(89/459/EWG)(Dz.U.UE L z dnia 3 sierpnia 1989 r.)
RADA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,
uwzględniając Traktat ustanawiający Europejską Wspólnotę Gospodarczą, w szczególności jego art. 75,
uwzględniając wniosek Komisji(1),
uwzględniając opinię Parlamentu Europejskiego(2),
uwzględniając opinię Komitetu Ekonomiczno-Społecznego(3),
a także mając na uwadze, co następuje:
Rada i przedstawiciele rządów Państw Członkowskich zebrani w Radzie przyjęli w dniu 19 grudnia 1984 r. rezolucję o bezpieczeństwie drogowym(4), zwracając się do Komisji o przedłożenie Radzie propozycji w tej sprawie;
przepisy dotyczące minimalnej głębokości bieżnika opon, mimo iż stanowią indywidualny i specyficzny problem, znajdują się wśród celów i prac objętych harmonogramem na 1986 r., który był Rokiem Bezpieczeństwa Drogowego we Wspólnocie;
Parlament Europejski przyjął w dniu 18 lutego 1986 r. rezolucję w sprawie programu Komisji odnośnie do Roku Bezpieczeństwa Drogowego 1986(5), która wymieniała kwestię głębokości bieżnika opon jako jeden z przepisów Komisji, które mają zostać przyjęte jak najszybciej;
przepisy tego rodzaju muszą zapewniać wyższy stopień bezpieczeństwa;
wymogi krajowe regulujące minimalną głębokość bieżnika w Państwach Członkowskich różnią się między sobą i różnice te powodują problemy odnośnie do przestrzegania prawa drogowego przez kierowców używających swych pojazdów na terytoriach różnych Państw Członkowskich;
harmonizacja tych wymogów ułatwi swobodny przepływ pojazdów i podróże indywidualne między Państwami Członkowskimi oraz pomoże usunąć bariery w handlu i zakłócenia konkurencji,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DYREKTYWĘ:
Sporządzono w Brukseli, dnia 18 lipca 1989 r.
|
W imieniu Rady |
|
R. DUMAS |
|
Przewodniczący |
______
(1) Dz.U. C 279 z 17.10.1987, str. 5.
(2) Dz.U. C 47 z 27.2.1989, str. 185.
(3) Dz.U. C 80 z 28.3.1988, str. 22.
(4) Dz.U. C 341 z 21.12.1984, str. 1.
(5) Dz.U. C 68 z 24.3.1986, str. 35.
(6) Dz.U. L 42 z 23.2.1970, str. 1.
(7) Dz.U. L 220 z 8.8.1987, str. 44.