Decyzja 2009/358/WE w sprawie harmonizacji, regularnego przekazywania informacji oraz kwestionariusza, o których mowa w art. 22 ust. 1 lit. a) oraz art. 18 dyrektywy 2006/21/WE Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie gospodarowania odpadami pochodzącymi z przemysłu wydobywczego

DECYZJA KOMISJI
z dnia 29 kwietnia 2009 r.
w sprawie harmonizacji, regularnego przekazywania informacji oraz kwestionariusza, o których mowa w art. 22 ust. 1 lit. a) oraz art. 18 dyrektywy 2006/21/WE Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie gospodarowania odpadami pochodzącymi z przemysłu wydobywczego

(notyfikowana jako dokument nr C(2009) 3011)

(2009/358/WE)

(Dz.U.UE L z dnia 1 maja 2009 r.)

KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,

uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,

uwzględniając dyrektywę 2006/21/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 15 marca 2006 r. w sprawie gospodarowania odpadami pochodzącymi z przemysłu wydobywczego oraz zmieniającą dyrektywę 2004/35/WE(1), w szczególności jej art. 22 ust. 1 lit. a) i art. 18,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Celem niniejszej decyzji jest ustanowienie minimalnych wymogów w celu zapewnienia zharmonizowanego, terminowego i odpowiedniego zbierania oraz - w razie potrzeby - przekazywania informacji, o których mowa w art. 7 ust. 5, art. 11 ust. 3 i art. 12 ust. 6 dyrektywy 2006/21/WE, a także opracowanie podstaw kwestionariusza, o którym mowa w art. 18 ust. 1 wymienionej dyrektywy.

(2) Przekazywane co roku informacje, o których mowa w art. 7 ust. 5, art. 11 ust. 3 i art. 12 ust. 6 dyrektywy 2006/21/WE, powinny obejmować okres od dnia 1 maja do dnia 30 kwietnia następnego roku.

(3) Pierwsze sprawozdanie, o którym mowa w art. 18 ust. 1 dyrektywy 2006/21/WE, powinno obejmować okres od dnia 1 maja 2008 r. do dnia 30 kwietnia 2011 r. i powinno zostać przekazane Komisji do dnia 1 lutego 2012 r.

(4) W celu ograniczenia obciążenia administracyjnego związanego z wykonaniem niniejszej decyzji, wykaz wymaganych informacji należy ograniczyć do informacji przydatnych do poprawy wdrożenia wymienionej dyrektywy. Podobnie przekazywanie co roku informacji, o których mowa w art. 11 ust. 3 i art. 12 ust. 6 dyrektywy 2006/21/WE, należy ograniczyć do państw członkowskich, w których takie zdarzenie ma miejsce w danym okresie.

(5) Środki przewidziane w niniejszej decyzji są zgodne z opinią komitetu powołanego zgodnie z art. 23 ust. 2 dyrektywy 2006/21/WE,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Artykuł  1

Informacje zawarte w zezwoleniach udzielonych na mocy art. 7 dyrektywy 2006/21/WE, które należy udostępnić wspólnotowym organom statystycznym, gdy zwrócą się one o takie informacje do celów statystycznych, określono w załączniku I.

Artykuł  2

W przypadku gdy jedno lub więcej zdarzeń, o których mowa w art. 11 ust. 3 oraz art. 12 ust. 6 dyrektywy 2006/21/WE, ma miejsce w państwie członkowskim, co roku dane państwo członkowskie przekazuje Komisji informacje wyszczególnione w załączniku II na temat każdego zdarzenia. Informacje te obejmują okres od dnia 1 maja do dnia 30 kwietnia następnego roku i przekazywanie są Komisji najpóźniej do dnia 1 lipca tego roku.

Artykuł  3

Kwestionariusz znajdujący się w załączniku III stosowany jest przez państwa członkowskie do przekazywania informacji na temat wykonania dyrektywy, jak określono w art. 18 ust. 1 dyrektywy 2006/21/WE.

Artykuł  4

Niniejsza decyzja skierowana jest do państw członkowskich.

Sporządzono w Brukseli, dnia 29 kwietnia 2009 r.

