Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko wiceprezesa Urzędu Harmonizacji w ramach Rynku Wewnętrznego (Znaki towarowe i wzory).

OGŁOSZENIE O NABORZE NA WOLNE STANOWISKO WICEPREZESA URZĘDU HARMONIZACJI W RAMACH RYNKU WEWNĘTRZNEGO

(Znaki towarowe i wzory)

(2004/C 296 A/01)

(Dz.U.UE C z dnia 1 grudnia 2004 r.)

1. URZĄD HARMONIZACJI W RAMACH RYNKU WEWNĘTRZNEGO (OHIM)

Urząd Harmonizacji w ramach Rynku Wewnętrznego (Znaki towarowe i wzory), zwany dalej "Urzędem", został utworzony na mocy rozporządzenia Rady (WE) nr 40/94 z dnia 20 grudnia 1993 r. w sprawie wspólnotowego znaku towarowego (Dz.U. WE L 11 z 14.1.1994).

Urząd, który posiada osobowość prawną i jest niezależny pod względem technicznym, administracyjnym i finansowym, jest odpowiedzialny za administrowanie systemu wspólnotowych znaków towarowych i wzorów. Wspólnotowe znaki towarowe i wzory zarejestrowane przez Urząd obowiązują na terytorium całej Unii Europejskiej.

Na Urząd składają się różnorodne działy, kierowane przez dyrektorów, którym zostały przydzielone zadania i zdolność do podejmowania odpowiednich działań.

Całkowita liczba zgłoszeń o wspólnotowy znak towarowy, przedłożonych do końca grudnia 2004 r., wyniosła ok. 405.000, z czego ok. 60.000 zostało przedłożonych w 2004 r. W tym samym roku przedłożono 14.000 zgłoszeń o wzory wspólnotowe. Budżet Urzędu na rok 2004 wynosi ok. 190 milionów euro, a liczba pracowników kształtuje się w granicach 700 osób.

Językami Urzędu są języki hiszpański, niemiecki, angielski, francuski i włoski.

Siedziba Urzędu mieści się w Alicante w Hiszpanii.

2. STANOWISKO DO OBSADZENIA

Urząd poszukuje kandydatów na stanowisko wiceprezesa.

3. OPIS FUNKCJI

Zgodnie z art. 119 ust. 3 rozporządzenia Rady (WE) nr 40/94 z dnia 20 grudnia 1993 r. w sprawie wspólnotowego znaku towarowego, wyłoniony kandydat będzie:

– wspomagać Prezesa Urzędu w wykonywaniu jego obowiązków;

– reprezentować Prezesa na wypadek jego nieobecności lub niedyspozycji;

– udzielać porad i pomocy w kwestii specyficznych akt, rozwoju polityki i przy określaniu celów strategicznych.

4. MIANOWANIE

Wyłoniony kandydat zostanie mianowany przez Radę Unii Europejskiej na wniosek Rady Administracyjnej Urzędu.

Przewidywana data rozpoczęcia wykonywania obowiązków: 1 listopada 2005 r.

5. WARUNKI ZATRUDNIENIA

Pięcioletnia umowa, w charakterze członka personelu czasowego, zgodnie z art. 2 lit. a) Warunków zatrudnienia innych urzędników Wspólnot Europejskich, w kategorii A*, stopień 14.

Wysokość podstawowego wynagrodzenia miesięcznego odpowiada pierwszej grupie tego stopnia i wynosi 11.579,04 EUR.

6. WYMAGANIA PODSTAWOWE

Wyłoniony kandydat musi wykazać się obywatelstwem jednego z Państw Członkowskich Unii Europejskiej.

Wyłoniony kandydat nie może być karany, ani uznany winnym popełnienia przestępstwa.

