Decyzja wykonawcza 2012/500/UE wyłączająca z finansowania Unii Europejskiej niektóre wydatki poniesione przez państwa członkowskie z tytułu Sekcji Gwarancji Europejskiego Funduszu Orientacji i Gwarancji Rolnej (EFOGR), Europejskiego Funduszu Rolniczego Gwarancji (EFRG) oraz Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich (EFRROW)

DECYZJA WYKONAWCZA KOMISJI
z dnia 6 września 2012 r.
wyłączająca z finansowania Unii Europejskiej niektóre wydatki poniesione przez państwa członkowskie z tytułu Sekcji Gwarancji Europejskiego Funduszu Orientacji i Gwarancji Rolnej (EFOGR), Europejskiego Funduszu Rolniczego Gwarancji (EFRG) oraz Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich (EFRROW)

(notyfikowana jako dokument nr C(2012) 6113)

(Jedynie teksty w języku angielskim, francuskim, greckim, hiszpańskim, łotewskim, niemieckim, portugalskim, rumuńskim, szwedzkim, węgierskim i włoskim są autentyczne)

(2012/500/UE)

(Dz.U.UE L z dnia 8 września 2012 r.)

KOMISJA EUROPEJSKA,

uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,

uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 1258/1999 z dnia 17 maja 1999 r. w sprawie finansowania wspólnej polityki rolnej(1), w szczególności jego art. 7 ust. 4,

uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 1290/2005 z dnia 21 czerwca 2005 r. w sprawie finansowania wspólnej polityki rolnej(2), w szczególności jego art. 31,

po konsultacji z Komitetem ds. Funduszy Rolniczych,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Zgodnie z art. 7 ust. 4 rozporządzenia (WE) nr 1258/1999 i art. 31 rozporządzenia (WE) nr 1290/2005 Komisja dokonuje niezbędnych weryfikacji, informuje państwa członkowskie o wynikach tych weryfikacji, zapoznaje się z uwagami zgłoszonymi przez państwa członkowskie, zwołuje dwustronne rozmowy w celu wypracowania porozumienia z danymi państwami członkowskimi i oficjalnie informuje je o swoich wnioskach.

(2) Państwa członkowskie miały możliwość złożenia wniosku o rozpoczęcie procedury pojednawczej. W niektórych przypadkach możliwość ta została wykorzystana, a Komisja przeanalizowała sprawozdania sporządzone po zakończeniu tej procedury.

(3) Zgodnie z rozporządzeniem (WE) nr 1258/1999 i rozporządzeniem (WE) nr 1290/2005 finansowane mogą być jedynie wydatki rolne dokonane zgodnie z zasadami Unii Europejskiej.

(4) Przeprowadzone weryfikacje, wyniki rozmów dwustronnych i procedury pojednawcze wykazały, że część wydatków zadeklarowanych przez państwa członkowskie nie spełnia wymogów, nie może być zatem finansowana przez Sekcję Gwarancji EFOGR, EFRG i EFRROW.

(5) Należy wskazać, które kwoty nie zostały uznane za kwalifikujące się do zwrotu w ramach Sekcji Gwarancji EFOGR, EFRG oraz EFRROW. Kwoty te nie dotyczą wydatków poniesionych wcześniej niż dwadzieścia cztery miesiące przed pisemnym powiadomieniem państw członkowskich przez Komisję o wynikach weryfikacji.

(6) Dla przypadków objętych niniejszą decyzją Komisja przedstawiła państwom członkowskim w sprawozdaniu zbiorczym szacunkowe kwoty do wyłączenia z uwagi na ich niezgodność z zasadami Unii Europejskiej.

(7) Niniejsza decyzja nie przesądza o skutkach finansowych wynikających dla Komisji z wyroków Trybunału Sprawiedliwości w sprawach będących w toku w dniu 1 czerwca 2012 r. i dotyczących kwestii z nią związanych,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Artykuł  1

Wydatki akredytowanych przez państwa członkowskie agencji płatniczych, zadeklarowane z tytułu Sekcji Gwarancji EFOGR, EFRG lub EFRROW, wskazane w załączniku do niniejszej decyzji, wyłącza się z finansowania Unii Europejskiej z powodu ich niezgodności z zasadami Unii Europejskiej.

Artykuł  2

Niniejsza decyzja skierowana jest do Republiki Federalnej Niemiec, Irlandii, Republiki Greckiej, Królestwa Hiszpanii, Republiki Francuskiej, Republiki Włoskiej, Republiki Łotewskiej, Wielkiego Księstwa Luksemburga, Węgier, Republiki Austrii, Republiki Portugalskiej, Rumunii, Królestwa Szwecji, Zjednoczonego Królestwa Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej.

Sporządzono w Brukseli dnia 6 września 2012 r.

W imieniu Komisji

Dacian CIOLOȘ

Członek Komisji

______

(1) Dz.U. L 160 z 26.6.1999, s. 103.

(2) Dz.U. L 209 z 11.8.2005, s. 1.