W imieniu Komisji
Stavros DIMAS
Członek Komisji

______

(1) Dz.U. L 102 z 11.4.2006, s. 15.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK  I

Informacje, które należy uwzględnić w wykazie zezwoleń wydanych na mocy dyrektywy 2006/21/WE

1. Nazwa i adres obiektu unieszkodliwiania odpadów, właściwego organu odpowiedzialnego za wydawanie zezwoleń oraz właściwego organu odpowiedzialnego za przeprowadzanie kontroli.

2. Podstawowe informacje na temat wydanego zezwolenia, w tym data wydania, okres ważności, kategoria obiektu unieszkodliwiania odpadów zgodnie z art. 9 wymienionej dyrektywy, opis etapu eksploatacji instalacji (faza eksploatacji, zamknięcia lub po zamknięciu).

3. W stosownych przypadkach - informacje na temat typu odpadów oraz krótki opis instalacji, a także procedur monitorowania i kontroli.

ZAŁĄCZNIK  II

Informacje, które należy przekazać Komisji, na temat zdarzeń określonych w art. 11 ust. 3 i art. 12 ust. 6 zgodnie z art. 18 ust. 2 dyrektywy 2006/21/WE

Dla każdego zdarzenia należy przygotować i przekazać następujący wykaz informacji:

1. Nazwa i adres obiektu unieszkodliwiania odpadów, właściwego organu odpowiedzialnego za wydawanie zezwoleń oraz właściwego organu odpowiedzialnego za przeprowadzanie kontroli.

2. Informacje na temat wydanego zezwolenia, w tym data wydania, okres ważności, kategoria obiektu unieszkodliwiania odpadów zgodnie z art. 9 wymienionej dyrektywy, typ odpadów oraz krótki opis instalacji, a także procedur monitorowania i kontroli; opis etapu eksploatacji instalacji (faza eksploatacji, zamknięcia lub po zamknięciu).

3. Opis zdarzenia zawierający następujące informacje:

a) charakter i opis awarii; opis określający, w jaki sposób uzyskano informacje o zdarzeniu; miejsce i czas zdarzenia;

b) czas przekazania i opis informacji przekazanych przez operatora właściwym organom oraz informacji przekazanych społeczeństwu, a także, w stosownych przypadkach, przekazanych innym potencjalnie zainteresowanym państwom członkowskim w przypadku potencjalnego oddziaływania transgranicznego;

c) ocena potencjalnego oddziaływania na środowisko i zdrowie publiczne, a także potencjalnego wpływu na stabilność obiektu unieszkodliwiania odpadów;

d) analiza potencjalnych przyczyn zdarzenia.

4. Opis środków naprawczych podjętych w następstwie zdarzenia, w szczególności:

a) w stosownych przypadkach - opis wykonania planu awaryjnego;

b) typ instrukcji wydanych przez właściwe organy;

c) inne środki, które zostaną określone.

5. Opis środków podjętych w celu zapobieżenia wystąpienia awarii o tym samym charakterze, w szczególności:

a) nowe warunki zawarte w zezwoleniu;

b) dostosowanie systemów monitorowania i kontroli;

c) poprawa przekazywania informacji;

d) inne środki, które zostaną określone.

6. Dodatkowe informacje, które mogą okazać się przydatne dla innych państw członkowskich i Komisji w celu lepszego wdrożenia wymienionej dyrektywy.

ZAŁĄCZNIK  III

"Kwestionariusz na potrzeby sprawozdania państw członkowskich w sprawie wykonania dyrektywy 2006/21/WE

CZĘŚĆ A. PYTANIA, NA KTÓRE NALEŻY ODPOWIEDZIEĆ TYLKO RAZ W ODNIESIENIU DO PIERWSZEGO OKRESU SPRAWOZDAWCZEGO

1. Ustalenia administracyjne i informacje ogólne

Proszę podać właściwy organ (właściwe organy) odpowiedzialny(-e) za:

a) weryfikację i zatwierdzanie planów gospodarowania odpadami przedłożonych przez operatorów;

b) sporządzanie zewnętrznych planów awaryjnych dla instalacji kategorii »A«;

c) wydawanie i aktualizację zezwoleń oraz ustanawianie i aktualizację gwarancji finansowych; oraz

d) przeprowadzanie kontroli obiektów unieszkodliwiania odpadów.

