Ustalanie wysokości, warunków i trybu przyznawania oraz rozliczania dotacji z budżetu państwa na realizację zadań inwestycyjnych określonych w Programie Inwestycji Organizacji Traktatu Północnoatlantyckiego w Dziedzinie Bezpieczeństwa.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA OBRONY NARODOWEJ
z dnia 7 lipca 2011 r.
w sprawie ustalania wysokości, warunków i trybu przyznawania oraz rozliczania dotacji z budżetu państwa na realizację zadań inwestycyjnych określonych w Programie Inwestycji Organizacji Traktatu Północnoatlantyckiego w Dziedzinie Bezpieczeństwa

Na podstawie art. 12a ust. 3 ustawy z dnia 25 maja 2001 r. o przebudowie i modernizacji technicznej oraz finansowaniu Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. z 2009 r. Nr 67, poz. 570 i Nr 157, poz. 1241 oraz z 2011 r. Nr 81, poz. 439) zarządza się, co następuje:
§  1.
Rozporządzenie określa wysokość oraz warunki i tryb przyznawania i rozliczania dotacji podmiotowej i dotacji celowych z budżetu państwa na realizację zadań inwestycyjnych określonych w Programie NSIP.
§  2.
Na sfinansowanie realizacji zadań publicznych związanych z realizacją na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej Programu NSIP Minister Obrony Narodowej przekazuje instytucji gospodarki budżetowej rozumianej jako instytucja, o której mowa w art. 23-28 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240, z późn. zm.1)), utworzonej w celu realizacji Programu NSIP w Rzeczypospolitej Polskiej, dotacje budżetowe ustalone w ustawie budżetowej na dany rok budżetowy w części budżetu państwa, której jest dysponentem.
§  3.
1.
Dotacje budżetowe, o których mowa w art. 12a ust. 1 ustawy z dnia 25 maja 2001 r. o przebudowie i modernizacji technicznej oraz finansowaniu Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej, zwanej dalej "ustawą", są przekazywane instytucji gospodarki budżetowej na podstawie umów zawieranych między Ministrem Obrony Narodowej a dyrektorem instytucji gospodarki budżetowej.
2.
Umowa określa w szczególności opis zadania, w tym cel, na który dotacja budżetowa jest przekazywana, jak również sposób sprawowania kontroli nad jej wykorzystaniem.
§  4.
1.
Wysokość dotacji celowych, o których mowa w art. 12a ust. 1 pkt 1 ustawy, jest ustalana następująco:
1)
dotacja na realizację zadań w zakresie inwestycji obronnych wynikających z udziału Rzeczypospolitej Polskiej w Programie NSIP - w wysokości zapewniającej finansowanie części polskiej nowych i kontynuowanych zadań Programu NSIP, wyliczonej według zatwierdzonej przez właściwe organy Organizacji Traktatu Północnoatlantyckiego proporcji finansowania każdego zadania;
2)
dotacja na realizację inwestycji krajowych jako zadań inwestycyjnych realizowanych w ramach wydatków okołopakietowych, których wykonanie jest niezbędne w związku z realizowanymi projektami - w wysokości określonej w "Centralnym planie inwestycji budowlanych resortu obrony narodowej realizowanych w ramach NSIP" na dany rok;
3)
dotacja na płatności wnoszone w ramach składki do wspólnego funduszu inwestycyjnego Organizacji Traktatu Północnoatlantyckiego - w wysokości określonej w dokumentach decyzyjnych Komitetu Inwestycyjnego Organizacji Traktatu Północnoatlantyckiego;
4)
dotacja na finansowanie utrzymania zakończonych inwestycji do czasu przekazania ich użytkownikom - na podstawie potrzeb zgłoszonych przez instytucję gospodarki budżetowej, zweryfikowanych przez departament Ministerstwa Obrony Narodowej właściwy w sprawach infrastruktury.
2.
Wysokość dotacji podmiotowej jest ustalana z zapewnieniem sprawnej i efektywnej obsługi inwestorskiej zadań, o których mowa w ust. 1 pkt 1 i 2, i nie może być większa niż 3% wartości dotacji, o których mowa w ust. 1, oraz nie może przekraczać kosztów ponoszonych przez instytucję gospodarki budżetowej w związku z wykonywanymi zadaniami, pomniejszonych o środki uzyskane na ten cel z Organizacji Traktatu Północnoatlantyckiego.
§  5.
1.