7. MINIMALNE WYMAGANIA W ZAKRESIE KWALIFIKACJI I DOŚWIADCZENIA ZAWODOWEGO

Minimalne wymagane kwalifikacje i doświadczenie zawodowe są następujące:

– poziom wykształcenia odpowiadający ukończonym studiom uniwersyteckim, potwierdzony dyplomem, w przypadku gdy normalna długość studiów uniwersyteckich wynosi cztery lub więcej lat, lub poziom wykształcenia odpowiadający ukończonym studiom uniwersyteckim, potwierdzony dyplomem i co najmniej jednorocznym odpowiednim doświadczeniem zawodowym, w przypadku gdy normalna długość studiów wynosi co najmniej trzy lata;

– z dniem oznaczającym datę ostatecznego składania zgłoszeń, minimum 15-letnie odpowiednie doświadczenie zawodowe zdobyte po uzyskaniu dyplomu ukończenia studiów lub dyplom ukończenia studiów i ww. doświadczenie zawodowe. Na ww. doświadczenie musi składać się odpowiednie doświadczenie na stanowisku kierowniczym;

– gruntowna znajomość jednego z języków Wspólnoty i zadowalająca znajomość drugiego języka Wspólnoty. Jeden z tych języków musi być jednym z pięciu języków Urzędu (język hiszpański, niemiecki, angielski, francuski i włoski).

8. INNE KWALIFIKACJE

Ponadto wyłoniony kandydat musi wykazać się doskonałymi zdolnościami intelektualnymi, komunikacyjnymi i w kontaktach międzyludzkich.

Następujące elementy uważa się za atuty:

– doświadczenie w pracy w organizacjach (publicznych lub prywatnych), świadczących usługi osobom trzecim;

– doświadczenie w przeprowadzaniu negocjacji na szczeblu międzynarodowym i w kontaktach z pozarządowymi organizacjami międzynarodowymi;

– doświadczenie w zarządzaniu na szczeblu wspólnotowym lub międzynarodowym;

– doświadczenie z zakresu własności intelektualnej, w szczególności odnośnie do procedur dotyczących rejestracji znaków towarowych lub wzorów na szczeblu krajowym, wspólnotowym lub międzynarodowym;

– znajomość innych języków Urzędu.

9. SKŁADANIE ZGŁOSZEŃ

Aby zgłoszenie było ważne, kandydaci muszą wysłać je pod następujący adres

Chairperson of the Administrative Board

Office for Harmonization in the Internal Market

(Trade Marks and Designs)

Avenida de Europa, 4

Apartado de Correos 77

E-03080 Alicante

HISZPANIA

najpóźniej do północy dnia 14 stycznia 2005 r. (data stempla pocztowego stanowi potwierdzenie daty nadania), wraz z następującymi dokumentami:

a) formularzem zgłoszeniowym, opatrzonym datą i podpisanym. Formularz dostępny jest na stronie internetowej Urzędu: http://oami.eu.int.

Podkreślamy w szczególności, że wszystkie części formularza muszą zostać wypełnione. Niepełne formularze zgłoszeniowe (na przykład zawierające uwagi typu "patrz CV w załączeniu") nie zostaną wzięte pod uwagę;

b) odpowiednimi dokumentami dodatkowymi odnoszącymi się do przedstawionych wymagań podstawowych, wymaganych minimalnych kwalifikacji i doświadczenia zawodowego i innych wymaganych kwalifikacji:

1) kopią dokumentu tożsamości (np. paszportu lub dowodu osobistego),

2) kopiami dyplomów ukończenia studiów,

3) kopiami świadectw odnoszących się do doświadczenia zawodowego, określonego w punktach 7 i 8.

Inne dokumenty, zwłaszcza życiorysy, nie będą brane pod uwagę. W szczególności należy zwrócić uwagę na fakt, że wszelkie kwalifikacje lub doświadczenie zawodowe niepoparte dowodami w postaci dokumentów, tj. kopiami dyplomów ukończenia studiów lub świadectwami pracy załączonymi do zgłoszenia, nie zostaną wzięte pod uwagę, co może spowodować odrzucenie zgłoszenia. W szczególności nie zostaną wzięte pod uwagę zgłoszenia, w których kandydat odwołuje się do dokumentacji załączonej do poprzednich zgłoszeń lub do akt osobowych w przypadku kandydatów wewnętrznych.

Zgłoszenia należy wysłać listem poleconym. Koperta oraz cała korespondencja winny zostać oznaczone następującym numerem referencyjnym: AC/04/525/A*/VP.

Koperta musi zostać oznaczona w następujący sposób: "Not to be opened by the mail service".

10. PROCEDURA NABORU

Nabór będzie przeprowadzony pod kontrolą rady administracyjnej Urzędu.