2. Plany gospodarowania odpadami oraz informowanie o poważnych wypadkach i zapobieganie im

a) Proszę krótko opisać: procedury ustanowione w celu zatwierdzania planów gospodarowania odpadami, o których mowa w art. 5 ust. 6 wymienionej dyrektywy.

b) W przypadku instalacji kategorii »A« niewchodzących w zakres stosowania dyrektywy Rady 96/82/WE z dnia 9 grudnia 1996 r. w sprawie kontroli niebezpieczeństwa poważnych awarii związanych z substancjami niebezpiecznymi(1) proszę opisać środki podjęte w celu:

– identyfikacji niebezpieczeństwa poważnych wypadków,

– wprowadzania niezbędnych elementów do projektu, w fazie eksploatacji i zamknięcia instalacji, oraz

– ograniczenia negatywnych skutków dla zdrowia człowieka i/lub środowiska.

3. Zezwolenie i gwarancja finansowa

a) Proszę wymienić środki podjęte w celu zagwarantowania, że wszystkie działające obiekty unieszkodliwiania odpadów będą objęte zezwoleniem przed dniem 1 maja 2012 r. zgodnie z wymienioną dyrektywą.

b) Proszę krótko opisać działania podjęte w celu zapoznania organów odpowiedzialnych za ustanawianie i kontrolę zezwoleń z najlepszymi dostępnymi technikami.

c) Proszę wskazać, czy skorzystano z możliwości, o której mowa w art. 2 ust. 3 wymienionej dyrektywy, przewidującej zmniejszenie bądź odstąpienie od wymagań w odniesieniu do składowania odpadów innych niż niebezpieczne - obojętnych bądź nie, niezanieczyszczonej gleby lub torfu.

d) Proszę wyjaśnić środki podjęte w celu zagwarantowania, że zezwolenia podlegają regularnej aktualizacji, jak przewiduje art. 7 ust. 4 wymienionej dyrektywy.

e) Proszę szczegółowo opisać procedurę, o której mowa w art. 14 ust. 1 wymienionej dyrektywy, oraz ustalenia dotyczące ustanowienia gwarancji finansowej i jej okresowego dostosowywania. Ile instalacji jest już objętych gwarancją zgodnie z przepisami wymienionej dyrektywy? W jaki sposób zostanie zapewnione objęcie wszystkich instalacji gwarancją przed dniem 1 maja 2014 r.?

4. Udział społeczeństwa, skutki transgraniczne

a) Proszę wyjaśnić, w jaki sposób opinia publiczna i uwagi są analizowane i uwzględniane przed podjęciem decyzji w sprawie zezwoleń oraz w celu sporządzania zewnętrznych planów awaryjnych.

b) W przypadku instalacji, które mogą mieć skutki transgraniczne, w jaki sposób zagwarantowano, że wymagane informacje będą udostępniane przez odpowiedni okres czasu innemu państwu członkowskiemu i zainteresowanej społeczności?

c) W przypadku instalacji kategorii »A« oraz w przypadku poważnych wypadków, jakie praktyczne rozwiązania są stosowane w celu zagwarantowania, że:

– wymagane informacje są bezzwłocznie przekazywane właściwemu organowi przez operatora?

– informacje na temat środków bezpieczeństwa i wymaganych działań przekazywane są społeczeństwu? oraz

– informacje przekazane przez operatora przekazywane są innemu państwu członkowskiemu w przypadku instalacji, które mogą mieć skutki transgraniczne?

5. Budowa obiektów unieszkodliwiania odpadów i zarządzanie nimi

a) Proszę wyszczególnić środki podjęte w celu zagwarantowania, że zarządzeniem obiektów unieszkodliwiania odpadów zajmuje się »osoba kompetentna«, o której mowa w art. 11 ust. 1 wymienionej dyrektywy, oraz że personel jest odpowiednio przeszkolony.

b) Proszę krótko opisać procedury dotyczące zawiadamiania organu w ciągu 48 godzin o każdym zdarzeniu, które może mieć wpływ na stabilność obiektu unieszkodliwiania odpadów oraz o wszelkich istotnych niekorzystnych skutkach dla środowiska, ujawnionych w wyniku monitorowania.

c) Proszę opisać, w jaki sposób, zgodnie z art. 11, właściwy organ sprawdza, czy regularne sprawozdania z wyników monitorowania są:

– przekazywane organowi przez operatora,

– zgodne z warunkami zezwolenia.

