Szczegółowy tryb przekazywania mienia ruchomego Skarbu Państwa będącego we władaniu jednostek organizacyjnych podległych Ministrowi Obrony Narodowej lub przez niego nadzorowanych.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA OBRONY NARODOWEJ
z dnia 29 maja 2014 r.
w sprawie szczegółowego trybu przekazywania mienia ruchomego Skarbu Państwa będącego we władaniu jednostek organizacyjnych podległych Ministrowi Obrony Narodowej lub przez niego nadzorowanych

Na podstawie art. 4b ust. 3 ustawy z dnia 30 maja 1996 r. o gospodarowaniu niektórymi składnikami mienia Skarbu Państwa oraz o Agencji Mienia Wojskowego (Dz. U. z 2013 r. poz. 712) zarządza się, co następuje:
§  1. 
Rozporządzenie określa szczegółowy tryb nieodpłatnego przekazywania mienia ruchomego Skarbu Państwa będącego we władaniu jednostek organizacyjnych podległych Ministrowi Obrony Narodowej lub przez niego nadzorowanych, niewykorzystywanego przez te jednostki do realizacji ich zadań, zwanego dalej "mieniem":
1)
muzeom, państwowym i samorządowym instytucjom kultury, państwowym i samorządowym szkołom publicznym, państwowym szkołom wyższym oraz państwowym wyższym szkołom zawodowym - na cele muzealne, wystawiennicze, kulturalne lub szkoleniowe,
2)
państwowym jednostkom organizacyjnym, jednostkom samorządu terytorialnego, stowarzyszeniom i fundacjom prowadzącym działalność związaną z obronnością lub bezpieczeństwem państwa - na cele ich działalności statutowej

- zwanym dalej "wnioskodawcami".

§  2. 
1. 
Nieodpłatne przekazywanie mienia następuje na wniosek złożony w postaci papierowej albo elektronicznej.
2. 
Wniosek składany w postaci elektronicznej przesyła się za pośrednictwem elektronicznej platformy usług administracji publicznej.
3. 
Wniosek składa się bezpośrednio do Ministra Obrony Narodowej lub za pośrednictwem komórki organizacyjnej Ministerstwa Obrony Narodowej właściwej do spraw współdziałania z instytucjami państwowymi, organami samorządu terytorialnego, organizacjami pozarządowymi i innymi partnerami społecznymi.
4. 
Wniosek jest rozpatrywany w terminie 60 dni od daty wpłynięcia.
5. 
Wzór wniosku, o którym mowa w ust. 1, stanowi załącznik do rozporządzenia.
§  3. 
1. 
Do pozytywnie rozpatrzonego wniosku komórka organizacyjna, o której mowa w § 2 ust. 3, sporządza dokument o nazwie "Wykaz mienia ruchomego Skarbu Państwa przeznaczonego do nieodpłatnego przekazania", zwany dalej "wykazem", ujmując w nim jedynie mienie niewykorzystywane przez jednostki podległe Ministrowi Obrony Narodowej lub przez niego nadzorowane.
2. 
Status mienia ruchomego przeznaczonego do ujęcia w wykazie stwierdza się na podstawie decyzji właściwej komórki lub jednostki organizacyjnej podległej Ministrowi Obrony Narodowej lub przez niego nadzorowanej odpowiedzialnej za wycofanie z eksploatacji i zagospodarowanie mienia ruchomego Skarbu Państwa poza Siłami Zbrojnymi Rzeczypospolitej Polskiej.
3. 
W sytuacji gdy o to samo mienie występuje więcej niż jeden wnioskodawca, rozstrzygnięcia dokonuje Minister Obrony Narodowej na podstawie zgromadzonej dokumentacji w sprawie, biorąc pod uwagę m.in. następujące kryteria: wiarygodność wnioskodawcy, przebieg dotychczasowej współpracy, sposób wykorzystania mienia dotychczas otrzymanego, jego ilość i wartość.
4. 
Wykaz mienia ruchomego przeznaczonego do nieodpłatnego przekazania przedkłada się do zatwierdzenia Ministrowi Obrony Narodowej. Data zatwierdzenia wykazu jest datą zakończenia procesu rozpatrywania wniosku. Zatwierdzony egzemplarz wykazu przesyła się do realizacji przez jednostki wojskowe wymienione w wykazie, a kopię dokumentu do wiadomości wnioskodawcy.
§  4. 
Zatwierdzone w wykazie mienie przekazuje się wnioskodawcy na podstawie protokołu zdawczo-odbiorczego z dniem jego podpisania, zawierającego m.in. oznaczenie stron, nazwę, rodzaj i kategorię mienia ruchomego, jego ilość i wartość, informację o stanie techniczno-użytkowym, miejsce i termin odbioru, oświadczenie o korzystaniu z mienia zgodnie z deklaracją złożoną we wniosku, oświadczenie o zobowiązaniu się przez obdarowanego do oznakowania rzeczy ruchomej w sposób pozwalający na ustalenie źródła jego pochodzenia, podpisy osób upoważnionych do przekazania i przejęcia mienia wymienionego w wykazie.
§  5. 
Wartość mienia określają właściwe organy wojskowe odpowiedzialne za prowadzenie ewidencji ilościowo-wartościowej mienia będącego we władaniu jednostek organizacyjnych podległych Ministrowi Obrony Narodowej lub przez niego nadzorowanych.
§  6. 
Mienie przeznaczone przez wnioskodawcę do dalszej eksploatacji przekazuje się z dokumentacją przynależną do danego egzemplarza uzbrojenia i sprzętu wojskowego, umożliwiającą rejestrację, remont i użytkowanie pozyskanego mienia.
§  7. 
Odbiór mienia następuje na koszt wnioskodawcy.
§  8. 
Traci moc rozporządzenie Ministra Obrony Narodowej z dnia 29 października 2002 r. w sprawie szczegółowego trybu nieodpłatnego przekazywania mienia ruchomego Skarbu Państwa będącego w użytkowaniu jednostek podporządkowanych lub nadzorowanych przez Ministra Obrony Narodowej (Dz. U. Nr 188, poz. 1580).
§  9. 
Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

