologacji pojazdów silnikowych i ich przyczep oraz układów, części i oddzielnych zespołów technicznych przeznaczonych do tych pojazdów (dyrektywa ramowa) (Dz.U. L 263 z 9.10.2007, s. 1).
9 E/ECE/324/Rev.2/Add.111/Rev.3 - E/ECE/TRANS/505/Rev.2/Add.111/Rev.3 z dnia 9 stycznia 2013 r.

Zmiany w prawie

ZUS: Renta wdowia - wnioski od stycznia 2025 r.

Od Nowego Roku będzie można składać wnioski o tzw. rentę wdowią, która dotyczy ustalenia zbiegu świadczeń z rentą rodzinną. Renta wdowia jest przeznaczona dla wdów i wdowców, którzy mają prawo do co najmniej dwóch świadczeń emerytalno-rentowych, z których jedno stanowi renta rodzinna po zmarłym małżonku. Aby móc ją pobierać, należy jednak spełnić określone warunki.

Grażyna J. Leśniak 20.11.2024
Zmiany w składce zdrowotnej od 1 stycznia 2026 r. Rząd przedstawił założenia

Przedsiębiorcy rozliczający się według zasad ogólnych i skali podatkowej oraz liniowcy będą od 1 stycznia 2026 r. płacić składkę zdrowotną w wysokości 9 proc. od 75 proc. minimalnego wynagrodzenia, jeśli będą osiągali w danym miesiącu dochód do wysokości 1,5-krotności przeciętnego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw w czwartym kwartale roku poprzedniego, włącznie z wypłatami z zysku, ogłaszanego przez prezesa GUS. Będzie też dodatkowa składka w wysokości 4,9 proc. od nadwyżki ponad 1,5-krotność przeciętnego wynagrodzenia, a liniowcy stracą możliwość rozliczenia zapłaconych składek w podatku dochodowym.

Grażyna J. Leśniak 18.11.2024
Prezydent podpisał nowelę ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności

Usprawnienie i zwiększenie efektywności systemu wdrażania Rozwoju Lokalnego Kierowanego przez Społeczność (RLKS) przewiduje ustawa z dnia 11 października 2024 r. o zmianie ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności. Jak poinformowała w czwartek Kancelaria Prezydenta, Andrzej Duda podpisał ją w środę, 13 listopada. Ustawa wejdzie w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

Grażyna J. Leśniak 14.11.2024
Do poprawki nie tylko emerytury czerwcowe, ale i wcześniejsze

Problem osób, które w latach 2009-2019 przeszły na emeryturę w czerwcu, przez co - na skutek niekorzystnych zasad waloryzacji - ich świadczenia były nawet o kilkaset złotych niższe od tych, jakie otrzymywały te, które przeszły na emeryturę w kwietniu lub w maju, w końcu zostanie rozwiązany. Emerytura lub renta rodzinna ma - na ich wniosek złożony do ZUS - podlegać ponownemu ustaleniu wysokości. Zdaniem prawników to dobra regulacja, ale równie ważna i paląca jest sprawa wcześniejszych emerytur. Obie powinny zostać załatwione.

Grażyna J. Leśniak 06.11.2024
Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Nowy urlop dla rodziców wcześniaków coraz bliżej - rząd przyjął projekt ustawy

Rada Ministrów przyjęła we wtorek przygotowany w Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej projekt ustawy wprowadzający nowe uprawnienie – uzupełniający urlop macierzyński dla rodziców wcześniaków i rodziców dzieci urodzonych w terminie, ale wymagających dłuższej hospitalizacji po urodzeniu. Wymiar uzupełniającego urlopu macierzyńskiego będzie wynosił odpowiednio do 8 albo do 15 tygodni.

Grażyna J. Leśniak 29.10.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2015.33.52

Rodzaj: Decyzja
Tytuł: Decyzja wykonawcza 2015/206 w sprawie zatwierdzenia energooszczędnego oświetlenia zewnętrznego wykorzystującego diody elektroluminescencyjne firmy Daimler AG jako technologii innowacyjnej umożliwiającej zmniejszenie emisji CO2 pochodzących z nowych samochodów osobowych na podstawie rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 443/2009
Data aktu: 09/02/2015
Data ogłoszenia: 10/02/2015
Data wejścia w życie: 17/02/2015