ZAŁĄCZNIK

POZYCJA W BUDŻECIE: 6 7 0 1

Państwo członkowskie Środek Rok budżetowy Przyczyna Rodzaj % Waluta Kwota Potrącenia Wpływ finansowy
AT Uprawnienia do płatności 2006 Nieprawidłowe zastosowanie pojęcia siły wyższej JEDNORAZOWE EUR - 5 684,78 0,00 - 5 684,78
AT Uprawnienia do płatności 2006 Nieprawidłowa procedura przydzielania rezerwy krajowej (konsolidacja obszaru alpejskiego) STAWKA RYCZAŁTOWA 2,00 EUR - 37 410,57 0,00 - 37 410,57
AT Uprawnienia do płatności 2006 Nieuwzględnienie powierzchni paszowej w obliczaniu obszaru/kwot referencyjnych STAWKA RYCZAŁTOWA 2,00 EUR - 212 321,97 0,00 - 212 321,97
AT Uprawnienia do płatności 2007 Nieprawidłowe zastosowanie pojęcia siły wyższej JEDNORAZOWE EUR - 5 684,78 0,00 - 5 684,78
AT Uprawnienia do płatności 2007 Nieprawidłowa procedura przydzielania rezerwy krajowej (konsolidacja obszaru alpejskiego) STAWKA RYCZAŁTOWA 2,00 EUR - 60 335,10 0,00 - 60 335,10
AT Uprawnienia do płatności 2007 Nieuwzględnienie powierzchni paszowej w obliczaniu obszaru/kwot referencyjnych STAWKA RYCZAŁTOWA 2,00 EUR - 212 321,97 0,00 - 212 321,97
AT Uprawnienia do płatności 2008 Nieprawidłowe zastosowanie pojęcia siły wyższej JEDNORAZOWE EUR - 5 684,78 0,00 - 5 684,78
AT Uprawnienia do płatności 2008 Nieprawidłowa procedura przydzielania rezerwy krajowej (konsolidacja obszaru alpejskiego) STAWKA RYCZAŁTOWA 2,00 EUR - 116 578,92 0,00 - 116 578,92
AT Uprawnienia do płatności 2008 Nieuwzględnienie powierzchni paszowej w obliczaniu obszaru/kwot referencyjnych STAWKA RYCZAŁTOWA 2,00 EUR - 212 321,97 0,00 - 212 321,97
AT Uprawnienia do płatności 2009 Nieprawidłowe zastosowanie pojęcia siły wyższej JEDNORAZOWE EUR - 5 684,78 0,00 - 5 684,78
AT Uprawnienia do płatności 2009 Nieuwzględnienie powierzchni paszowej w obliczaniu obszaru/kwot referencyjnych STAWKA RYCZAŁTOWA 2,00 EUR - 212 321,97 0,00 - 212 321,97
AT Uprawnienia do płatności 2010 Nieprawidłowe zastosowanie pojęcia siły wyższej JEDNORAZOWE EUR - 5 684,78 0,00 - 5 684,78
AT Uprawnienia do płatności 2010 Nieuwzględnienie powierzchni paszowej w obliczaniu obszaru/kwot referencyjnych STAWKA RYCZAŁTOWA 2,00 EUR - 212 321,97 0,00 - 212 321,97
AT Rozliczenie rachunków - rozliczenie finansowe 2010 Najprawdopodobniej błąd w populacji EFRG nieobjętej systemem ZSZiK JEDNORAZOWE EUR - 143 780,79 0,00 - 143 780,79
ŁĄCZNIE AT EUR - 1 448 139,13 0,00 - 1 448 139,13
DE Rozliczenie rachunków 2007 Błąd w księdze dłużników EFOGR JEDNORAZOWE EUR - 203 881,84 0,00 - 203 881,84
DE Rozliczenie rachunków 2008 Błąd finansowy nieuwzględniony w refundacji w populacji EFRG JEDNORAZOWE EUR - 10 000,00 0,00 - 10 000,00
ŁĄCZNIE DE EUR - 213 881,84 0,00 - 213 881,84
FR Środki promocyjne 2006 Wydatek niekwalifikowalny JEDNORAZOWE EUR - 23 204,39 0,00 - 23 204,39
FR Środki promocyjne 2006 Niezgłoszone należne odsetki JEDNORAZOWE EUR - 336,26 0,00 - 336,26
FR Środki promocyjne 2007 Niezgłoszone należne odsetki JEDNORAZOWE EUR - 638,72 0,00 - 638,72
FR Środki promocyjne 2008 Niezgłoszone należne odsetki JEDNORAZOWE EUR - 38,48 0,00 - 38,48
ŁĄCZNIE FR EUR - 24 217,85 0,00 - 24 217,85
GB Dodatkowe kwoty pomocy 2008 Niedociągnięcia w systemie LPIS-GIS wpływające na jakość kontroli krzyżowych, niedociągnięcia w funkcjonowaniu kontroli na miejscu i niewłaściwe stosowanie przepisów dotyczących sankcji, odzyskiwanie nienależnych płatności, celowa niezgodność STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 EUR - 277 231,60 0,00 - 277 231,60
GB Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji (system jednolitej płatności obszarowej - SAPS) 2008 Niedociągnięcia w systemie LPIS-GIS wpływające na jakość kontroli krzyżowych, niedociągnięcia w funkcjonowaniu kontroli na miejscu i niewłaściwe stosowanie przepisów dotyczących sankcji, odzyskiwanie nienależnych płatności, celowa niezgodność STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 EUR - 16 040 610,36 - 2 369 021,46 - 13 671 588,90
GB Dodatkowe kwoty pomocy 2009 Niedociągnięcia w systemie LPIS-GIS wpływające na jakość kontroli krzyżowych, niedociągnięcia w funkcjonowaniu kontroli na miejscu i niewłaściwe stosowanie przepisów dotyczących sankcji, odzyskiwanie nienależnych płatności, celowa niezgodność STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 EUR - 270 398,26 0,00 - 270 398,26