6. Procedury zamknięcia i po zamknięciu obiektu unieszkodliwiania odpadów, spis

a) Proszę krótko wyjaśnić procedurę stosowaną w celu zagwarantowania, że po zamknięciu obiektów unieszkodliwiania odpadów oraz w przypadkach gdy organ uzna to za konieczne, przeprowadzane są regularne kontrole stabilności obiektu i podejmowane są środki ograniczające negatywne skutki dla środowiska.

b) Proszę wyszczególnić środki podjęte w celu zagwarantowania, że spis zamkniętych obiektów unieszkodliwiania odpadów przewidziany w art. 20 wymienionej dyrektywy zostanie sporządzony przed dniem 1 maja 2012 r.

7. Kontrole

a) Proszę krotko wyjaśnić, czy, a jeśli tak - to w jaki sposób, minimalne kryteria kontroli w zakresie ochrony środowiska(2) są uwzględniane w kontroli obiektów unieszkodliwiania odpadów wchodzących w zakres wymienionej dyrektywy.

b) Proszę krótko opisać, w jaki sposób planowane są działania kontrolne. Czy identyfikuje się priorytetowe instalacje, które należy poddać kontroli, a jeśli tak - według jakich kryteriów? Czy częstotliwość i typ kontroli dostosowywane są do typów ryzyka związanych z instalacją i jej otoczeniem?

c) Proszę wyjaśnić, jakie działania kontrolne są przeprowadzane, np. kontrole na miejscu, pobieranie próbek, kontrola wewnętrznych danych z monitorowania, kontrola aktualnej ewidencji działań związanych z gospodarowaniem odpadami.

d) Proszę wyjaśnić działania podjęte w celu zagwarantowania, że zatwierdzone plany gospodarowania odpadami są regularnie aktualizowane i monitorowane.

e) Według jakich zasad nakłada się kary za naruszenie przepisów krajowych przyjętych na podstawie art. 19 wymienionej dyrektywy?

CZĘŚĆ B. PYTANIA, NA KTÓRE NALEŻY ODPOWIEDZIEĆ W ODNIESIENIU DO WSZYSTKICH OKRESÓW SPRAWOZDAWCZYCH

1. Ustalenia administracyjne i informacje ogólne

a) Proszę wskazać organ administracyjny (nazwa, adres, osoba kontaktowa, adres e-mail) odpowiedzialny za koordynację odpowiedzi do niniejszego kwestionariusza.

b) Jeśli to możliwe, przy pomocy tabeli znajdującej się w załączniku proszę podać szacunkową liczbę obiektów unieszkodliwiania odpadów pochodzących z przemysłu wydobywczego znajdujących się na terytorium państwa członkowskiego.

c) Proszę podać liczbę działających na terytorium państwa członkowskiego obiektów unieszkodliwiania odpadów kategorii »A«, które mogą oddziaływać na środowisko naturalne lub zdrowie człowieka w innym państwie członkowskim.

2. Plany gospodarowania odpadami oraz informowanie o poważnych wypadkach i zapobieganie im

a) Proszę krótko opisać:

– liczbę zatwierdzonych bądź czasowo lub definitywnie odrzuconych planów gospodarowania odpadami w danym okresie sprawozdawczym, oraz

– w stosownych przypadkach i jeśli to możliwe, główne przyczyny definitywnego odrzucenia planu gospodarowania odpadami.

b) Proszę załączyć wykaz zewnętrznych planów awaryjnych, o których mowa w art. 6 ust. 3 wymienionej dyrektywy. W przypadku gdy jeszcze nie wszystkie instalacje kategorii »A« zostały objęte planem awaryjnym, proszę wskazać liczbę brakujących planów i przewidywany harmonogram sporządzenia tych planów.