ZAŁĄCZNIK

WZÓR

........................................................

(miejscowość, data)

WNIOSEK

o nieodpłatne przekazanie mienia ruchomego

I. Nazwa podmiotu występującego o nieodpłatne przekazanie mienia ruchomego, jego siedziba, adres

1) Pełna nazwa wnioskodawcy ..............................................................................................................................................

............................................................................................................................................................................................

............................................................................................................................................................................................

............................................................................................................................................................................................

2) Dokładny adres: kod pocztowy, miejscowość .............................................................................................................., ul. .................................................., gmina ....................................................., powiat ...................................................., województwo ..............................................., tel. ................................................., faks ..............................................., e-mail ....................................................................., http ...................................................................................................

3) Nazwiska i imiona, funkcje/stanowiska osób upoważnionych do reprezentacji zgodnie z wpisem w Krajowym

Rejestrze Sądowym lub ze statutem organizacyjnym .......................................................................................................

............................................................................................................................................................................................

............................................................................................................................................................................................

............................................................................................................................................................................................

............................................................................................................................................................................................

4) Osoba upoważniona do składania wyjaśnień i uzupełnień dotyczących procedury rozpatrywania wniosku (imię

i nazwisko, telefon kontaktowy) ........................................................................................................................................

............................................................................................................................................................................................

............................................................................................................................................................................................

5) Osoba upoważniona przez wnioskodawcę do odbioru mienia / pełnomocnik (imię i nazwisko, telefon kontaktowy)

............................................................................................................................................................................................

............................................................................................................................................................................................

6) Osoba prawna posiadająca uprawnienia do pozbawiania bojowych cech użytkowych mienia, na którego wytwarzanie

lub na którego obrót jest wymagana koncesja, zawartego we wniosku (wypełnia wnioskodawca bez uprawnień do

posiadania uzbrojenia i sprzętu wojskowego z bojowymi cechami użytkowymi)

• nazwa

......................................................................................................................................................................................

• adres

......................................................................................................................................................................................

• REGON

......................................................................................................................................................................................

• NIP

......................................................................................................................................................................................

• telefon kontaktowy

......................................................................................................................................................................................

