Sprostowanie do sprostowania do rozporządzenia Komisji (WE) nr 1828/2006 z dnia 8 grudnia 2006 r. ustanawiającego szczegółowego zasady wykonania rozporządzenia Rady (WE) nr 1083/2006 ustanawiającego przepisy ogólne dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności oraz rozporządzenia (WE) nr 1080/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego

Sprostowanie do sprostowania do rozporządzenia Komisji (WE) nr 1828/2006 z dnia 8 grudnia 2006 r. ustanawiającego szczegółowego zasady wykonania rozporządzenia Rady (WE) nr 1083/2006 ustanawiającego przepisy ogólne dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności oraz rozporządzenia (WE) nr 1080/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego

(Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej L 371 z dnia 27 grudnia 2006 r.)

(Tekst rozporządzenia opublikowany w drodze sprostowania w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej L 45 z dnia 15 lutego 2007 r.)

(Dz.U.UE L z dnia 16 maja 2008 r.)

Strona 57, załącznik X, formularz: Deklaracja wydatków w podziale na oś priorytetową: płatność okresowa, przypisy:

zamiast: "(1) W podziale na rok: podział wskazany w tej tabeli odpowiada płatnościom dokonanym przez beneficjentów w danym roku. Jeżeli dokładne ustalenie podziału nie jest możliwe, należy podać najdokładniejszą wartość szacunkową.",

powinno być: "(1) Stopa współfinansowania i metoda jej obliczenia są określone w tabeli finansowej programu operacyjnego dla konkretnej osi priorytetowej.";

zamiast: "(3) Stopa współfinansowania i metoda jej obliczenia są określone w tabeli finansowej programu operacyjnego dla konkretnej osi priorytetowej.",

powinno być: "(3) W podziale na rok: podział wskazany w tej tabeli odpowiada płatnościom dokonanym przez beneficjentów w danym roku. Jeżeli dokładne ustalenie podziału nie jest możliwe, należy podać najdokładniejszą wartość szacunkową.".

Strona 64, załącznik XI, tabela 2: Kwoty poddane procedurze odzyskiwania do dnia 31.12.20.., przypis:

zamiast: "(1) Cel może być przedstawiony w ujęciu rocznym lub dla całego okresu programowania.",

powinno być: "(1) Ten poziom współfinansowania i metodę jego obliczenia można znaleźć w tabeli finansowej programu operacyjnego dla danej osi priorytetowej.".

Strona 65, załącznik XII otrzymuje brzmienie:

"ZAŁĄCZNIK XII

OPIS SYSTEMÓW ZARZĄDZANIA I KONTROLI

Wzorcowy opis systemów zarządzania i kontroli zgodnie z art. 21

1. OGÓLNE INFORMACJE

1.1. Informacje przedłożone przez:

- Nazwa państwa członkowskiego:

- Nazwa programu i nr CCI:

- Nazwa głównego punktu kontaktowego, włącznie z adresem e-mail i faksem: (podmiot odpowiedzialny za koordynację przygotowania opisów)

1.2. Poniższe informacje przedstawiają stan na dzień:

(dd/mm/rrrr)

1.3. Struktura systemu (ogólne informacje i schemat ilustrujący powiązania organizacyjne pomiędzy podmiotami należącymi do systemu zarządzania i kontroli)

1.3.1. Instytucja zarządzająca (nazwa, adres i punkt kontaktowy w instytucji zarządzającej)

1.3.2. Instytucje pośredniczące (nazwa, adres i punkt kontaktowy w instytucji pośredniczącej)

1.3.3. Instytucja certyfikująca (nazwa, adres i punkt kontaktowy w instytucji certyfikującej)

1.3.4. Instytucja audytowa i jednostki wykonujące audyty (nazwa, adres i punkt kontaktowy w instytucji audytowej i jednostkach wykonujących audyty)

1.4. Wytyczne dostarczone instytucjom zarządzającym, certyfikującym i pośredniczącym w celu zagwarantowania należytego zarządzania finansami funduszy strukturalnych (data i odniesienie)

2. INSTYTUCJA ZARZĄDZAJĄCA

2.1. Instytucja zarządzająca i jej główne zadania

2.1.1. Data i podstawa oficjalnego powołania instytucji zarządzającej, upoważniająca do pełnienia powierzonych zadań

2.1.2. Wykaz zadań pełnionych bezpośrednio przez instytucję zarządzającą

2.1.3. Zadania oficjalnie oddelegowane przez instytucję zarządzającą (zadania, instytucje pośredniczące, forma delegacji)