c) Jeśli w państwie członkowskim sporządzono wykaz odpadów obojętnych, o których mowa w art. 2 ust. 3 decyzji Komisji 2009/359/WE z dnia 30 kwietnia 2009 r. uzupełniającej definicję odpadów obojętnych w związku z wykonaniem przepisów art. 22 ust. 1 lit. f) dyrektywy 2006/21/WE Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie gospodarowania odpadami pochodzącymi z przemysłu wydobywczego(3), proszę przedłożyć kopię wymienionego wykazu wraz z krótkim opisem informacji i danych wykorzystanych do ustalenia, czy opady wymienione w wykazie można zdefiniować jako obojętne.

3. Zezwolenie i gwarancja finansowa

Jeśli to możliwe, przy pomocy tabeli znajdującej się w załączniku proszę wskazać liczbę instalacji, dla których wydano zezwolenie zgodnie z przepisami wymienionej dyrektywy.

4. Procedury zamknięcia i po zamknięciu obiektu unieszkodliwiania odpadów, spis

a) Proszę wymienić, ile procedur zamknięcia wyszczególnionych w art. 12 wymienionej dyrektywy wszczęto i/lub zatwierdzono w danym okresie sprawozdawczym.

b) Ile instalacji jest zamkniętych i regularnie monitorowanych w danym państwie członkowskim?

5. Kontrole

a) Proszę wskazać liczbę kontroli przeprowadzonych w danym okresie sprawozdawczym, jeśli to możliwe z podziałem na kontrole:

– instalacji kategorii »A« i innych instalacji,

– instalacji unieszkodliwiania odpadów obojętnych, oraz

– instalacji unieszkodliwiania odpadów innych niż obojętne oraz innych niż niebezpieczne.

W przypadku gdy program kontroli sporządzono na odpowiednim poziomie geograficznym (krajowym/regionalnym/lokalnym), proszę załączyć kopię (kopie) tego (tych) programu (programów) w załączniku do sprawozdania.

b) Ile zidentyfikowano przypadków niezgodności z przepisami wymienionej dyrektywy? Proszę wskazać główne przyczyny niezgodności z wymienioną dyrektywą i działania podjęte w celu zapewnienia takiej zgodności.

6. Inne istotne informacje

a) Proszę streścić główne trudności, które wystąpiły podczas wdrażania wymienionej dyrektywy. W jaki sposób rozwiązano te potencjalne trudności?

b) Proszę przedstawić wszelkie dodatkowe uwagi, sugestie lub informacje dotyczące wdrażania dyrektywy.

______

(1) Dz.U. L 10 z 14.1.1997, s. 13.

(2)Zalecenie Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 4 kwietnia 2001 r. przewidujące minimalne kryteria kontroli w zakresie ochrony środowiska w państwach członkowskich (Dz.U. L 118 z 27.4.2001, s. 41).

(3) Dz.U. L 110 z 1.5.2009, s. 46.

ZAŁĄCZNIK(1) 

Działające Działające i posiadające zezwolenie(1) W fazie przejściowej(2) W fazie zamknięcia(3) Zamknięte bądź opuszczone(4)
Kategoria A(5)
W skład których wchodzą instalacje »Seveso«(6)
Inne niż kategoria A
Odpady obojętne (7)
Odpady inne niż niebezpieczne i inne niż obojętne
Razem
(1) Liczba instalacji posiadających zezwolenia i już spełniających wymogi wspomnianej dyrektywy.

(2) Liczba instalacji, które zostaną zamknięte przed 2010 r. i wchodzące w zakres art. 24 ust. 4.

(3) Liczba instalacji, w przypadku których procedura zamknięcia jeszcze się nie zakończyła (art. 12).

(4) Jeśli to możliwe, proszę podać szacunkową liczbę opuszczonych i zamkniętych obiektów unieszkodliwiania odpadów wchodzących w zakres art. 20 dyrektywy.

(5) Instalacje zaklasyfikowane jako instalacje »kategorii A« zgodnie z art. 9 dyrektywy.

(6) Instalacje wchodzące w zakres dyrektywy 96/82/WE.