GB Dodatkowe kwoty pomocy 2009 Niedociągnięcia w systemie LPIS-GIS wpływające na jakość kontroli krzyżowych, niedociągnięcia w funkcjonowaniu kontroli na miejscu i niewłaściwe stosowanie przepisów dotyczących sankcji, odzyskiwanie nienależnych płatności, celowa niezgodność STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 EUR - 15 844 193,29 0,00 - 15 844 193,29
GB Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji 2009 Brak kontroli nowych rolników w Irlandii Północnej STAWKA RYCZAŁTOWA 10,00 EUR - 899 181,43 - 449 590,71 - 449 590,72
GB Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji 2009 Niewystarczające kontrole beneficjentów w ramach kategorii inwestorów z "National Reserve" (Irlandia Północna) STAWKA RYCZAŁTOWA 10,00 EUR - 1 036 829,72 - 518 414,86 - 518 414,86
GB Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji 2009 Nieprawidłowe redukcje z "National Reserve" (Szkocja, Walia, Irlandia Północna) JEDNORAZOWE EUR - 608 899,15 0,00 - 608 899,15
GB Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji 2009 Przekroczenie pułapu regionalnego (Irlandia Północna) JEDNORAZOWE EUR - 286 592,57 0,00 - 286 592,57
GB Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji 2010 Brak kontroli nowych rolników w Irlandii Północnej STAWKA RYCZAŁTOWA 10,00 EUR - 897 366,72 0,00 - 897 366,72
GB Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji 2010 Niewystarczające kontrole beneficjentów w ramach kategorii inwestorów z "National Reserve" (Irlandia Północna) STAWKA RYCZAŁTOWA 10,00 EUR - 1 034 737,22 0,00 - 1 034 737,22
GB Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji 2010 Nieprawidłowe redukcje z "National Reserve" (Szkocja, Walia, Irlandia Północna) JEDNORAZOWE EUR - 605 688,94 0,00 - 605 688,94
GB Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji 2010 Przekroczenie pułapu regionalnego (Irlandia Północna) JEDNORAZOWE EUR - 288 693,14 0,00 - 288 693,14
ŁĄCZNIE GB EUR - 38 090 422,40 - 3 337 027,03 - 34 753 395,37
GR Inna pomoc bezpośrednia - premia mleczna 2007 Wydatki niekwalifikowalne przekraczające pułap JEDNORAZOWE EUR - 16 045,14 0,00 - 16 045,14
ŁĄCZNIE GR EUR - 16 045,14 0,00 - 16 045,14
HU Audyt finansowy - przekroczenie pułapu 2010 Przekroczenie pułapu finansowego JEDNORAZOWE EUR - 1 515 332,82 0,00 - 1 515 332,82
ŁĄCZNIE HU EUR - 1 515 332,82 0,00 - 1 515 332,82
IE Rozwój obszarów wiejskich, EFOGR (2000-2006) - środki obszarowe 2006 Niedociągnięcia w identyfikowalności przeprowadzonych kontroli na miejscu, brak rejestrów rolnych na poziomie działki, brak pomiarów działki podczas kontroli na miejscu STAWKA RYCZAŁTOWA 2,00 EUR - 578 942,61 0,00 - 578 942,61
ŁĄCZNIE IE EUR - 578 942,61 0,00 - 578 942,61
IT Uprawnienia do płatności 2006 Błędy w obliczaniu uprawnień do płatności dla rolników spełniających kilka warunków kwalifikowalności JEDNORAZOWE EUR - 88 820,07 0,00 - 88 820,07
IT Uprawnienia do płatności 2007 Błędy w obliczaniu uprawnień do płatności dla rolników spełniających kilka warunków kwalifikowalności JEDNORAZOWE EUR - 159 449,07 0,00 - 159 449,07
IT Uprawnienia do płatności 2007 Błędy w integracji sektora oliwy z oliwek do systemu płatności jednolitych JEDNORAZOWE EUR - 6 838 343,84 - 93 770,42 - 6 744 573,42
IT Uprawnienia do płatności 2008 Błędy w obliczaniu uprawnień do płatności dla rolników spełniających kilka warunków kwalifikowalności JEDNORAZOWE EUR - 147 113,50 0,00 - 147 113,50
IT Uprawnienia do płatności 2008 Błędy w integracji sektora oliwy z oliwek do systemu płatności jednolitych JEDNORAZOWE EUR - 6 838 343,84 0,00 - 6 838 343,84
IT Uprawnienia do płatności 2009 Błędy w obliczaniu uprawnień do płatności dla rolników spełniających kilka warunków kwalifikowalności JEDNORAZOWE EUR - 153 614,54 0,00 - 153 614,54
IT Uprawnienia do płatności 2009 Błędy w integracji sektora oliwy z oliwek do systemu płatności jednolitych JEDNORAZOWE EUR - 6 838 343,84 0,00 - 6 838 343,84
IT Uprawnienia do płatności 2010 Błędy w obliczaniu uprawnień do płatności dla rolników spełniających kilka warunków kwalifikowalności JEDNORAZOWE EUR - 118 496,31 0,00 - 118 496,31
IT Uprawnienia do płatności 2010 Błędy w integracji sektora oliwy z oliwek do systemu płatności jednolitych JEDNORAZOWE EUR - 6 838 343,84 0,00 - 6 838 343,84
IT Środki promocyjne 2007 Nadmierne współfinansowanie JEDNORAZOWE EUR - 32 760,90 0,00 - 32 760,90