Wstępnego obliczenia wysokości dotacji, o których mowa w § 4 ust. 1, dokonuje instytucja gospodarki budżetowej i przesyła je do departamentu Ministerstwa Obrony Narodowej właściwego w sprawach infrastruktury do zaopiniowania.
2.
Proponowane wielkości dotacji, o których mowa w § 4 ust. 1 pkt 1-3, departament Ministerstwa Obrony Narodowej właściwy w sprawach infrastruktury przesyła do Szefa Zarządu Sztabu Generalnego Wojska Polskiego właściwego w sprawach planowania rzeczowego w celu weryfikacji i ujęcia w centralnych planach rzeczowych.
3.
Proponowaną wielkość dotacji, o której mowa w § 4 ust. 1 pkt 4, departament Ministerstwa Obrony Narodowej właściwy w sprawach infrastruktury przesyła do departamentu Ministerstwa Obrony Narodowej właściwego w sprawach budżetu, w trybie określonym odrębnymi przepisami dotyczącymi planowania budżetowego.
4.
Wysokość dotacji, o której mowa w § 4 ust. 2, na dany rok budżetowy dyrektor departamentu Ministerstwa Obrony Narodowej właściwego w sprawach infrastruktury przedstawia dyrektorowi departamentu Ministerstwa Obrony Narodowej właściwego w sprawach budżetu.
§  6.
1.
Wysokość dotacji, o której mowa w § 4 ust. 1 pkt 1, może ulec zmianie w trakcie roku budżetowego, stosownie do decyzji i ustaleń właściwych organów krajowych, jak i Organizacji Traktatu Północnoatlantyckiego, które dotyczą realizacji Programu NSIP.
2.
Wysokość dotacji, o której mowa w § 4 ust. 1 pkt 2, może ulec zmianie w trakcie roku budżetowego, stosownie do decyzji o wprowadzeniu do realizacji zadań inwestycyjnych realizowanych w ramach wydatków okołopakietowych ujętych w "Centralnym planie inwestycji budowlanych resortu obrony narodowej realizowanych w ramach NSIP" na dany rok.
3.
Wysokość dotacji celowej, o której mowa w § 4 ust. 1 pkt 3, jest określona w dokumentach planistycznych na podstawie prognozy płatności przez Rzeczpospolitą Polską składki do wspólnego funduszu inwestycyjnego Organizacji Traktatu Północnoatlantyckiego. W trakcie roku budżetowego wysokość dotacji podlega skorygowaniu, stosownie do okresowych dokumentów decyzyjnych Komitetu Inwestycyjnego Organizacji Traktatu Północnoatlantyckiego, określających wysokość składki Rzeczypospolitej Polskiej.
4.
Wniosek w sprawie zmiany wysokości dotacji budżetowej przedstawia organ planujący przedmiotową dotację, zgodnie z procedurą planowania i wykonywania budżetu obowiązującą w resorcie obrony narodowej.
§  7.
1.
Dotacje celowe i dotacja podmiotowa podlegają wyodrębnionej ewidencji księgowej, która umożliwi identyfikację otrzymanych środków oraz poniesionych wydatków w ramach dotacji.
2.
Instytucja gospodarki budżetowej składa kwartalne informacje o wykorzystaniu dotacji, w terminie do 5 dnia roboczego po zakończeniu kwartału, do dyrektorów departamentów Ministerstwa Obrony Narodowej właściwych w sprawach infrastruktury i budżetu oraz do Szefa Zarządu Sztabu Generalnego Wojska Polskiego właściwego w sprawach planowania rzeczowego.
3.
Przekazane dotacje są rozliczane z budżetem państwa na podstawie okresowych sprawozdań, składanych przez dyrektora instytucji gospodarki budżetowej dyrektorowi departamentu Ministerstwa Obrony Narodowej właściwemu w sprawach budżetu poprzez dyrektora departamentu Ministerstwa Obrony Narodowej właściwego w sprawach infrastruktury.
4.
Naliczone przez instytucję bankową odsetki:
1)
od środków budżetowych pochodzących z dotacji podmiotowych - pozostają w dyspozycji instytucji gospodarki budżetowej otrzymującej dotację;
2)
od środków budżetowych pochodzących z dotacji celowych - są przekazywane na rachunek budżetowy dochodów Ministra Obrony Narodowej po pomniejszeniu o koszty prowadzenia rachunku bankowego, w terminie do dnia 31 stycznia następnego roku budżetowego.
5.
Niewykorzystana dotacja podlega rozliczeniu z budżetem państwa, zgodnie z postanowieniami art. 168 i 169 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych.
§  8.
Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
______

1) Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2010 r. Nr 28, poz. 146, Nr 96, poz. 620, Nr 123, poz. 835, Nr 152, poz. 1020, Nr 238, poz. 1578 i Nr 257, poz. 1726.

