Rejestr podmiotów wykonujących zawodową działalność lobbingową.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI1)
z dnia 20 lutego 2006 r.
w sprawie rejestru podmiotów wykonujących zawodową działalność lobbingową

Na podstawie art. 11 ust. 10 ustawy z dnia 7 lipca 2005 r. o działalności lobbingowej w procesie stanowienia prawa (Dz. U. Nr 169, poz. 1414) zarządza się, co następuje:
§  1.
Rozporządzenie określa:
1)
sposób zgłaszania i dokonywania wpisów oraz ich aktualizacji w rejestrze podmiotów wykonujących zawodową działalność lobbingową, zwanym dalej "rejestrem", w tym wzór urzędowego formularza zgłoszenia;
2)
rodzaje dokumentów potwierdzających prawdziwość danych podanych w zgłoszeniu do rejestru;
3)
wzór zaświadczenia o wpisie do rejestru;
4)
wysokość opłaty za wpis do rejestru.
§  2.
1.
W rejestrze wpisuje się dane i informacje według następującego porządku:
1)
numer kolejny wpisu;
2)
datę wpisu do rejestru i daty wpisów późniejszych zmian;
3)
firmę przedsiębiorcy wykonującego zawodową działalność lobbingową albo imię i nazwisko osoby fizycznej niebędącej przedsiębiorcą wykonującej taką działalność;
4)
siedzibę i adres przedsiębiorcy albo adres osoby fizycznej, o których mowa w pkt 3;
5)
numer w rejestrze przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego albo numer w ewidencji działalności gospodarczej - w przypadku przedsiębiorców wykonujących zawodową działalność lobbingową;
6)
datę i podstawę wykreślenia z rejestru;
7)
sygnaturę akt;
8)
uwagi.
2.
Dla każdego podmiotu wpisanego do rejestru prowadzi się oddzielne akta obejmujące dokumenty będące podstawą dokonania wpisów w rejestrze.
§  3.
1.
Wpis do rejestru jest dokonywany na podstawie zgłoszenia.
2.
Zgłoszenie wnosi się na urzędowym formularzu, podpisanym przez zgłaszającego lub osoby upoważnione do jego reprezentowania. Zgłoszenie można także wnosić na formularzach stanowiących wydruki komputerowe lub będących kserokopiami urzędowego formularza.
3.
Do zgłoszenia dołącza się dowód wniesienia opłaty za dokonanie wpisu do rejestru lub poświadczoną za zgodność jego kopię oraz zawierające dane podane w zgłoszeniu:
1)
kserokopie stron dowodu osobistego, potwierdzone za zgodność - w przypadku osób fizycznych niebędących przedsiębiorcą, wykonujących zawodową działalność lobbingową na podstawie umowy cywilnoprawnej;
2)
aktualny wyciąg z rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej - w przypadku przedsiębiorców wykonujących zawodową działalność lobbingową.
4.
Wzór urzędowego formularza zgłoszenia stanowi załącznik nr 1 do rozporządzenia.
§  4.
Wpis do rejestru polega na wprowadzeniu do systemu informatycznego danych zawartych w zgłoszeniu oraz w dokumentach dołączonych do zgłoszenia. Wpis jest dokonany z chwilą zamieszczenia danych w rejestrze, nie później niż w terminie 7 dni od dnia wniesienia zgłoszenia, chyba że zachodzą okoliczności, o których mowa w art. 11 ust. 4 i 5 ustawy z dnia 7 lipca 2005 r. o działalności lobbingowej w procesie stanowienia prawa.
§  5.
Przepisy § 3 i 4 stosuje się odpowiednio do aktualizacji danych zawartych w rejestrze, z tym że od wniosku o dokonanie aktualizacji wpisu w rejestrze nie jest pobierana opłata, a dokumenty, o których mowa w § 3 ust. 3, dołącza się tylko w zakresie, w jakim dane w nich zawarte wymagają aktualizacji.
§  6.
1.
Wykreślenie z rejestru następuje na podstawie:
1)
wniosku podmiotu wpisanego do rejestru lub osób upoważnionych do jego reprezentowania, czytelnie podpisanego, złożonego organowi prowadzącemu rejestr, wskazującego na zaprzestanie wykonywania zawodowej działalności lobbingowej oraz zawierającego dane określone w części A formularza zgłoszenia i numer kolejny wpisu w rejestrze;
2)
przekazanego przez sąd prawomocnego orzeczenia zakazującego wykonywania zawodowej działalności lobbingowej.
2.
Do wniosku o wykreślenie z rejestru, o którym mowa w ust. 1 pkt 1, stosownie do okoliczności, dołącza się dokument będący podstawą do działania w imieniu podmiotu wpisanego do rejestru.
3.
Od wykreślenia z rejestru nie pobiera się opłaty.
§  7.
1.
Organ prowadzący rejestr wydaje podmiotowi wpisanemu do rejestru, na jego żądanie, zaświadczenie o wpisie do rejestru.
2.
Wzór zaświadczenia o wpisie do rejestru stanowi załącznik nr 2 do rozporządzenia.
§  8.
Opłata za wpis do rejestru wynosi 100 zł.
§  9.
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 7 marca 2006 r.
______

1) Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji kieruje działem administracji rządowej - administracja publiczna, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 31 października 2005 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji (Dz. U. Nr 220, poz. 1897).

