1. Niniejsze sprawozdanie odnosi się do projektu decyzji w sprawie zobowiązań zgodnie z art. 9 ust. 1 rozporządzenia Rady (WE) nr 1/2003 2 ("projekt decyzji") skierowanej do O2 Czech Republic a.s. ("O2"), CETIN a.s. ("CETIN") i ich spółki dominującej PPF Group NV ("PPF") oraz T-Mobile Czech Republic a.s. ("TMCZ") i jej spółki dominującej Deutsche Telekom AG ("DT") 3 .2. 25 października 2016 r., po otrzymaniu skargi na podstawie art. 7 rozporządzenia 1/2003, Komisja wszczęła
w niniejszej sprawie postępowanie przeciwko stronom współużytkującym sieci.
3. 7 sierpnia 2019 r. Komisja wszczęła również postępowanie przeciwko DT i PPF.
4. Komisja przyjęła pisemne zgłoszenie zastrzeżeń skierowane do stron współużytkujących sieci 7 sierpnia 2019 r., które zostało im doręczone 9 sierpnia 2019 r. W pisemnym zgłoszeniu zastrzeżeń przedstawiono wstępne obawy Komisji dotyczące możliwego pojedynczego i ciągłego naruszenia art. 101 TFUE i art. 53 Porozumienia EOG poprzez współpracę zapisaną w niektórych umowach o wspólnym korzystaniu z sieci 4 w odniesieniu do sieci telefonii ruchomej na terytorium Czech (z wyjątkiem obszarów Pragi i Brna), zawartych między stronami współużytkującym sieci 5 .
5. 14 lutego 2020 r. Komisja przyjęła pisemne zgłoszenie zastrzeżeń skierowane do DT i PFT, które zostało im dorę
czone 18 lutego 2020 r.
6. Strony otrzymały dostęp do akt. Po otrzymaniu pisemnych odpowiedzi stron na (odnośne) pisemne zgłoszenia zastrzeżeń odbyło się trzydniowe spotkanie wyjaśniające w dniach 15-17 września 2020 r., w którym uczestniczyły wszystkie strony 6 .
7. 27 sierpnia 2021 r., po przeanalizowaniu dowodów zawartych w aktach sprawy oraz argumentów i dowodów przed
stawionych przez strony w ich odpowiedziach i na spotkaniu wyjaśniającym, Komisja przyjęła ocenę wstępną w rozumieniu art. 9 ust. 1 rozporządzenia 1/2003, w której przedstawiła zrewidowane obawy Komisji dotyczące konkurencji. Ocena wstępna została doręczona stronom 30 sierpnia 2021 r.
8. 15, 16 i 17 września 2021 r. strony przedłożyły Komisji proponowane zobowiązania ("proponowane zobowiązania")
w odpowiedzi na obawy wyrażone we wstępnej ocenie Komisji.
9. 1 października 2021 r. Komisja opublikowała zawiadomienie zgodnie z art. 27 ust. 4 rozporządzenia 1/2003, w któ
rym wezwała zainteresowane osoby trzecie do przedstawienia uwag na temat proponowanych zobowiązań.
10. 15 grudnia 2021 r. Komisja poinformowała strony o zgłoszonych uwagach.
11. 29 marca i 7 kwietnia 2022 r. strony przedłożyły zmienioną propozycję zobowiązań. 3 i 8 czerwca 2022 r. strony
przedłożyły ostateczny zestaw zobowiązań ("zobowiązania ostateczne").
12. W projekcie decyzji czyni się ostateczne zobowiązania wiążącymi dla stron i stwierdza się, że nie ma już podstaw do podejmowania przez Komisję działań w tej sprawie w odniesieniu do obaw przedstawionych we wstępnej ocenie.
13. Nie otrzymałam żadnych wniosków ani skarg w odniesieniu do procedury ustalania zobowiązań zgodnie z art. 15 ust. 1 decyzji 2011/695/UE. Ogólnie uważam, że w niniejszej sprawie przestrzegano skutecznego wykonywania praw procesowych.
Brukseli, dnia 5 lipca 2022 r.
1 Na podstawie art. 16 i 17 decyzji 2011/695/UE Przewodniczącego Komisji Europejskiej z dnia 13 października 2011 r. w sprawie funkcji i zakresu uprawnień urzędnika przeprowadzającego spotkanie wyjaśniające w niektórych postępowaniach z zakresu konkurencji (Dz.U. L 275 z 20.10.2011, s. 29) ("decyzja 2011/695/UE").
2 Rozporządzenie Rady (WE) nr 1/2003 z dnia 16 grudnia 2002 r. w sprawie wprowadzenia w życie reguł konkurencji ustanowionych w art. 81 i art. 82 Traktatu (Dz.U. L 1 z 4.1.2003, s. 1) ("rozporządzenie nr 1/2003").
3 O2, CETIN i TMCZ będą zbiorczo zwane dalej "stronami współużytkującymi sieci". Wraz ze swoimi spółkami dominującymi (PPF i DT) będą dalej zwane łącznie "stronami".
4 Przedmiotowymi umowami są umowy o wspólnym korzystaniu z sieci podpisane 29 października 2013 r. w odniesieniu do technologii 2G i 3G oraz 2 maja 2014 r. w odniesieniu do technologii LTE/4G.
5 Faktycznym sygnatariuszem było przedsiębiorstwo Telefónica Czech Republic, poprzednik O2. Od 1 czerwca 2015 r. spółka CETIN (następca prawny O2 w zakresie infrastruktury i powiązanej działalności hurtowej) zastąpiła O2 jako strona umów o wspólnym korzystaniu z sieci.
6 Ze względu na trwającą pandemię kilku przedstawicieli uczestniczyło w spotkaniu wyjaśniającym w Brukseli osobiście, podczas gdy inni uczestniczyli zdalnie za pośrednictwem wideokonferencji lub transmisji internetowej.