Zmiany w prawie

Nawet pół miliona kary dla importerów - ustawa o KAS podpisana

Kancelaria Prezydenta poinformowała w piątek, że Andrzej Duda podpisał nowelizację ustawy o Krajowej Administracji Skarbowej oraz niektórych innych ustaw. Wprowadza ona unijne regulacje dotyczące importu tzw. minerałów konfliktowych. Dotyczy też kontroli przewozu środków pieniężnych przez granicę UE. Rozpiętość kar za naruszenie przepisów wyniesie od 1 tys. do 500 tys. złotych.

Krzysztof Koślicki 07.06.2024
KSeF od 1 lutego 2026 r. - ustawa z podpisem prezydenta

Obligatoryjny Krajowy System e-Faktur wejdzie w życie 1 lutego 2026 roku. Prezydent Andrzej Duda podpisał ustawę. Ministerstwo Finansów zapowiedziało wcześniej, że będzie też drugi projekt, dotyczący uproszczeń oraz etapowego wejścia w życie KSeF - 1 lutego 2026 r. obowiązek obejmie przedsiębiorców, u których wartość sprzedaży przekroczy 200 mln zł, a od 1 kwietnia 2026 r. - wszystkich przedsiębiorców.

Monika Pogroszewska 07.06.2024
Senat poparł zmianę obowiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów

W ślad za rekomendacją Komisji Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej Senat przyjął w środę bez poprawek zmiany w Kodeksie pracy, których celem jest nowelizacja art. 222 dostosowująca polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 05.06.2024
Ratownik medyczny nauczy się na kursie, jak robić USG i stwierdzać zgon

Weszło w życie rozporządzenie w sprawie kursów kwalifikacyjnych dla ratowników medycznych. To konsekwencja przyznania tej grupie zawodowej nowych uprawnień: stwierdzania zgonu, do którego doszło podczas akcji medycznej, wykonania badania USG według protokołów ratunkowych oraz kwalifikacji do szczepienia i wykonania szczepienia przeciw COVID-19. Nowe przepisy określają jak będzie wyglądać egzamin i wzór zaświadczenia potwierdzającego odbycie kursu kwalifikacyjnego.

Agnieszka Matłacz 05.06.2024
MSZ tworzy dodatkowe obwody głosowania za granicą

We Francji, Irlandii, Stanach Zjednoczonych oraz Wielkiej Brytanii utworzono pięć dodatkowych obwodów głosowania w czerwcowych wyborach do Parlamentu Europejskiego. Jednocześnie zniesiono obwód w Iraku - wynika to z nowego rozporządzenia ministra spraw zagranicznych. Po zmianach łączna liczba obwodów poza granicami Polski wynosi 299.

Krzysztof Koślicki 28.05.2024
Rząd nie dołoży gminom pieniędzy na obsługę wygaszanego dodatku osłonowego

Na obsługę dodatku osłonowego samorządy dostają 2 proc. łącznej kwoty dotacji wypłaconej gminie. Rząd nie zwiększy wsparcia uzasadniając, że koszt został odpowiednio skalkulowany – wyjaśnia Ministerstwo Klimatu i Środowiska. Ponadto dodatek osłonowy jest wygaszany i gminy kończą realizację tego zdania.

Robert Horbaczewski 23.05.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.2011.146.871

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Ustalanie wysokości, warunków i trybu przyznawania oraz rozliczania dotacji z budżetu państwa na realizację zadań inwestycyjnych określonych w Programie Inwestycji Organizacji Traktatu Północnoatlantyckiego w Dziedzinie Bezpieczeństwa.
Data aktu: 07/07/2011
Data ogłoszenia: 15/07/2011
Data wejścia w życie: 30/07/2011