(78/317/EWG)(Dz.U.UE L z dnia 28 marca 1978 r.)
RADA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,
uwzględniając Traktat ustanawiający Europejską Wspólnotę Gospodarczą, w szczególności jego art. 100,
uwzględniając wniosek Komisji,
uwzględniając opinię Zgromadzenia(1),
uwzględniając opinię Komitetu Ekonomiczno-Społecznego(2),
a także mając na uwadze, co następuje:
wymogi techniczne, które muszą spełniać pojazdy silnikowe zgodnie z ustawodawstwem krajowym, dotyczą między innymi odszraniających i odmgławiających instalacji oszklonych powierzchni pojazdów silnikowych;
wymogi te są nie są takie same w różnych Państwach Członkowskich; dlatego konieczne jest aby wszystkie Państwa Członkowskie zastosowały takie same wymogi, dodatkowo albo w miejsce istniejących przepisów, głównie w celu umożliwienia zastosowania procedury homologacji typu EWG, która była przedmiotem dyrektywy Rady 70/156/EWG z dnia 6 lutego 1970 r. w sprawie zbliżenia ustawodawstw Państw Członkowskich w odniesieniu do homologacji typu pojazdów silnikowych i ich przyczep(3), zmienionej dyrektywą 78/315/EWG(4), aby została wprowadzona w odniesieniu do każdego typu pojazdu;
zalecane jest przygotowanie wymogów technicznych, tak aby miały taki sam cel jak prace w tym zakresie prowadzone w ramach Europejskiej Komisji Gospodarczej ONZ;
wymogi te stosuje się do pojazdów silnikowych z kategorii M1 (międzynarodowa klasyfikacja pojazdów silnikowych znajduje się w załączniku I do dyrektywy 70/156/EWG);
zbliżenie ustawodawstw krajowych odnoszących się do pojazdów silnikowych pociąga za sobą wzajemne uznawanie przez Państwa Członkowskie kontroli dokonywanych przez nie w oparciu o wspólne wymogi,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DYREKTYWĘ:
Sporządzono w Brukseli, dnia 21 grudnia 1977 r.
|
W imieniu Rady |
|
J. CHABERT |
|
Przewodniczący |
______
(1) Dz.U. C 118 z 16.5.1977, str. 33.
(2) Dz.U. C 114 z 11.5.1977, str. 9.
(3) Dz.U. L 42 z 23.2.1970, str. 1.
(4) Dz.U. L 81 z 28.3.1978, str. 1.
ZAŁĄCZNIKI