IT Środki promocyjne 2007 Opóźnione płatności JEDNORAZOWE EUR - 997 431,56 0,00 - 997 431,56
IT Środki promocyjne 2007 Niedociągnięcia w kontrolach STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 EUR - 372 253,49 0,00 - 372 253,49
IT Środki promocyjne 2008 Opóźnione płatności JEDNORAZOWE EUR - 1 029 057,38 0,00 - 1 029 057,38
IT Środki promocyjne 2008 Niedociągnięcia w kontrolach STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 EUR - 398 223,18 0,00 - 398 223,18
ŁĄCZNIE IT EUR - 30 850 595,36 - 93 770,42 - 30 756 824,94
LU Audyt finansowy - przekroczenie pułapu 2010 Przekroczenie pułapu finansowego JEDNORAZOWE EUR - 1 827,40 - 1 827,40 0,00
ŁĄCZNIE LU EUR - 1 827,40 - 1 827,40 0,00
LV Refundacje wywozowe - nieobjęte załącznikiem I 2008 Niewystarczające kontrole na miejscu STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 EUR - 559,00 0,00 - 559,00
LV Refundacje wywozowe - inne 2009 Niewystarczające kontrole na miejscu STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 EUR - 7 936,24 0,00 - 7 936,24
LV Refundacje wywozowe - nieobjęte załącznikiem I 2009 Niewystarczające kontrole na miejscu STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 EUR - 558,10 0,00 - 558,10
LV Refundacje wywozowe - nieobjęte załącznikiem I 2010 Niewystarczające kontrole na miejscu STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 EUR - 487,37 0,00 - 487,37
LV Refundacje wywozowe - inne 2010 Niewystarczające kontrole na miejscu STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 EUR - 7 394,30 0,00 - 7 394,30
ŁĄCZNIE LV EUR - 16 935,01 0,00 - 16 935,01
PT Inna pomoc bezpośrednia - nasiona 2008 Spóźnione kontrole na miejscu, wnioski za rok 2007 i 2008 STAWKA RYCZAŁTOWA 10,00 EUR - 25 677,30 0,00 - 25 677,30
PT Inna pomoc bezpośrednia 2008 Spóźnione kontrole na miejscu, wnioski za rok 2007 i 2008 STAWKA RYCZAŁTOWA 10,00 EUR - 1 072 654,86 0,00 - 1 072 654,86
PT Inna pomoc bezpośrednia - rośliny energetyczne 2008 Spóźnione kontrole na miejscu, wnioski za rok 2007 i 2008 STAWKA RYCZAŁTOWA 10,00 EUR - 29 543,73 0,00 - 29 543,73
PT Inna pomoc bezpośrednia - nasiona 2008 Kwoty odzyskane, wnioski za rok 2007 JEDNORAZOWE EUR 786,19 0,00 786,19
PT Inna pomoc bezpośrednia 2008 Kwoty odzyskane, wnioski za rok 2007 JEDNORAZOWE EUR 779,08 0,00 779,08
PT Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji 2008 Kwoty odzyskane, wnioski za rok 2007 JEDNORAZOWE EUR 611 643,02 0,00 611 643,02
PT Inna pomoc bezpośrednia 2008 Kwoty odzyskane, wnioski za rok 2008 JEDNORAZOWE EUR 8 074,29 0,00 8 074,29
PT Dodatkowe kwoty pomocy 2008 Niedociągnięcia w systemie LPIS -GIS, zaliczki, wsteczne odzyskiwanie kwot i celowa niezgodność, wnioski za lata 2007 i 2008 EKSTRAPOLOWANE EUR - 510 332,30 0,00 - 510 332,30
PT Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji 2008 Niedociągnięcia w systemie LPIS -GIS, zaliczki, wsteczne odzyskiwanie kwot i celowa niezgodność, wnioski za lata 2007 i 2008 EKSTRAPOLOWANE EUR - 25 803 577,29 0,00 - 25 803 577,29
PT Inna pomoc bezpośrednia 2008 Niedociągnięcia w systemie LPIS -GIS, zaliczki, wsteczne odzyskiwanie kwot i celowa niezgodność, wnioski za lata 2007 i 2008 STAWKA RYCZAŁTOWA 10,00 EUR - 447 248,69 - 4 307,15 - 442 941,54
PT Inna pomoc bezpośrednia 2009 Spóźnione kontrole na miejscu, wnioski za rok 2007 i 2008 STAWKA RYCZAŁTOWA 10,00 EUR - 1 085 832,14 0,00 - 1 085 832,14
PT Inna pomoc bezpośrednia - rośliny energetyczne 2009 Spóźnione kontrole na miejscu, wnioski za rok 2007 i 2008 STAWKA RYCZAŁTOWA 10,00 EUR - 7 341,95 0,00 - 7 341,95
PT Inna pomoc bezpośrednia - nasiona 2009 Spóźnione kontrole na miejscu, wnioski za rok 2007 i 2008 STAWKA RYCZAŁTOWA 10,00 EUR - 25 699,74 0,00 - 25 699,74
PT Inna pomoc bezpośrednia 2009 Kwoty odzyskane, wnioski za rok 2008 JEDNORAZOWE EUR 435,37 0,00 435,37
PT Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji 2009 Kwoty odzyskane, wnioski za rok 2008 JEDNORAZOWE EUR 53 310,21 0,00 53 310,21
PT Dodatkowe kwoty pomocy 2009 Niedociągnięcia w systemie LPIS -GIS, zaliczki, wsteczne odzyskiwanie kwot i celowa niezgodność, wnioski za lata 2007 i 2008 EKSTRAPOLOWANE EUR - 502 652,12 0,00 - 502 652,12
