Szacunki wartości produktu krajowego brutto na jednego mieszkańca w latach 2020-2022.

OBWIESZCZENIE
PREZESA GŁÓWNEGO URZĘDU STATYSTYCZNEGO
z dnia 30 października 2024 r.
w sprawie szacunków wartości produktu krajowego brutto na jednego mieszkańca w latach 2020-2022

Na podstawie art. 6 ustawy z dnia 26 października 2000 r. o sposobie obliczania wartości rocznego produktu krajowego brutto (Dz. U. z 2021 r. poz. 151) ogłasza się szacunki wartości produktu krajowego brutto na jednego mieszkańca w latach 2020-2022 na poziomie makroregionów (NUTS 1), ujęte w załączniku nr 1 do obwieszczenia, szacunki wartości produktu krajowego brutto na jednego mieszkańca w latach 2020-2022 na poziomie regionów (NUTS 2), ujęte w załączniku nr 2 do obwieszczenia, i szacunki wartości produktu krajowego brutto na jednego mieszkańca w latach 2020-2022 na poziomie podregionów (NUTS 3), ujęte w załączniku nr 3 do obwieszczenia.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK Nr  1

SZACUNKI WARTOŚCI PRODUKTU KRAJOWEGO BRUTTO NA JEDNEGO MIESZKAŃCA W LATACH 2020-2022 NA POZIOMIE MAKROREGIONÓW (NUTS 1)

Makroregiony 2020-2022 w złotych
P O L S K A ................................. 72547
Centralny ....................................... 64195
Południowo-zachodni ................... 74433
Południowy ................................... 70447
Północno-zachodni ........................ 69617
Północny ....................................... 62162
Województwo mazowieckie ......... 111580
Wschodni ...................................... 52405

ZAŁĄCZNIK Nr  2

SZACUNKI WARTOŚCI PRODUKTU KRAJOWEGO BRUTTO NA JEDNEGO MIESZKAŃCA W LATACH 2020-2022 NA POZIOMIE REGIONÓW (NUTS 2)

Makroregiony Regiony 2020-2022 w złotych
P O L S K A ................................. 72547
Centralny Regiony: łódzkie ..................................... 69137
świętokrzyskie ......................... 53936
Południowo-zachodni Regiony: dolnośląskie ............................. 79209
opolskie .................................... 59463
Południowy Regiony: małopolskie .............................. 65358
śląskie ...................................... 74400
Północno-zachodni Regiony: lubuskie .................................... 59441
wielkopolskie ........................... 76643
zachodniopomorskie ................ 60625
Północny Regiony: kujawsko-pomorskie ................ 59862
pomorskie ................................ 69781
warmińsko-mazurskie .............. 52206
Województwo mazowieckie Regiony: mazowiecki regionalny ............ 65832
warszawski stołeczny ............... 142711
Wschodni Regiony: lubelskie ................................... 50993
podkarpackie ............................ 51894
podlaskie .................................. 55878

ZAŁĄCZNIK Nr  3

SZACUNKI WARTOŚCI PRODUKTU KRAJOWEGO BRUTTO NA JEDNEGO MIESZKAŃCA W LATACH 2020-2022 NA POZIOMIE PODREGIONÓW (NUTS 3)

Regiony Podregiony 2020-2022 w złotych
P O L S K A ................................. 72547
Dolnośląskie Podregiony: jeleniogórski ............................ 56017
legnicko-głogowski .................. 93259
wałbrzyski ................................ 52024
wrocławski ............................... 77937
m. Wrocław ............................. 113106
Kujawsko-pomorskie Podregiony: bydgosko-toruński ................... 72652
grudziądzki .............................. 52853
inowrocławski .......................... 48502
świecki ..................................... 58591
włocławski ............................... 50838
Lubelskie

Podregiony: bialski .......................................

46107
chełmsko-zamojski .................. 39526
lubelski ..................................... 65140
puławski ................................... 46682
Lubuskie

Podregiony: gorzowski .................................

57609
zielonogórski ........................... 60571
Łódzkie

Podregiony: łódzki .......................................

61301
m. Łódź .................................... 91350
piotrkowski .............................. 70299
sieradzki ................................... 52439
skierniewicki ............................ 53634
SZACUNKI WARTOŚCI PRODUKTU KRAJOWEGO BRUTTO NA JEDNEGO MIESZKAŃCA W LATACH 2020-2022 NA POZIOMIE PODREGIONÓW (NUTS 3) (cd.)
Regiony Podregiony 2020-2022 w złotych
Małopolskie Podregiony: krakowski ................................. 51343
m. Kraków ............................... 116929
nowosądecki ............................ 46505
nowotarski ............................... 42332
oświęcimski ............................. 54597
tarnowski ................................. 46622
Mazowiecki regionalny Podregiony: ciechanowski ........................... 58969
ostrołęcki ................................. 57380
płocki ....................................... 122682
radomski .................................. 52532
siedlecki ................................... 55670
żyrardowski ............................. 63708
Opolskie

Podregiony: nyski .........................................