• rodzaj i zakres uprawnienia

......................................................................................................................................................................................

II. Krótka informacja o zadaniach realizowanych przez wnioskodawcę

1. Działalność statutowa nieodpłatna:
2. Działalność statutowa odpłatna:
3. Jeżeli wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą, należy podać:
– numer wpisu do rejestru przedsiębiorstw:
– REGON:
– przedmiot działalności gospodarczej:

III. Wykaz mienia ruchomego, o które występuje podmiot

Nazwa (podać w przybliżeniu dane określające sprzęt: typ, marka, wielkość itp.): Liczba

IV. Uzasadnienie celu pozyskania wnioskowanego mienia ruchomego oraz sposób jego wykorzystania

V. Mienie pozyskane przez wnioskodawcę z Ministerstwa Obrony Narodowej

Liczba i rodzaj pozyskanego sprzętu:
Data otrzymania:
Sposób wykorzystania dotychczas otrzymanego mienia:

VI. Przebieg dotychczasowej współpracy wnioskodawcy z Ministerstwem Obrony Narodowej związanej z obron-

nością lub bezpieczeństwem państwa

Ocena procesu wykonania decyzji Ministra Obrony Narodowej dotyczącej dotychczas przydzielonego mienia ruchomego Skarbu Państwa

VII. Oświadczam, że:

1) przydzielone mienie ruchome zostanie odebrane w terminie i miejscu ustalonym w protokole zdawczo-odbiorczym;

2) w przypadku uzbrojenia i sprzętu wojskowego z bojowymi cechami użytkowymi zostaną pokryte koszty pozbawie-

nia ich tych cech;

3) przyjęte mienie zostanie niezwłocznie zewidencjonowane w rejestrze mienia ruchomego prowadzonego przez

wnioskodawcę;

4) przydzielone mienie zostanie wykorzystane zgodnie z wnioskowanym celem;

5) zapoznałem(-łam) się z procedurą rozpatrywania wniosków o nieodpłatne przekazywanie mienia ruchomego Skarbu

Państwa.

................................................................................................................................................................................................

(podpis wnioskodawcy lub w przypadku złożenia wniosku przez ePUAP - podpis potwierdzony profilem zaufanym ePUAP)

Załączniki:

1. Kopie dokumentów składanych w formie papierowej:

muzeum:

– kopia aktu powołania muzeum uwierzytelniona przez organ założycielski lub wnioskodawcę,

– kopia statutu/regulaminu organizacyjnego uzgodnionego z Ministerstwem Kultury i Dziedzictwa Narodowego

uwierzytelniona przez organ założycielski lub wnioskodawcę,

państwowa i samorządowa instytucja kultury:

– kopia aktu powołania państwowej lub samorządowej instytucji kultury uwierzytelniona przez organ założy-

cielski lub wnioskodawcę,

– kopia statutu/regulaminu organizacyjnego instytucji uwierzytelniona przez organ założycielski lub wniosko-

dawcę,

państwowa oraz samorządowa szkoła publiczna, państwowa szkoła wyższa, państwowa wyższa szkoła

zawodowa:

– kopia aktu powołania przez organ założycielski uwierzytelniona przez organ założycielski lub wnioskodawcę,

– kopia statutu organizacyjnego,

– dokument potwierdzający prowadzenie innowacji pedagogicznej związanej z działalnością na rzecz obronności

lub bezpieczeństwa państwa, gdy szkoła taką innowację prowadzi,

państwowa jednostka organizacyjna:

– kopia aktu powołania przez organ założycielski uwierzytelniona przez organ założycielski lub wnioskodawcę,

statut organizacyjny,

jednostka samorządu terytorialnego:

– szczegółowy wykaz zadań realizowanych na rzecz obronności lub bezpieczeństwa państwa,

organizacja pozarządowa - stowarzyszenie lub fundacja:

– odpis statutu uwierzytelniony przez sąd rejestrowy lub uwierzytelniona przez wnioskodawcę kopia statutu

zawierającego w celach działalność związaną z obronnością lub bezpieczeństwem państwa,

– aktualny odpis z Krajowego Rejestru Sądowego (sporządzony nie później niż trzy miesiące przed datą złożenia

wniosku),

w przypadku stowarzyszeń lub fundacji mających wieloszczeblową strukturę terenową wnioskodawcą jest

naczelny organ statutowy tych organizacji, gdy terenowa jednostka organizacyjna nie ma osobowości

prawnej.