2.2. Organizacja instytucji zarządzającej

2.2.1. Schemat organizacyjny i wykaz zadań jednostek (w tym indykatywna liczba etatów)

2.2.2. Procedury pisemne opracowane na potrzeby pracowników instytucji zarządzającej/ instytucji pośredniczących (data i odniesienie)

2.2.3. Opis procedur w zakresie wyboru i zatwierdzania operacji oraz w zakresie zapewniania zgodności operacji z przepisami krajowymi i wspólnotowymi obowiązującymi przez cały okres realizacji (art. 60 lit. a) rozporządzenia Rady (WE) nr 1083/2006)

2.2.4. Weryfikacja operacji (art. 60 lit. b) rozporządzenia Rady (WE) nr 1083/2006)

- Opis procedur w zakresie weryfikacji

- Podmioty przeprowadzające weryfikacje

- Procedury pisemne (odniesienie do podręczników) opracowane na potrzeby realizacji zadań przedmiotowych

2.2.5. Rozpatrywanie wniosków o płatność

- Opis procedur, w zakresie gromadzenia, weryfikacji, i zatwierdzania wniosków o płatność, oraz procedur w zakresie zlecania, wykonywania i księgowania, w oparciu o które dokonywane są płatności na rzecz beneficjentów (włącznie ze schematem wskazującym wszystkie zaangażowane podmioty)

- Podmioty uczestniczące w poszczególnych etapach rozpatrywania wniosków o płatność

- Procedury pisemne (odniesienie do podręczników) opracowane na potrzeby realizacji zadań przedmiotowych

2.2.6. Opis sposobu przekazania informacji instytucji certyfikującej przez instytucję zarządzającą

2.2.7. Zasady kwalifikowalności ustanowione przez państwo członkowskie obowiązujące w ramach programu operacyjnego

2.3. Jeżeli instytucja zarządzająca i certyfikująca zostały powołane w ramach tego samego podmiotu, należy opisać, w jaki sposób zapewniono rozdzielenie zadań

2.4. Przepisy w zakresie zamówień publicznych, pomocy publicznej, równości szans i ochrony środowiska

2.4.1. Instrukcje i wytyczne wydane w zakresie obowiązujących przepisów (data i odniesienie)

2.4.2. Rozwiązania w zakresie zapewnienia zgodności z obowiązującymi przepisami, np.: audyty procesów zarządzania i kontroli

2.5. Ścieżka audytu

2.5.1. Opis sposobu, w jaki wymogi określone w art. 15 będą wdrażane w odniesieniu do programu i/lub poszczególnych priorytetów

2.5.2. Opracowane instrukcje w sprawie przechowywania przez beneficjentów dokumentów potwierdzających (data i odniesienie)

- Wskazanie wymaganego okresu przechowywania dokumentów

- Postać, w jakiej dokumenty mają być przechowywane

2.6. Nieprawidłowości i kwoty odzyskane

2.6.1. Opracowane instrukcje w sprawie sprawozdawczości i korekty nieprawidłowości oraz rejestracji wierzytelności i kwot odzyskanych z nienależnie dokonanych płatności (data i odniesienie)

2.6.2. Opis procedur (wraz ze schematem) w zakresie obowiązku informowania Komisji o nieprawidłowościach, zgodnie z art. 28

3. INSTYTUCJE POŚREDNICZĄCE

Uwaga: Niniejsza sekcja powinna zostać wypełniona odrębnie dla każdej instytucji pośredniczącej. Należy wskazać instytucję, która oddelegowała swoje zadania instytucji(-om) pośredniczącej(-ym).