PT Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji 2009 Niedociągnięcia w systemie LPIS -GIS, zaliczki, wsteczne odzyskiwanie kwot i celowa niezgodność, wnioski za lata 2007 i 2008 EKSTRAPOLOWANE EUR - 27 250 274,35 0,00 - 27 250 274,35
PT Inna pomoc bezpośrednia 2009 Niedociągnięcia w systemie LPIS -GIS, zaliczki, wsteczne odzyskiwanie kwot i celowa niezgodność, wnioski za lata 2007 i 2008 STAWKA RYCZAŁTOWA 10,00 EUR - 394 467,54 - 13 571,88 - 380 895,66
PT Inna pomoc bezpośrednia 2010 Spóźnione kontrole na miejscu, wnioski za rok 2007 i 2008 STAWKA RYCZAŁTOWA 10,00 EUR - 5 024,03 0,00 - 5 024,03
PT Inna pomoc bezpośrednia - rośliny energetyczne 2010 Spóźnione kontrole na miejscu, wnioski za rok 2007 i 2008 STAWKA RYCZAŁTOWA 10,00 EUR - 26,08 0,00 - 26,08
PT Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji 2010 Niedociągnięcia w systemie LPIS -GIS, zaliczki, wsteczne odzyskiwanie kwot i celowa niezgodność, wnioski za lata 2007 i 2008 EXTRAPOLATED EUR - 494 010,13 0,00 - 494 010,13
PT Inna pomoc bezpośrednia 2010 Niedociągnięcia w systemie LPIS -GIS, zaliczki, wsteczne odzyskiwanie kwot i celowa niezgodność, wnioski za lata 2007 i 2008 STAWKA RYCZAŁTOWA 10,00 EUR - 13 473,36 0,00 - 13 473,36
PT Audyt finansowy -opóźnione płatności i terminy płatności 2010 Opóźnione płatności JEDNORAZOWE EUR - 709 124,14 - 709 124,14 0,00
PT Audyt finansowy - przekroczenie pułapu 2010 Przekroczenie pułapów JEDNORAZOWE EUR - 79 990,99 - 79 990,99 0,00
PT Audyt finansowy - opóźnione płatności i terminy płatności 2010 Opóźnione płatności JEDNORAZOWE EUR - 2 433 826,30 - 2 433 826,30 0,00
ŁĄCZNIE PT EUR - 60 215 748,88 - 3 240 820,46 - 56 974 928,42
RO Audyt finansowy - opóźnione płatności i terminy płatności 2010 Opóźnione płatności JEDNORAZOWE EUR - 38 848,18 - 38 848,18 0,00
RO Audyt finansowy - opóźnione płatności i terminy płatności 2010 Opóźnione płatności JEDNORAZOWE EUR - 3 800 866,94 - 3 800 866,94 0,00
ŁĄCZNIE RO EUR - 3 839 715,12 - 3 839 715,12 0,00
SE Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji 2009 Niedokładności w systemie LPIS JEDNORAZOWE EUR - 18 476 302,00 0,00 - 18 476 302,00
SE Uprawnienia do płatności 2007 Nadmierny przydział uprawnień do płatności JEDNORAZOWE EUR - 502 189,38 0,00 - 502 189,38
SE Uprawnienia do płatności 2008 Nadmierny przydział uprawnień do płatności JEDNORAZOWE EUR - 499 653,07 0,00 - 499 653,07
SE Uprawnienia do płatności 2009 Nadmierny przydział uprawnień do płatności JEDNORAZOWE EUR - 492 044,14 0,00 - 492 044,14
SE Uprawnienia do płatności 2010 Nadmierny przydział uprawnień do płatności JEDNORAZOWE EUR - 461 608,42 0,00 - 461 608,42
ŁĄCZNIE SE EUR - 20 431 797,01 0,00 - 20 431 797,01
6 7 0 1 ŁĄCZNIE EUR - 157 243 600,57 - 10 513 160,43 - 146 730 440,14
POZYCJA W BUDŻECIE: 6 7 1 1
DE Rozliczenie rachunków 2008 Najprawdopodobniej błąd w populacji EFRG JEDNORAZOWE EUR - 2 637 471,59 0,00 - 2 637 471,59
DE Rozliczenie rachunków 2008 Najprawdopodobniej błąd JEDNORAZOWE EUR - 27 289,43 0,00 - 27 289,43
ŁĄCZNIE DE EUR - 2 664 761,02 0,00 - 2 664 761,02
ES Rozliczenie rachunków - rozliczenie finansowe 2009 Znany błąd w populacji EFRG JEDNORAZOWE EUR - 2 525,92 0,00 - 2 525,92
ES Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007-2013, środki obszarowe) 2008 Nieodpowiedni termin kontroli na miejscu STAWKA RYCZAŁTOWA 2,00 EUR - 1 315 120,98 0,00 - 1 315 120,98
ES Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007-2013, środki obszarowe) 2009 Nieodpowiedni termin kontroli na miejscu STAWKA RYCZAŁTOWA 2,00 EUR - 928 883,54 0,00 - 928 883,54
ŁĄCZNIE ES EUR - 2 246 530,44 0,00 - 2 246 530,44
GB Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007-2013, środki obszarowe) 2008 Niedociągnięcia w systemie LPIS-GIS wpływające na jakość kontroli krzyżowych, niedociągnięcia w funkcjonowaniu kontroli na miejscu i niewłaściwe stosowanie przepisów dotyczących sankcji, odzyskiwanie nienależnych płatności, celowa niezgodność STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 EUR - 1 270 059,53 0,00 - 1 270 059,53
GB Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007-2013, środki obszarowe) 2009 Niedociągnięcia w systemie LPIS-GIS wpływające na jakość kontroli krzyżowych, niedociągnięcia w funkcjonowaniu kontroli na miejscu i niewłaściwe stosowanie przepisów dotyczących sankcji, odzyskiwanie nienależnych płatności, celowa niezgodność STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 EUR - 819 580,58 0,00 - 819 580,58