2. Kopie dokumentów składanych przy użyciu środków elektronicznych są uwierzytelniane za pomocą mechanizmów

określonych w art. 20a ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania

publiczne (Dz. U. z 2013 r. poz. 235, z późn. zm.).

Zmiany w prawie

ZUS: Renta wdowia - wnioski od stycznia 2025 r.

Od Nowego Roku będzie można składać wnioski o tzw. rentę wdowią, która dotyczy ustalenia zbiegu świadczeń z rentą rodzinną. Renta wdowia jest przeznaczona dla wdów i wdowców, którzy mają prawo do co najmniej dwóch świadczeń emerytalno-rentowych, z których jedno stanowi renta rodzinna po zmarłym małżonku. Aby móc ją pobierać, należy jednak spełnić określone warunki.

Grażyna J. Leśniak 20.11.2024
Zmiany w składce zdrowotnej od 1 stycznia 2026 r. Rząd przedstawił założenia

Przedsiębiorcy rozliczający się według zasad ogólnych i skali podatkowej oraz liniowcy będą od 1 stycznia 2026 r. płacić składkę zdrowotną w wysokości 9 proc. od 75 proc. minimalnego wynagrodzenia, jeśli będą osiągali w danym miesiącu dochód do wysokości 1,5-krotności przeciętnego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw w czwartym kwartale roku poprzedniego, włącznie z wypłatami z zysku, ogłaszanego przez prezesa GUS. Będzie też dodatkowa składka w wysokości 4,9 proc. od nadwyżki ponad 1,5-krotność przeciętnego wynagrodzenia, a liniowcy stracą możliwość rozliczenia zapłaconych składek w podatku dochodowym.

Grażyna J. Leśniak 18.11.2024
Prezydent podpisał nowelę ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności

Usprawnienie i zwiększenie efektywności systemu wdrażania Rozwoju Lokalnego Kierowanego przez Społeczność (RLKS) przewiduje ustawa z dnia 11 października 2024 r. o zmianie ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności. Jak poinformowała w czwartek Kancelaria Prezydenta, Andrzej Duda podpisał ją w środę, 13 listopada. Ustawa wejdzie w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

Grażyna J. Leśniak 14.11.2024
Do poprawki nie tylko emerytury czerwcowe, ale i wcześniejsze

Problem osób, które w latach 2009-2019 przeszły na emeryturę w czerwcu, przez co - na skutek niekorzystnych zasad waloryzacji - ich świadczenia były nawet o kilkaset złotych niższe od tych, jakie otrzymywały te, które przeszły na emeryturę w kwietniu lub w maju, w końcu zostanie rozwiązany. Emerytura lub renta rodzinna ma - na ich wniosek złożony do ZUS - podlegać ponownemu ustaleniu wysokości. Zdaniem prawników to dobra regulacja, ale równie ważna i paląca jest sprawa wcześniejszych emerytur. Obie powinny zostać załatwione.

Grażyna J. Leśniak 06.11.2024
Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Nowy urlop dla rodziców wcześniaków coraz bliżej - rząd przyjął projekt ustawy

Rada Ministrów przyjęła we wtorek przygotowany w Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej projekt ustawy wprowadzający nowe uprawnienie – uzupełniający urlop macierzyński dla rodziców wcześniaków i rodziców dzieci urodzonych w terminie, ale wymagających dłuższej hospitalizacji po urodzeniu. Wymiar uzupełniającego urlopu macierzyńskiego będzie wynosił odpowiednio do 8 albo do 15 tygodni.

Grażyna J. Leśniak 29.10.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.2014.759

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Szczegółowy tryb przekazywania mienia ruchomego Skarbu Państwa będącego we władaniu jednostek organizacyjnych podległych Ministrowi Obrony Narodowej lub przez niego nadzorowanych.
Data aktu: 29/05/2014
Data ogłoszenia: 06/06/2014
Data wejścia w życie: 21/06/2014