Sprawa T-391/05: Skarga wniesiona w dniu 24 października 2005 r. - Komisja przeciwko Reagecon Diagnostics.

Skarga wniesiona w dniu 24 października 2005 r. - Komisja przeciwko Reagecon Diagnostics

(Sprawa T-391/05)

(2005/C 330/60)

Język postępowania: angielski

(Dz.U.UE C z dnia 24 grudnia 2005 r.)

Strony

Strona skarżąca: Komisja Wspólnot Europejskich [Przedstawiciel: L. Flynn, pełnomocnik]

Strona pozwana: Reagecon Diagnostics Ltd

Żądania strony skarżącej

– zobowiązanie strony pozwanej do zapłaty na rzecz Komisji:

– a) kwoty 169,658.65 euro (sto sześćdziesiąt dziewięć tysięcy sześćset pięćdziesiąt osiem euro sześćdziesiąt pięć centów), z czego kwota 161,953.99 euro stanowi należność główną, a kwota 7,704.66 euro stanowi odsetki za zwłokę naliczone do dnia 21 października 2005 r. według stopy procentowej w wysokości 5,53 %;

– b) kwoty 24,53714 euro za każdy dzień zwłoki, według stopy procentowej w wysokości 5,53 %, od dnia 16 listopada 2005 r. do dnia całkowitej zapłaty długu;

– obciążenie strony pozwanej kosztami postępowania.

Zarzuty i główne argumenty

Wspólnota Europejska, reprezentowana przez Komisję Europejską, zawarła ze stroną pozwaną umowę nr MAS3-CT-1998- 0177 w ramach szczególnego programu badań, rozwoju technicznego i prezentacji w zakresie morskiej technologii i nauki, znanego pod nazwą "Program MAST III"(1). Umowa dotyczyła wdrożenia zespołowego projektu badawczego pod nazwą "Development and Test of an Innovative Ion Selective Electrodes Monitoring and Control System for Total Nitrogen in Marine Waters" (opracowanie i testowanie nowoczesnego systemu monitoringu i kontroli zawartości azotu w wodach morskich za pomocą elektrod jonoselektywnych), który miał być wykonany w terminie 24 miesięcy począwszy od dnia 1 grudnia 1998 r.

Umowa przewidywała dokonanie przez Komisję wkładu finansowego do tego projektu, a w dniu 1 grudnia 1998 r. stronie pozwanej została wypłacona zaliczka w wysokości 268,000 ecu. W dniu 6 września 2000 r. dokonano kolejnej wypłaty zaliczki w wysokości 134,417 euro. Kwoty wypłacone stronie pozwanej przez Komisję wyniosły w sumie 402,417 euro.

W dniach 24-25 września 2001 r. Komisja przeprowadziła kontrolę finansową umowy. Kontrola wykazała, że dotychczasowy wkład Komisji przekroczył 50 % kosztów projektu. Kontrola ujawniła również, że oświadczenie w sprawie kosztów złożone przez innego uczestnika projektu zostało, co nieprawidłowe, podpisane przez stronę pozwaną.

Dnia 25 stycznia 2002 r. strona pozwana przedstawiła dodatkowe oświadczenie w sprawie kosztów za okres od 1 grudnia 1999 r. do 30 listopada 2000 r.

Komisja przeprowadziła dwie niezależne oceny techniczne projektu oraz wymieniła ze stroną pozwaną pisma dotyczące wyników kontroli finansowej oraz wspomnianych ocen technicznych i wątpliwości wywołanych ich wynikami. W następstwie tego Komisja wystosowała do strony pozwanej notę obciążeniową, wzywającą do zwrotu kwoty 161,953.99 euro, stanowiącej różnicę między całkowitym kosztem, czyli 240,463.01, zatwierdzonym przez Komisję i całkowitą sumą wypłaconą dotychczas przez Komisję stronie pozwanej.

W niniejszej skardze Komisja dochodzi zwrotu wyżej wymienionej kwoty, a także zapłaty należnych odsetek, zgodnie z prawem irlandzkim, które jest właściwe.

______

(1) Decyzja Rady nr 94/804/WE z dnia 23 listopada 1994 r., Dz.U. L 334 str. 59

Zmiany w prawie

Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Nowy urlop dla rodziców wcześniaków coraz bliżej - rząd przyjął projekt ustawy

Rada Ministrów przyjęła we wtorek przygotowany w Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej projekt ustawy wprowadzający nowe uprawnienie – uzupełniający urlop macierzyński dla rodziców wcześniaków i rodziców dzieci urodzonych w terminie, ale wymagających dłuższej hospitalizacji po urodzeniu. Wymiar uzupełniającego urlopu macierzyńskiego będzie wynosił odpowiednio do 8 albo do 15 tygodni.

Grażyna J. Leśniak 29.10.2024
Na zwolnieniu w jednej pracy, w drugiej - w pełni sił i... płacy

Przebywanie na zwolnieniu lekarskim w jednej pracy nie wykluczy już możliwości wykonywania pracy i pobierania za nią wynagrodzenia w innej firmie czy firmach. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przygotowało właśnie projekt ustawy, który ma wprowadzić też m.in. definicję pracy zarobkowej - nie będzie nią podpisanie w czasie choroby firmowych dokumentów i nie spowoduje to utraty świadczeń. Zwolnienie lekarskie będzie mogło przewidywać miejsce pobytu w innym państwie. To rewolucyjne zmiany. Zdaniem prawników, te propozycje mają sens, nawet jeśli znajdą się tacy, którzy będą chcieli nadużywać nowych przepisów.

Beata Dązbłaż 29.10.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do połowy przyszłego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz trzeci czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa medycznego. Ostatnio termin wyznaczono na koniec tego roku, teraz ma to być czerwiec 2025 r.

Beata Dązbłaż 23.09.2024
Darowizny dla ofiar powodzi z zerową stawką VAT

Można już stosować zerową stawkę VAT na darowizny dla ofiar powodzi - rozporządzenie w tej sprawie obowiązuje od 18 września, ale z możliwością stosowania go do darowizn towarów i nieodpłatnych usług przekazanych począwszy od 12 września do 31 grudnia 2024 r. Stawka 0 proc. będzie stosowana do darowizn wszelkiego rodzaju towarów lub usług niezbędnych do wsparcia poszkodowanych.

Monika Sewastianowicz 18.09.2024
Lewiatan: Za reformę płacy minimalnej będą musieli zapłacić pracodawcy

Projekt ustawy o minimalnym wynagrodzeniu jest słaby legislacyjnie. Nie tylko nie realizuje celów zawartych w unijnej dyrektywie, ale może przyczynić się do pogłębienia problemów firm i spadku zatrudnienia. Nie poprawi też jakości pracy w naszym kraju. Utrwala zwiększanie presji płacowej – uważa Konfederacja Lewiatan.

Grażyna J. Leśniak 10.09.2024