ŁĄCZNIE GB EUR - 2 089 640,11 0,00 - 2 089 640,11
HU Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007-2013, środki obszarowe) 2010 Niedociągnięcia w systemie sankcji STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 EUR - 195 280,00 0,00 - 195 280,00
HU Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007-2013, środki obszarowe) 2011 Niedociągnięcia w systemie sankcji STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 EUR - 233,00 0,00 - 233,00
ŁĄCZNIE HU EUR - 195 513,00 0,00 - 195 513,00
IE Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007-2013, środki obszarowe) 2008 Brak kryteriów rolno-środowiskowych ryzyka w wyborze prób STAWKA RYCZAŁTOWA 2,00 EUR - 190 530,74 0,00 - 190 530,74
IE Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007-2013, środki obszarowe) 2008 Brak weryfikacji obsady bydła na miejscu STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 EUR - 2 575 930,50 0,00 - 2 575 930,50
IE Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007-2013, środki obszarowe) 2007 Niedociągnięcia w identyfikowalności przeprowadzonych kontroli na miejscu, brak rejestrów rolnych na poziomie działki, brak pomiarów działki podczas kontroli na miejscu STAWKA RYCZAŁTOWA 2,00 EUR - 4 351 202,96 0,00 - 4 351 202,96
IE Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007-2013, środki obszarowe) 2008 Niedociągnięcia w identyfikowalności przeprowadzonych kontroli na miejscu, brak rejestrów rolnych na poziomie działki, brak pomiarów działki podczas kontroli na miejscu STAWKA RYCZAŁTOWA 2,00 EUR - 2 692 186,36 0,00 - 2 692 186,36
ŁĄCZNIE IE EUR - 9 809 850,56 0,00 - 9 809 850,56
PT Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007-2013, środki obszarowe) 2008 Niedociągnięcia w systemie LPIS-GIS, zaliczki, wsteczne odzyskiwanie kwot i celowa niezgodność, wnioski za lata 2007 i 2008 STAWKA RYCZAŁTOWA 10,00 EUR - 19 949 160,90 - 418 258,60 - 19 530 902,30
PT Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007-2013, środki obszarowe) 2009 Niedociągnięcia w systemie LPIS-GIS, zaliczki, wsteczne odzyskiwanie kwot i celowa niezgodność, wnioski za lata 2007 i 2008 STAWKA RYCZAŁTOWA 10,00 EUR - 8 660 928,23 - 44 777,57 - 8 616 150,66
PT Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007-2013, środki obszarowe) 2010 Niedociągnięcia w systemie LPIS-GIS, zaliczki, wsteczne odzyskiwanie kwot i celowa niezgodność, wnioski za lata 2007 i 2008 STAWKA RYCZAŁTOWA 10,00 EUR - 3 779 219,72 366,90 - 3 779 586,62
PT Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007-2013, środki obszarowe) 2008 Opóźnienia w przeprowadzaniu kontroli na miejscu (środki rolno-środowiskowe i utrudnienia naturalne); płatności przed kontrolą na miejscu STAWKA RYCZAŁTOWA 2,00 EUR - 2 462 123,42 0,00 - 2 462 123,42
PT Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007-2013, środki obszarowe) 2008 Opóźnienia w przeprowadzaniu kontroli na miejscu (środki rolno-środowiskowe i utrudnienia naturalne); płatności przed kontrolą na miejscu STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 EUR - 1 720 462,60 0,00 - 1 720 462,60
PT Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007-2013, środki obszarowe) 2009 Opóźnienia w przeprowadzaniu kontroli na miejscu i ich stosowania (środki rolno-środowiskowe i utrudnienia naturalne); płatności przed kontrolą na miejscu STAWKA RYCZAŁTOWA 2,00 EUR - 61 399,94 0,00 - 61 399,94
PT Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007-2013, środki obszarowe) 2009 Opóźnienia w przeprowadzaniu kontroli na miejscu (środki rolno-środowiskowe i utrudnienia naturalne); płatności przed kontrolą na miejscu STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 EUR - 386 375,75 0,00 - 386 375,75
PT Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007-2013, środki obszarowe) 2010 Opóźnienia w przeprowadzaniu kontroli na miejscu (środki rolno-środowiskowe i utrudnienia naturalne); płatności przed kontrolą na miejscu STAWKA RYCZAŁTOWA 2,00 EUR 3 013,18 0,00 3 013,18
PT Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007-2013, środki obszarowe) 2010 Opóźnienia w przeprowadzaniu kontroli na miejscu (środki rolno-środowiskowe i utrudnienia naturalne); płatności przed kontrolą na miejscu STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 EUR 655,84 0,00 655,84
