Zmiana rozporządzenia w sprawie określenia szczegółowych zasad i trybu wstrzymywania i wycofywania z obrotu produktów leczniczych i wyrobów medycznych.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA ZDROWIA 1
z dnia 11 października 2019 r.
zmieniające rozporządzenie w sprawie określenia szczegółowych zasad i trybu wstrzymywania i wycofywania z obrotu produktów leczniczych i wyrobów medycznych

Na podstawie art. 121 ust. 5 ustawy z dnia 6 września 2001 r. - Prawo farmaceutyczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 499, z późn. zm.) zarządza się, co następuje:
§  1. 
W rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 12 marca 2008 r. w sprawie określenia szczegółowych zasad i trybu wstrzymywania i wycofywania z obrotu produktów leczniczych i wyrobów medycznych (Dz. U. poz. 347) wprowadza się następujące zmiany:
1)
w § 2 w ust. 3 pkt 6 otrzymuje brzmienie:

"6) datę oraz nadruk lub pieczątkę obejmujące imię i nazwisko wojewódzkiego inspektora oraz wskazanie pełnionej funkcji, oraz jego podpis.";

2)
w § 3 w ust. 4 pkt 7 otrzymuje brzmienie:

"7) datę oraz nadruk lub pieczątkę obejmujące imię i nazwisko wojewódzkiego inspektora oraz wskazanie pełnionej funkcji, oraz jego podpis.";

3)
załączniki nr 1-4 do rozporządzenia otrzymują brzmienie określone w załącznikach nr 1-4 do niniejszego rozporządzenia.
§  2. 
Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK Nr  1

WZÓR

Zgłoszenie podejrzenia braku spełnienia wymagań jakościowych produktu leczniczego/ wymagań zasadniczych wyrobu medycznego*)

......................................................................... .............................................
(nadruk lub pieczęć obejmujące nazwę, adres i numer telefonu zgłaszającego podejrzenie) (data sporządzenia)

Wojewódzki Inspektor

Farmaceutyczny

w ..........................................

Zgłoszenie podejrzenia braku spełnienia wymagań jakościowych produktu leczniczego/ wymagań zasadniczych wyrobu medycznego* (czytelnie wypełnia osoba upoważniona)

1. Pełna nazwa placówki oraz nazwa komórki organizacyjnej: ............................................................................................................................................................... ...............................................................................................................................................................

2. Data zawiadomienia o wystąpieniu braku spełnienia wymagań jakościowych/ wymagań zasadniczych*:

...............................................................................................................................................................

3. Dane dotyczące produktu leczniczego/ wyrobu medycznego*, co do którego istnieje podejrzenie występowania braku spełnienia wymagań jakościowych/ wymagań zasadniczych*:

a) nazwa, typ, dawka, postać farmaceutyczna, wielkość opakowania*: ........................................................................................................................................................

b) numer serii1: ........................................................................................................................................................

__________________________________________

* Niepotrzebne skreślić.

1) Kombinacja cyfr i ewentualnie liter, które jednoznacznie i niepowtarzalnie identyfikują daną serię produktu leczniczego/ wyrobu medycznego

c) termin ważności2: ........................................................................................................................................................

d) wytwórca/importer: ........................................................................................................................................................

e) podmiot odpowiedzialny3): ........................................................................................................................................................

f) autoryzowany przedstawiciel4):

........................................................................................................................................................

4. Uzasadnienie podejrzenia braku spełnienia wymagań jakościowych produktu leczniczego lub wyrobu medycznego*:

...............................................................................................................................................................

...............................................................................................................................................................

5. Źródło nabycia produktu leczniczego/ wyrobu medycznego*: ...............................................................................................................................................................

6. Posiadana ilość produktu leczniczego/ wyrobu medycznego*, co do którego istnieje podejrzenie braku wymagań jakościowych/ wymagań zasadniczych*:

...............................................................................................................................................................

7. Inne uwagi: ...............................................................................................................................................................

........................................................................

(nadruk lub pieczęć obejmujące imię i nazwisko oraz podpis osoby zgłaszającej lub upoważnionej do reprezentowania zgłaszającego)

........................................................................

(nadruk lub pieczątka obejmujące imię i nazwisko osoby przyjmującej zgłoszenie oraz jej podpis)

_____________________________________________

2) Kombinacja cyfr arabskich zawierająca co najmniej miesiąc i rok, w którym upływa termin podania produktu leczniczego/ użycia wyrobu medycznego.

3) Wypełnić w przypadku produktu leczniczego.

4) Wypełnić w przypadku wyrobu medycznego.

ZAŁĄCZNIK Nr  2

WZÓR

Protokół wstrzymania/wycofania*) z obrotu produktu leczniczego lub wyrobu medycznego*)

...........................................................

(nadruk lub pieczątka obejmujące nazwę, adres i numer telefonu podmiotu)

Protokół

wstrzymania/wycofania*z obrotu produktu leczniczego lub wyrobu medycznego*

1. Podstawa wstrzymania/wycofania* z obrotu: ...............................................................................................................................................................