(7) Instalacje, w których przeprowadzane jest wyłącznie unieszkodliwianie odpadów obojętnych zgodnie z definicją w wymienionej dyrektywie."

______

(1) Jeśli to możliwe, proszę dokonać podziału wg sektora minerałów budowlanych, minerałów metalicznych, minerałów przemysłowych, minerałów energetycznych oraz na inne sektory.

Zmiany w prawie

ZUS: Renta wdowia - wnioski od stycznia 2025 r.

Od Nowego Roku będzie można składać wnioski o tzw. rentę wdowią, która dotyczy ustalenia zbiegu świadczeń z rentą rodzinną. Renta wdowia jest przeznaczona dla wdów i wdowców, którzy mają prawo do co najmniej dwóch świadczeń emerytalno-rentowych, z których jedno stanowi renta rodzinna po zmarłym małżonku. Aby móc ją pobierać, należy jednak spełnić określone warunki.

Grażyna J. Leśniak 20.11.2024
Zmiany w składce zdrowotnej od 1 stycznia 2026 r. Rząd przedstawił założenia

Przedsiębiorcy rozliczający się według zasad ogólnych i skali podatkowej oraz liniowcy będą od 1 stycznia 2026 r. płacić składkę zdrowotną w wysokości 9 proc. od 75 proc. minimalnego wynagrodzenia, jeśli będą osiągali w danym miesiącu dochód do wysokości 1,5-krotności przeciętnego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw w czwartym kwartale roku poprzedniego, włącznie z wypłatami z zysku, ogłaszanego przez prezesa GUS. Będzie też dodatkowa składka w wysokości 4,9 proc. od nadwyżki ponad 1,5-krotność przeciętnego wynagrodzenia, a liniowcy stracą możliwość rozliczenia zapłaconych składek w podatku dochodowym.

Grażyna J. Leśniak 18.11.2024
Prezydent podpisał nowelę ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności

Usprawnienie i zwiększenie efektywności systemu wdrażania Rozwoju Lokalnego Kierowanego przez Społeczność (RLKS) przewiduje ustawa z dnia 11 października 2024 r. o zmianie ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności. Jak poinformowała w czwartek Kancelaria Prezydenta, Andrzej Duda podpisał ją w środę, 13 listopada. Ustawa wejdzie w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

Grażyna J. Leśniak 14.11.2024
Do poprawki nie tylko emerytury czerwcowe, ale i wcześniejsze

Problem osób, które w latach 2009-2019 przeszły na emeryturę w czerwcu, przez co - na skutek niekorzystnych zasad waloryzacji - ich świadczenia były nawet o kilkaset złotych niższe od tych, jakie otrzymywały te, które przeszły na emeryturę w kwietniu lub w maju, w końcu zostanie rozwiązany. Emerytura lub renta rodzinna ma - na ich wniosek złożony do ZUS - podlegać ponownemu ustaleniu wysokości. Zdaniem prawników to dobra regulacja, ale równie ważna i paląca jest sprawa wcześniejszych emerytur. Obie powinny zostać załatwione.

Grażyna J. Leśniak 06.11.2024
Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Nowy urlop dla rodziców wcześniaków coraz bliżej - rząd przyjął projekt ustawy

Rada Ministrów przyjęła we wtorek przygotowany w Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej projekt ustawy wprowadzający nowe uprawnienie – uzupełniający urlop macierzyński dla rodziców wcześniaków i rodziców dzieci urodzonych w terminie, ale wymagających dłuższej hospitalizacji po urodzeniu. Wymiar uzupełniającego urlopu macierzyńskiego będzie wynosił odpowiednio do 8 albo do 15 tygodni.

Grażyna J. Leśniak 29.10.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2009.110.39

Rodzaj: Decyzja
Tytuł: Decyzja 2009/358/WE w sprawie harmonizacji, regularnego przekazywania informacji oraz kwestionariusza, o których mowa w art. 22 ust. 1 lit. a) oraz art. 18 dyrektywy 2006/21/WE Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie gospodarowania odpadami pochodzącymi z przemysłu wydobywczego
Data aktu: 29/04/2009
Data ogłoszenia: 01/05/2009
Data wejścia w życie: 01/05/2009