Zgłoszenia kandydatów, którzy nie spełniają wszystkich podstawowych wymagań lub nie posiadają wymaganych minimalnych kwalifikacji i doświadczenia zawodowego, zostaną odrzucone.

Kandydaci zostaną poproszeni o przedstawienie zaświadczenia o niekaralności.

11. DALSZE INFORMACJE

Dalsze informacje można uzyskać od:

Juan Ramón Rubio

Director

Human Resources Department

Office for Harmonization in the Internal Market

(Trade Marks and Designs)

Office 1A-3/20-21

Avenida de Europa, 4

E-03080 Alicante

HISZPANIA

Tel.: (+34) 965139421

Faks: (+34) 965139952.

Zmiany w prawie

Stosunek prezydenta Dudy do wolnej Wigilii "uległ zawieszeniu"

Prezydent Andrzej Duda powiedział w czwartek, że ubolewa, że w sprawie ustawy o Wigilii wolnej od pracy nie przeprowadzono wcześniej konsultacji z prawdziwego zdarzenia. Jak dodał, jego stosunek do ustawy "uległ niejakiemu zawieszeniu". Wyraził ubolewanie nad tym, że pomimo wprowadzenia wolnej Wigilii, trzy niedziele poprzedzające święto mają być dniami pracującymi. Ustawa czeka na podpis prezydenta.

kk/pap 12.12.2024
ZUS: Renta wdowia - wnioski od stycznia 2025 r.

Od Nowego Roku będzie można składać wnioski o tzw. rentę wdowią, która dotyczy ustalenia zbiegu świadczeń z rentą rodzinną. Renta wdowia jest przeznaczona dla wdów i wdowców, którzy mają prawo do co najmniej dwóch świadczeń emerytalno-rentowych, z których jedno stanowi renta rodzinna po zmarłym małżonku. Aby móc ją pobierać, należy jednak spełnić określone warunki.

Grażyna J. Leśniak 20.11.2024
Zmiany w składce zdrowotnej od 1 stycznia 2026 r. Rząd przedstawił założenia

Przedsiębiorcy rozliczający się według zasad ogólnych i skali podatkowej oraz liniowcy będą od 1 stycznia 2026 r. płacić składkę zdrowotną w wysokości 9 proc. od 75 proc. minimalnego wynagrodzenia, jeśli będą osiągali w danym miesiącu dochód do wysokości 1,5-krotności przeciętnego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw w czwartym kwartale roku poprzedniego, włącznie z wypłatami z zysku, ogłaszanego przez prezesa GUS. Będzie też dodatkowa składka w wysokości 4,9 proc. od nadwyżki ponad 1,5-krotność przeciętnego wynagrodzenia, a liniowcy stracą możliwość rozliczenia zapłaconych składek w podatku dochodowym.

Grażyna J. Leśniak 18.11.2024
Prezydent podpisał nowelę ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności

Usprawnienie i zwiększenie efektywności systemu wdrażania Rozwoju Lokalnego Kierowanego przez Społeczność (RLKS) przewiduje ustawa z dnia 11 października 2024 r. o zmianie ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności. Jak poinformowała w czwartek Kancelaria Prezydenta, Andrzej Duda podpisał ją w środę, 13 listopada. Ustawa wejdzie w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

Grażyna J. Leśniak 14.11.2024
Do poprawki nie tylko emerytury czerwcowe, ale i wcześniejsze

Problem osób, które w latach 2009-2019 przeszły na emeryturę w czerwcu, przez co - na skutek niekorzystnych zasad waloryzacji - ich świadczenia były nawet o kilkaset złotych niższe od tych, jakie otrzymywały te, które przeszły na emeryturę w kwietniu lub w maju, w końcu zostanie rozwiązany. Emerytura lub renta rodzinna ma - na ich wniosek złożony do ZUS - podlegać ponownemu ustaleniu wysokości. Zdaniem prawników to dobra regulacja, ale równie ważna i paląca jest sprawa wcześniejszych emerytur. Obie powinny zostać załatwione.

Grażyna J. Leśniak 06.11.2024
Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.C.2004.296A.1

Rodzaj: Powiadomienie
Tytuł: Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko wiceprezesa Urzędu Harmonizacji w ramach Rynku Wewnętrznego (Znaki towarowe i wzory).
Data aktu: 01/12/2004
Data ogłoszenia: 01/12/2004