45379
opolski ..................................... 67908
Podkarpackie Podregiony: krośnieński ............................... 42749
przemyski ................................. 38303
rzeszowski ............................... 62470
tarnobrzeski ............................. 56085
Podlaskie

Podregiony: białostocki ................................

61924
łomżyński ................................. 52404
suwalski ................................... 48954

SZACUNKI WARTOŚCI PRODUKTU KRAJOWEGO BRUTTO NA JEDNEGO MIESZKAŃCA W LATACH 2020-2022 NA POZIOMIE PODREGIONÓW (NUTS 3) (cd.)

Regiony Podregiony 2020-2022 w złotych
Pomorskie

Podregiony: chojnicki ..................................

47163
gdański ..................................... 47998
słupski ...................................... 53818
starogardzki ............................. 55851
trójmiejski ................................ 108272
Śląskie

Podregiony: bielski .......................................

68928
bytomski .................................. 51898
częstochowski .......................... 64821
gliwicki .................................... 89934
katowicki ................................. 98934
rybnicki .................................... 63719
sosnowiecki ............................. 68656
tyski ......................................... 83800
Świętokrzyskie Podregiony: kielecki ..................................... 57545
sandomiersko-jędrzejowski ..... 48183
Warmińsko-mazurskie Podregiony: elbląski ..................................... 49720
ełcki ......................................... 44240
olsztyński ................................. 57956

SZACUNKI WARTOŚCI PRODUKTU KRAJOWEGO BRUTTO NA JEDNEGO MIESZKAŃCA W LATACH 2020-2022 NA POZIOMIE PODREGIONÓW (NUTS 3) (dok.)

Regiony Podregiony 2020-2022 w złotych
Warszawski stołeczny Podregiony:

m. st. Warszawa .......................

194200
warszawski wschodni ............... 55500
warszawski zachodni ................ 89709
Wielkopolskie Podregiony: kaliski ....................................... 64289
koniński .................................... 56394
leszczyński ............................... 63744
pilski ......................................... 54868
poznański ................................ 79327
m. Poznań ................................. 139288
Zachodniopomorskie Podregiony: koszaliński ................................ 58919
m. Szczecin .............................. 83310
szczecinecko-pyrzycki ............. 45040
szczeciński ............................... 55854

Zmiany w prawie

Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Nowy urlop dla rodziców wcześniaków coraz bliżej - rząd przyjął projekt ustawy

Rada Ministrów przyjęła we wtorek przygotowany w Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej projekt ustawy wprowadzający nowe uprawnienie – uzupełniający urlop macierzyński dla rodziców wcześniaków i rodziców dzieci urodzonych w terminie, ale wymagających dłuższej hospitalizacji po urodzeniu. Wymiar uzupełniającego urlopu macierzyńskiego będzie wynosił odpowiednio do 8 albo do 15 tygodni.

Grażyna J. Leśniak 29.10.2024
Na zwolnieniu w jednej pracy, w drugiej - w pełni sił i... płacy

Przebywanie na zwolnieniu lekarskim w jednej pracy nie wykluczy już możliwości wykonywania pracy i pobierania za nią wynagrodzenia w innej firmie czy firmach. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przygotowało właśnie projekt ustawy, który ma wprowadzić też m.in. definicję pracy zarobkowej - nie będzie nią podpisanie w czasie choroby firmowych dokumentów i nie spowoduje to utraty świadczeń. Zwolnienie lekarskie będzie mogło przewidywać miejsce pobytu w innym państwie. To rewolucyjne zmiany. Zdaniem prawników, te propozycje mają sens, nawet jeśli znajdą się tacy, którzy będą chcieli nadużywać nowych przepisów.

Beata Dązbłaż 29.10.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do połowy przyszłego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz trzeci czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa medycznego. Ostatnio termin wyznaczono na koniec tego roku, teraz ma to być czerwiec 2025 r.

Beata Dązbłaż 23.09.2024
Darowizny dla ofiar powodzi z zerową stawką VAT

Można już stosować zerową stawkę VAT na darowizny dla ofiar powodzi - rozporządzenie w tej sprawie obowiązuje od 18 września, ale z możliwością stosowania go do darowizn towarów i nieodpłatnych usług przekazanych począwszy od 12 września do 31 grudnia 2024 r. Stawka 0 proc. będzie stosowana do darowizn wszelkiego rodzaju towarów lub usług niezbędnych do wsparcia poszkodowanych.

Monika Sewastianowicz 18.09.2024
Lewiatan: Za reformę płacy minimalnej będą musieli zapłacić pracodawcy

Projekt ustawy o minimalnym wynagrodzeniu jest słaby legislacyjnie. Nie tylko nie realizuje celów zawartych w unijnej dyrektywie, ale może przyczynić się do pogłębienia problemów firm i spadku zatrudnienia. Nie poprawi też jakości pracy w naszym kraju. Utrwala zwiększanie presji płacowej – uważa Konfederacja Lewiatan.

Grażyna J. Leśniak 10.09.2024