3.1. Instytucja pośrednicząca i jej główne zadania

3.1.1. Wykaz głównych zadań instytucji pośredniczącej

3.2. Organizacja każdej instytucji pośredniczącej

3.2.1. Schemat organizacyjny i wykaz zadań jednostek (w tym indykatywna lista etatów)

3.2.2. Procedury pisemne opracowane na potrzeby pracowników instytucji pośredniczącej (data i odniesienie)

3.2.3. Opis procedur w zakresie wyboru i zatwierdzania operacji (jeżeli nie opisano w pkt 2.2.3)

3.2.4. Weryfikacja operacji (art. 60 lit. b) rozporządzenia Rady (WE) nr 1083/2006 (jeżeli nie opisano w pkt 2.2.4))

3.2.5. Opis procedur w zakresie rozpatrywania wniosków o płatność (jeżeli nie opisano w pkt 2.2.5)

4. INTYTUCJA CERTYFIKUJĄCA

4.1. Instytucja certyfikująca i jej główne zadania

4.1.1. Data i podstawa oficjalnego powołania instytucji certyfikującej upoważniająca do pełnienia zadań

4.1.2. Wykaz zadań pełnionych przez instytucję certyfikującą

4.1.3. Zadania oficjalnie oddelegowane przez instytucję certyfikującą

4.2. Organizacja instytucji certyfikującej

4.2.1. Schemat organizacyjny i wykaz zadań jednostek (w tym indykatywna lista etatów)

4.2.2. Procedury pisemne opracowane na potrzeby pracowników instytucji certyfikującej (data i odniesienie)

4.3. Poświadczanie deklaracji wydatków

4.3.1. Opis procedury, zgodnie z którą deklaracje wydatków są sporządzane, poświadczane i przedkładane Komisji

4.3.2. Opis kroków podejmowanych przez instytucję certyfikującą w celu zapewnienia, że wymogi określone w art. 61 rozporządzenia (WE) nr 1083/2006 są spełnione

4.3.3. Uzgodnienia dotyczące dostępu instytucji certyfikującej do szczegółowych informacji na temat operacji, weryfikacji i audytu wykonywanych przez instytucję zarządzającą, instytucję pośredniczącą i instytucję audytową

4.4. System księgowy

4.4.1. Opis systemu księgowego, stanowiącego podstawę poświadczania wydatków przed Komisją

- Uzgodnienia dotyczące przesyłania danych sumarycznych do instytucji certyfikującej w przypadku istnienia systemu zdecentralizowanego

- Zapewnienie powiązań między systemem księgowym i systemem informatycznym, które należy ustanowić (pkt 6)

- Identyfikacja transakcji w ramach funduszy strukturalnych w przypadku istnienia wspólnego systemu z innymi funduszami

4.4.2. Poziom szczegółowości systemu księgowego

- Łączne wydatki w podziale na priorytety i fundusze

4.5. Kwoty odzyskane

4.5.1. Opis systemu służącego zapewnianiu szybkiego odzyskania wkładu wspólnotowego

4.5.2. Rozwiązania dotyczące prowadzenia rejestru dłużników oraz odpisywania odzyskanych kwot od wydatków uwzględnianych w deklaracjach

5. INSTYTUCJA AUDYTOWA I JEDNOSTKI WYKONUJĄCE AUDYT

5.1. Opis głównych zadań i wzajemne powiązania instytucji audytowej i jednostek wykonujących audyty, podlegających instytucji audytowej

5.2. Organizacja instytucji audytowej i podlegających jej jednostek wykonujących audyty

5.2.1. Schemat organizacyjny (w tym indykatywna lista etatów)

5.2.2. Rozwiązania dotyczące zapewnienia niezależności

5.2.3. Wymagane kwalifikacje lub doświadczenie zawodowe

5.2.4. Opis procedur w zakresie monitorowania wdrażania zaleceń i działań naprawczych wynikających ze sprawozdań audytowych

5.2.5. Opis procedur (w stosownych przypadkach) dotyczących nadzoru prac innych jednostek wykonujących audyt

5.3. Roczne sprawozdanie audytowe i deklaracja zamknięcia

5.3.1. Opis procedur w zakresie sporządzania rocznych sprawozdań audytowych, rocznych opinii i deklaracji zamknięcia

5.4. Wyznaczenie koordynującej jednostki audytowej

5.4.1. Opis roli koordynującej jednostki audytowej, jeśli dotyczy

6. SYSTEM INFORMATYCZNY (ART. 60 LIT. C) ROZPORZĄDZENIA RADY (WE) NR 1083/2006

6.1. Opis systemu informatycznego wraz ze schematem (centralny lub wspólny system lub zdecentralizowany system z powiązaniami pomiędzy systemami)

Wskazanie, czy system jest wystarczająco funkcjonalny dla zapewnienia gromadzenia rzetelnych danych finansowych i statystycznych w zakresie realizacji programów 2007-2013. W przypadku odpowiedzi negatywnej, należy wskazać termin osiągnięcia niezbędnej funkcjonalności.".