2. Dane dotyczące produktu leczniczego/ wyrobu medycznego*, co do którego istnieje podejrzenie występowania braku spełnienia wymagań jakościowych/ wymagań zasadniczych*:

a) nazwa, typ, dawka, postać farmaceutyczna, wielkość opakowania*: ........................................................................................................................................................

b) numer serii1: ........................................................................................................................................................

c) termin ważności2): ........................................................................................................................................................

d) wytwórca/importer: ........................................................................................................................................................

e) podmiot odpowiedzialny3): ........................................................................................................................................................

f) autoryzowany przedstawiciel4: ........................................................................................................................................................

_________________________________________

*) Niepotrzebne skreślić.

1) Kombinacja cyfr i ewentualnie liter, które jednoznacznie i niepowtarzalnie identyfikują daną serię produktu leczniczego/ wyrobu medycznego.

2) Kombinacja cyfr arabskich zawierająca co najmniej miesiąc i rok, w którym upływa termin podania produktu leczniczego/ użycia wyrobu medycznego.

3) Wypełnić w przypadku produktu leczniczego.

4) Wypełnić w przypadku wyrobu medycznego.

g) stan magazynowy (na dzień otrzymania, podjęcia decyzji o wstrzymaniu/wycofaniu z obrotu*):

........................................................................................................................................................

3. Dane dotyczące dostawcy produktu leczniczego/ wyrobu medycznego:

a) nazwa: ........................................................................................................................................................

b) adres: ........................................................................................................................................................

c) numer faktury: ........................................................................................................................................................

d) data wystawienia faktury: ........................................................................................................................................................

e) liczba zakupionych opakowań: ........................................................................................................................................................

4. Wycofany z obrotu produkt leczniczy/ wyrób medyczny* został zwrócony do dostawcy:

a) nazwa dostawcy: ........................................................................................................................................................

b) numer faktury: ........................................................................................................................................................

c) z dnia: ........................................................................................................................................................

d) zwrócona ilość: ........................................................................................................................................................

................................................................................................ (nadruk lub pieczątka obejmujące imię i nazwisko osoby

sporządzającej protokół oraz jej podpis)

ZAŁĄCZNIK Nr  3

WZÓR

Raport o podjętych działaniach zabezpieczających w sprawie wstrzymania/wycofania*) z obrotu produktu leczniczego/ wyrobu medycznego*)

...........................................................

(nadruk lub pieczątka obejmujące nazwę, adres i numer telefonu podmiotu wypełniającego raport)

Raport

o podjętych działaniach zabezpieczających w sprawie wstrzymania/wycofania*z obrotu produktu leczniczego/ wyrobu medycznego*

1. Podstawa wstrzymania/wycofania* z obrotu produktu leczniczego/ wyrobu medycznego*: ...............................................................................................................................................................

2. Dane dotyczące produktu leczniczego/ wyrobu medycznego*:

a) nazwa, typ, dawka, postać farmaceutyczna, wielkość opakowania*: ........................................................................................................................................................

b) numer serii1): ........................................................................................................................................................

c) termin ważności2): ........................................................................................................................................................

d) wytwórca/importer: ........................................................................................................................................................

e) podmiot odpowiedzialny3): ........................................................................................................................................................

f) autoryzowany przedstawiciel4): ........................................................................................................................................................

_____________________________________

* Niepotrzebne skreślić.

1) Kombinacja cyfr i ewentualnie liter, które jednoznacznie i niepowtarzalnie identyfikują daną serię produktu leczniczego/ wyrobu medycznego.

2) Kombinacja cyfr arabskich zawierająca co najmniej miesiąc i rok, w którym upływa termin podania produktu leczniczego/ użycia wyrobu medycznego.

3) Wypełnić w przypadku produktu leczniczego.

4 Wypełnić w przypadku wyrobu medycznego.

3. Wielkość produkcji/zakupu*: ...............................................................................................................................................................

4. Stan magazynowy (na dzień otrzymania decyzji): ...............................................................................................................................................................

5. Wielkość sprzedaży (na dzień otrzymania decyzji): ...............................................................................................................................................................

6. Rodzaj podjętych działań zabezpieczających: ............................................................................................................................................................... ...............................................................................................................................................................

7. Wykaz zawiadomionych odbiorców bezpośrednich: ...............................................................................................................................................................

8. Data sporządzenia: ...............................................................................................................................................................

................................................................................................

(podpis osoby odpowiedzialnej za sporządzenie raportu)

ZAŁĄCZNIK Nr  4

WZÓR

Raport końcowy o zakończeniu procedury wstrzymania/wycofania*) z obrotu produktu leczniczego

...........................................................

(nadruk lub pieczątka obejmujące nazwę, adres i numer telefonu podmiotu wypełniającego raport)

Raport końcowy

o zakończeniu procedury wstrzymania/wycofania*z obrotu produktu leczniczego

1. Podstawa wstrzymania/wycofania* z obrotu produktu leczniczego: ...............................................................................................................................................................