ŁĄCZNIE PT EUR - 37 016 001,54 - 462 669,27 - 36 553 332,27
SE Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007-2013, środki obszarowe) 2009 Niedokładności w systemie LPIS JEDNORAZOWE EUR - 1 880 082,00 0,00 - 1 880 082,00
ŁĄCZNIE SE EUR - 1 880 082,00 0,00 - 1 880 082,00
6 7 1 1 ŁĄCZNIE EUR - 55 902 378,67 - 462 669,27 - 55 439 709,40
POZYCJA W BUDŻECIE: 05 07 01 07
ES Audyt finansowy - przekroczenie pułapu 2010 Przekroczenie pułapów finansowych JEDNORAZOWE EUR - 46 185,99 0,00 - 46 185,99
ES Audyt finansowy - przekroczenie pułapu 2010 Przekroczenie pułapów finansowych JEDNORAZOWE EUR - 46 802,98 0,00 - 46 802,98
ES Środki promocyjne 2007 Niedokładności w kontroli finansowej spotów radiowych i telewizyjnych STAWKA RYCZAŁTOWA 10,00 EUR - 13 367,51 0,00 - 13 367,51
ES Środki promocyjne 2007 Nieuprawnione zmiany w umowach, opóźnione płatności JEDNORAZOWE EUR - 737 847,81 0,00 - 737 847,81
ES Środki promocyjne 2008 Niedokładności w kontroli finansowej spotów radiowych i telewizyjnych STAWKA RYCZAŁTOWA 10,00 EUR - 111 339,48 0,00 - 111 339,48
ES Środki promocyjne 2008 Nieuprawnione zmiany w umowach, opóźnione płatności JEDNORAZOWE EUR - 1 371 627,80 0,00 - 1 371 627,80
ES Oliwa z oliwek - pomoc produkcyjna 2000 Zwroty w następstwie orzeczenia w sprawie C-24/11P STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 EUR 47 311 467,25 0,00 47 311 467,25
ES Oliwa z oliwek - pomoc produkcyjna 2001 Zwroty w następstwie orzeczenia w sprawie C-24/11P STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 EUR 15 347 930,92 0,00 15 347 930,92
ES Oliwa z oliwek - pomoc produkcyjna 2002 Zwroty w następstwie orzeczenia w sprawie C-24/11P STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 EUR 47 950 314,63 0,00 47 950 314,63
ES Oliwa z oliwek - pomoc produkcyjna 2003 Zwroty w następstwie orzeczenia w sprawie C-24/11P STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 EUR 145 555,36 0,00 145 555,36
ES Zasada wzajemnej zgodności 2006 Minimalny poziom kontroli w identyfikacji bydła nie został osiągnięty, wnioski za rok 2005 STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 EUR - 25 202,90 0,00 - 25 202,90
ES Zasada wzajemnej zgodności 2006 Brak kontroli wymogów podstawowych w zakresie zarządzania 1-6, wnioski za rok 2005 STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 EUR - 78 236,73 - 0,07 - 78 236,66
ES Zasada wzajemnej zgodności 2006 Brak skutecznej kontroli wymogów podstawowych w zakresie zarządzania 1 i 2, wnioski za rok 2005 STAWKA RYCZAŁTOWA 2,00 EUR - 21 209,02 0,00 - 21 209,02
ES Zasada wzajemnej zgodności 2006 Brak kontroli wymogów podstawowych w zakresie zarządzania 6 i 8a, wnioski za rok 2005 STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 EUR - 4 541,73 0,00 - 4 541,73
ES Zasada wzajemnej zgodności 2006 Brak kontroli wymogów podstawowych w zakresie zarządzania 6, wnioski za rok 2005 STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 EUR - 47 962,21 0,00 - 47 962,21
ES Zasada wzajemnej zgodności 2007 Brak kontroli wymogów podstawowych w zakresie zarządzania 1-6, wnioski za rok 2005 STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 EUR - 193,68 0,00 - 193,68
ES Zasada wzajemnej zgodności 2007 Brak skutecznej kontroli wymogów podstawowych w zakresie zarządzania 1 i 2, wnioski za rok 2005 STAWKA RYCZAŁTOWA 2,00 EUR - 22,91 0,00 - 22,91
ES Zasada wzajemnej zgodności 2008 Brak kontroli wymogów podstawowych w zakresie zarządzania 1-6, wnioski za rok 2005 STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 EUR - 374,13 0,00 - 374,13
ES Zasada wzajemnej zgodności 2008 Brak skutecznej kontroli wymogów podstawowych w zakresie zarządzania 1 i 2, wnioski za rok 2005 STAWKA RYCZAŁTOWA 2,00 EUR - 18,85 0,00 - 18,85
ES Zasada wzajemnej zgodności 2009 Brak kontroli wymogów podstawowych w zakresie zarządzania 1-6, wnioski za rok 2005 STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 EUR - 284,15 0,00 - 284,15
ES Zasada wzajemnej zgodności 2009 Brak skutecznej kontroli wymogów podstawowych w zakresie zarządzania 1 i 2, wnioski za rok 2005 STAWKA RYCZAŁTOWA 2,00 EUR - 26,52 0,00 - 26,52
ŁĄCZNIE ES EUR 108 250 023,76 - 0,07 108 250 023,83
05 07 01 07 ŁĄCZNIE EUR 108 250 023,76 - 0,07 108 250 023,83