Strona 85, załącznik XXI otrzymuje brzmienie:

"ZAŁĄCZNIK XXI

..................................................

Notka Redakcji Systemu Informacji Prawnej LEX

Grafiki zostały zamieszczone wyłącznie w Internecie. Obejrzenie grafik podczas pracy z programem Lex wymaga dostępu do Internetu.

..................................................

grafika

Strona 100, załącznik XXII otrzymuje brzmienie:

"ZAŁĄCZNIK XXII

grafika

Zmiany w prawie

ZUS: Renta wdowia - wnioski od stycznia 2025 r.

Od Nowego Roku będzie można składać wnioski o tzw. rentę wdowią, która dotyczy ustalenia zbiegu świadczeń z rentą rodzinną. Renta wdowia jest przeznaczona dla wdów i wdowców, którzy mają prawo do co najmniej dwóch świadczeń emerytalno-rentowych, z których jedno stanowi renta rodzinna po zmarłym małżonku. Aby móc ją pobierać, należy jednak spełnić określone warunki.

Grażyna J. Leśniak 20.11.2024
Zmiany w składce zdrowotnej od 1 stycznia 2026 r. Rząd przedstawił założenia

Przedsiębiorcy rozliczający się według zasad ogólnych i skali podatkowej oraz liniowcy będą od 1 stycznia 2026 r. płacić składkę zdrowotną w wysokości 9 proc. od 75 proc. minimalnego wynagrodzenia, jeśli będą osiągali w danym miesiącu dochód do wysokości 1,5-krotności przeciętnego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw w czwartym kwartale roku poprzedniego, włącznie z wypłatami z zysku, ogłaszanego przez prezesa GUS. Będzie też dodatkowa składka w wysokości 4,9 proc. od nadwyżki ponad 1,5-krotność przeciętnego wynagrodzenia, a liniowcy stracą możliwość rozliczenia zapłaconych składek w podatku dochodowym.

Grażyna J. Leśniak 18.11.2024
Prezydent podpisał nowelę ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności

Usprawnienie i zwiększenie efektywności systemu wdrażania Rozwoju Lokalnego Kierowanego przez Społeczność (RLKS) przewiduje ustawa z dnia 11 października 2024 r. o zmianie ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności. Jak poinformowała w czwartek Kancelaria Prezydenta, Andrzej Duda podpisał ją w środę, 13 listopada. Ustawa wejdzie w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

Grażyna J. Leśniak 14.11.2024
Do poprawki nie tylko emerytury czerwcowe, ale i wcześniejsze

Problem osób, które w latach 2009-2019 przeszły na emeryturę w czerwcu, przez co - na skutek niekorzystnych zasad waloryzacji - ich świadczenia były nawet o kilkaset złotych niższe od tych, jakie otrzymywały te, które przeszły na emeryturę w kwietniu lub w maju, w końcu zostanie rozwiązany. Emerytura lub renta rodzinna ma - na ich wniosek złożony do ZUS - podlegać ponownemu ustaleniu wysokości. Zdaniem prawników to dobra regulacja, ale równie ważna i paląca jest sprawa wcześniejszych emerytur. Obie powinny zostać załatwione.

Grażyna J. Leśniak 06.11.2024
Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Nowy urlop dla rodziców wcześniaków coraz bliżej - rząd przyjął projekt ustawy

Rada Ministrów przyjęła we wtorek przygotowany w Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej projekt ustawy wprowadzający nowe uprawnienie – uzupełniający urlop macierzyński dla rodziców wcześniaków i rodziców dzieci urodzonych w terminie, ale wymagających dłuższej hospitalizacji po urodzeniu. Wymiar uzupełniającego urlopu macierzyńskiego będzie wynosił odpowiednio do 8 albo do 15 tygodni.

Grażyna J. Leśniak 29.10.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2008.128.11

Rodzaj: Sprostowanie
Tytuł: Sprostowanie do sprostowania do rozporządzenia Komisji (WE) nr 1828/2006 z dnia 8 grudnia 2006 r. ustanawiającego szczegółowego zasady wykonania rozporządzenia Rady (WE) nr 1083/2006 ustanawiającego przepisy ogólne dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności oraz rozporządzenia (WE) nr 1080/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego
Data aktu: 16/05/2008
Data ogłoszenia: 16/05/2008
Data wejścia w życie: 16/01/2007