2. Dane dotyczące produktu leczniczego:

a) nazwa, typ, dawka, postać farmaceutyczna, wielkość opakowania*: .......................................................................................................................................................

b) numer serii1): .......................................................................................................................................................

c) termin ważności2): .......................................................................................................................................................

d) nazwa podmiotu odpowiedzialnego, wytwórcy, importera*: .......................................................................................................................................................

3. Wielkość produkcji/zakupu*: ...............................................................................................................................................................

4. Wielkość wstrzymana/wycofana* z obrotu produktu leczniczego (na dzień zakończenia procedury wstrzymania/wycofania*):

...............................................................................................................................................................

__________________________________________

* Niepotrzebne skreślić.

1) Kombinacja cyfr i ewentualnie liter, które jednoznacznie i niepowtarzalnie identyfikują daną serię produktu leczniczego/ wyrobu medycznego.

2) Kombinacja cyfr arabskich zawierająca co najmniej miesiąc i rok, w którym upływa termin podania produktu leczniczego/ użycia wyrobu medycznego.

5. Data zakończenia procedury wstrzymania/wycofania* z obrotu produktu leczniczego: ...............................................................................................................................................................

6. Data sporządzenia raportu końcowego: ...............................................................................................................................................................

................................................................................................

(podpis osoby odpowiedzialnej za sporządzenie raportu)

1 Minister Zdrowia kieruje działem administracji rządowej - zdrowie, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 10 stycznia 2018 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Zdrowia (Dz. U. poz. 95).

Zmiany w prawie

ZUS: Renta wdowia - wnioski od stycznia 2025 r.

Od Nowego Roku będzie można składać wnioski o tzw. rentę wdowią, która dotyczy ustalenia zbiegu świadczeń z rentą rodzinną. Renta wdowia jest przeznaczona dla wdów i wdowców, którzy mają prawo do co najmniej dwóch świadczeń emerytalno-rentowych, z których jedno stanowi renta rodzinna po zmarłym małżonku. Aby móc ją pobierać, należy jednak spełnić określone warunki.

Grażyna J. Leśniak 20.11.2024
Zmiany w składce zdrowotnej od 1 stycznia 2026 r. Rząd przedstawił założenia

Przedsiębiorcy rozliczający się według zasad ogólnych i skali podatkowej oraz liniowcy będą od 1 stycznia 2026 r. płacić składkę zdrowotną w wysokości 9 proc. od 75 proc. minimalnego wynagrodzenia, jeśli będą osiągali w danym miesiącu dochód do wysokości 1,5-krotności przeciętnego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw w czwartym kwartale roku poprzedniego, włącznie z wypłatami z zysku, ogłaszanego przez prezesa GUS. Będzie też dodatkowa składka w wysokości 4,9 proc. od nadwyżki ponad 1,5-krotność przeciętnego wynagrodzenia, a liniowcy stracą możliwość rozliczenia zapłaconych składek w podatku dochodowym.

Grażyna J. Leśniak 18.11.2024
Prezydent podpisał nowelę ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności

Usprawnienie i zwiększenie efektywności systemu wdrażania Rozwoju Lokalnego Kierowanego przez Społeczność (RLKS) przewiduje ustawa z dnia 11 października 2024 r. o zmianie ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności. Jak poinformowała w czwartek Kancelaria Prezydenta, Andrzej Duda podpisał ją w środę, 13 listopada. Ustawa wejdzie w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

Grażyna J. Leśniak 14.11.2024
Do poprawki nie tylko emerytury czerwcowe, ale i wcześniejsze

Problem osób, które w latach 2009-2019 przeszły na emeryturę w czerwcu, przez co - na skutek niekorzystnych zasad waloryzacji - ich świadczenia były nawet o kilkaset złotych niższe od tych, jakie otrzymywały te, które przeszły na emeryturę w kwietniu lub w maju, w końcu zostanie rozwiązany. Emerytura lub renta rodzinna ma - na ich wniosek złożony do ZUS - podlegać ponownemu ustaleniu wysokości. Zdaniem prawników to dobra regulacja, ale równie ważna i paląca jest sprawa wcześniejszych emerytur. Obie powinny zostać załatwione.

Grażyna J. Leśniak 06.11.2024
Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Nowy urlop dla rodziców wcześniaków coraz bliżej - rząd przyjął projekt ustawy

Rada Ministrów przyjęła we wtorek przygotowany w Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej projekt ustawy wprowadzający nowe uprawnienie – uzupełniający urlop macierzyński dla rodziców wcześniaków i rodziców dzieci urodzonych w terminie, ale wymagających dłuższej hospitalizacji po urodzeniu. Wymiar uzupełniającego urlopu macierzyńskiego będzie wynosił odpowiednio do 8 albo do 15 tygodni.

Grażyna J. Leśniak 29.10.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.2019.2094

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Zmiana rozporządzenia w sprawie określenia szczegółowych zasad i trybu wstrzymywania i wycofywania z obrotu produktów leczniczych i wyrobów medycznych.
Data aktu: 11/10/2019
Data ogłoszenia: 30/10/2019
Data wejścia w życie: 14/11/2019