(2019/C 189/04)(Dz.U.UE C z dnia 5 czerwca 2019 r.)
RADA UNII EUROPEJSKIEJ,
1 Dok. 13129/17.
2 Dz.U. C 195 z 7.6.2018, s. 7.
3 Światowe Forum Ekonomiczne, Future of Jobs Report, 2018.
4 Badanie aktywności ekonomicznej ludności, 2018.
5 Badanie aktywności ekonomicznej ludności, 2018.
6 Sprawozdanie o włączeniu cyfrowym i umiejętnościach cyfrowych, Komisja Europejska (dane za 2017 r.).
7 Austria, Belgia-FL, Republika Czeska, Niemcy, Dania, Estonia, Grecja, Hiszpania, Finlandia, Francja, Irlandia, Włochy, Litwa, Niderlandy, Polska, Szwecja, Słowenia, Słowacja, Zjednoczone Królestwo i Węgry.
8 OECD, PIAAC, 2016.
9 Skills Matter, OECD, 2016.
10 Dz.U. C 484 z 24.12.2016, s. 1.
11 W 2017 r. 61,3 mln osób w wieku od 25 do 64 lat miało kwalifikacje co najwyżej na poziomie kształcenia średniego I stopnia (Eurostat, badanie aktywności ekonomicznej ludności, 2018). W 2012 r. (rok zbierania danych PIAAC) badanie aktywności ekonomicznej ludności wykazało, że kwalifikacje co najwyżej na poziomie kształcenia średniego I stopnia ma 70 mln osób w wieku od 25 do 64 lat. Od tego czasu co roku liczba ta maleje, zwłaszcza że: a) poziom wykształcenia 25-latków jest wyższy, gdyż więcej młodych ludzi kończy kształcenie średnie II stopnia lub równoważne, i b) osoby w wieku emerytalnym zasadniczo mają niższe wykształcenie (z wyjątkiem niektórych krajów wschodnioeuropejskich).
12 Zalecenie Rady w sprawie ścieżek poprawy umiejętności: nowe możliwości dla dorosłych: podsumowanie środków wykonawczych SWD (2019) 89 final.
13 Dz.U. L 307 z 18.11.2008, s. 11.
14 Dz.U. C 319 z 13.12.2008, s. 4.
15 Dz.U. C 191 z 1.7.2011, s. 1.
16 Dz.U. C 372 z 20.12.2011, s. 1.
17 Dz.U. C 398 z 22.12.2012, s. 1.
18 Dz.U. C 120 z 26.4.2013, s. 1.
19 Dz.U. C 417 z 15.12.2015, s. 25.
20 Dz.U. C 67 z 20.2.2016, s. 1.
21 Dz.U. C 484 z 24.12.2016, s. 1.
22 Dz.U. C 189 z 15.6.2017, s. 15.
23 Dz.U. L 112 z 2.5.2018, s. 42.
24 Dz.U. C 189 z 4.6.2018, s. 1.
25 Dz.U. C 195 z 7.6.2018, s. 7.