Zmiany w prawie

ZUS: Renta wdowia - wnioski od stycznia 2025 r.

Od Nowego Roku będzie można składać wnioski o tzw. rentę wdowią, która dotyczy ustalenia zbiegu świadczeń z rentą rodzinną. Renta wdowia jest przeznaczona dla wdów i wdowców, którzy mają prawo do co najmniej dwóch świadczeń emerytalno-rentowych, z których jedno stanowi renta rodzinna po zmarłym małżonku. Aby móc ją pobierać, należy jednak spełnić określone warunki.

Grażyna J. Leśniak 20.11.2024
Zmiany w składce zdrowotnej od 1 stycznia 2026 r. Rząd przedstawił założenia

Przedsiębiorcy rozliczający się według zasad ogólnych i skali podatkowej oraz liniowcy będą od 1 stycznia 2026 r. płacić składkę zdrowotną w wysokości 9 proc. od 75 proc. minimalnego wynagrodzenia, jeśli będą osiągali w danym miesiącu dochód do wysokości 1,5-krotności przeciętnego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw w czwartym kwartale roku poprzedniego, włącznie z wypłatami z zysku, ogłaszanego przez prezesa GUS. Będzie też dodatkowa składka w wysokości 4,9 proc. od nadwyżki ponad 1,5-krotność przeciętnego wynagrodzenia, a liniowcy stracą możliwość rozliczenia zapłaconych składek w podatku dochodowym.

Grażyna J. Leśniak 18.11.2024
Prezydent podpisał nowelę ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności

Usprawnienie i zwiększenie efektywności systemu wdrażania Rozwoju Lokalnego Kierowanego przez Społeczność (RLKS) przewiduje ustawa z dnia 11 października 2024 r. o zmianie ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności. Jak poinformowała w czwartek Kancelaria Prezydenta, Andrzej Duda podpisał ją w środę, 13 listopada. Ustawa wejdzie w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

Grażyna J. Leśniak 14.11.2024
Do poprawki nie tylko emerytury czerwcowe, ale i wcześniejsze

Problem osób, które w latach 2009-2019 przeszły na emeryturę w czerwcu, przez co - na skutek niekorzystnych zasad waloryzacji - ich świadczenia były nawet o kilkaset złotych niższe od tych, jakie otrzymywały te, które przeszły na emeryturę w kwietniu lub w maju, w końcu zostanie rozwiązany. Emerytura lub renta rodzinna ma - na ich wniosek złożony do ZUS - podlegać ponownemu ustaleniu wysokości. Zdaniem prawników to dobra regulacja, ale równie ważna i paląca jest sprawa wcześniejszych emerytur. Obie powinny zostać załatwione.

Grażyna J. Leśniak 06.11.2024
Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Nowy urlop dla rodziców wcześniaków coraz bliżej - rząd przyjął projekt ustawy

Rada Ministrów przyjęła we wtorek przygotowany w Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej projekt ustawy wprowadzający nowe uprawnienie – uzupełniający urlop macierzyński dla rodziców wcześniaków i rodziców dzieci urodzonych w terminie, ale wymagających dłuższej hospitalizacji po urodzeniu. Wymiar uzupełniającego urlopu macierzyńskiego będzie wynosił odpowiednio do 8 albo do 15 tygodni.

Grażyna J. Leśniak 29.10.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2012.244.11

Rodzaj: Decyzja
Tytuł: Decyzja wykonawcza 2012/500/UE wyłączająca z finansowania Unii Europejskiej niektóre wydatki poniesione przez państwa członkowskie z tytułu Sekcji Gwarancji Europejskiego Funduszu Orientacji i Gwarancji Rolnej (EFOGR), Europejskiego Funduszu Rolniczego Gwarancji (EFRG) oraz Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich (EFRROW)
Data aktu: 06/09/2012
Data ogłoszenia: 08/09/2012