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK Nr  1

 WZÓR URZĘDOWEGO FORMULARZA ZGŁOSZENIA O DOKONANIE WPISU W REJESTRZE PODMIOTÓW WYKONUJĄCYCH ZAWODOWĄ DZIAŁALNOŚĆ LOBBINGOWĄ

ZGŁOSZENIE

DOKONANIA WPISU/AKTUALIZACJI* W REJESTRZE PODMIOTÓW WYKONUJĄCYCH ZAWODOWĄ DZIAŁALNOŚĆ LOBBINGOWĄ

A. DANE PODMIOTU
A.1 OZNACZENIE PODMIOTU
1. Firma lub nazwisko
2. Imię
A.2 ADRES/SIEDZIBA
3. Ulica
4. Numer domu 5. Numer lokalu 6. Miejscowość
7. Kod pocztowy 8. Poczta 9. Kraj
A.3 NUMER W REJESTRZE PRZEDSIĘBIORCÓW KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO* ALBO NUMER W EWIDENCJI DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ*
B. ZAŁĄCZONE DOKUMENTY
1
2
3
4
C. PRZEDMIOT DZIAŁALNOŚCI LOBBINGOWEJ**
D. OSOBA SKŁADAJĄCA ZGŁOSZENIE
Nazwisko i imię Data Podpis
Adnotacje urzędowe
Zgłaszający został wpisany do rejestru pod numerem .............
Wykreślenie z rejestru nastąpiło dnia ..........................
z powodu .......................................................................
................................................................................
Pouczenie:

1. W przypadku gdy zgłoszenie dotyczy aktualizacji danych zawartych w rejestrze, obok danych dotychczasowych podaje się dane zaktualizowane.

2. W części B formularza zgłoszenia, stosownie do okoliczności, uwzględnia się dokumenty, o których mowa w § 3 ust. 3 rozporządzenia, oraz pełnomocnictwo do złożenia formularza zgłoszenia lub inny dokument będący podstawą do reprezentacji podmiotu wpisanego do rejestru.

3. Formularz należy wypełnić w języku polskim, czytelnie, na maszynie, komputerowo lub ręcznie, wielkimi, drukowanymi literami.

4. Należy wypełnić wszystkie niezbędne rubryki.

* Niepotrzebne skreślić.

** Wypełnia się na zasadzie dobrowolności.

ZAŁĄCZNIK Nr  2

 WZÓR ZAŚWIADCZENIA O WPISIE DO REJESTRU

..............

(data)

ZAŚWIADCZENIE O WPISIE DO REJESTRU PODMIOTÓW WYKONUJĄCYCH

ZAWODOWĄ DZIAŁALNOŚĆ LOBBINGOWĄ

Stosownie do art. 11 ust. 8 ustawy z dnia 7 lipca 2005 r. o

działalności lobbingowej w procesie stanowienia prawa (Dz. U.

Nr 169, poz. 1414) zaświadcza się, że

.......................................................

(firma lub imię i nazwisko)

.......................................................

(siedziba albo adres do korespondencji)

jest wpisany/a do rejestru podmiotów wykonujących zawodową

działalność lobbingową pod numerem .................

.............................

(podpis osoby upoważnionej)

mp.

Zaświadczenie jest ważne 3 miesiące od daty wystawienia.

Zmiany w prawie

ZUS: Renta wdowia - wnioski od stycznia 2025 r.

Od Nowego Roku będzie można składać wnioski o tzw. rentę wdowią, która dotyczy ustalenia zbiegu świadczeń z rentą rodzinną. Renta wdowia jest przeznaczona dla wdów i wdowców, którzy mają prawo do co najmniej dwóch świadczeń emerytalno-rentowych, z których jedno stanowi renta rodzinna po zmarłym małżonku. Aby móc ją pobierać, należy jednak spełnić określone warunki.

Grażyna J. Leśniak 20.11.2024
Zmiany w składce zdrowotnej od 1 stycznia 2026 r. Rząd przedstawił założenia

Przedsiębiorcy rozliczający się według zasad ogólnych i skali podatkowej oraz liniowcy będą od 1 stycznia 2026 r. płacić składkę zdrowotną w wysokości 9 proc. od 75 proc. minimalnego wynagrodzenia, jeśli będą osiągali w danym miesiącu dochód do wysokości 1,5-krotności przeciętnego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw w czwartym kwartale roku poprzedniego, włącznie z wypłatami z zysku, ogłaszanego przez prezesa GUS. Będzie też dodatkowa składka w wysokości 4,9 proc. od nadwyżki ponad 1,5-krotność przeciętnego wynagrodzenia, a liniowcy stracą możliwość rozliczenia zapłaconych składek w podatku dochodowym.

Grażyna J. Leśniak 18.11.2024
Prezydent podpisał nowelę ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności

Usprawnienie i zwiększenie efektywności systemu wdrażania Rozwoju Lokalnego Kierowanego przez Społeczność (RLKS) przewiduje ustawa z dnia 11 października 2024 r. o zmianie ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności. Jak poinformowała w czwartek Kancelaria Prezydenta, Andrzej Duda podpisał ją w środę, 13 listopada. Ustawa wejdzie w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

Grażyna J. Leśniak 14.11.2024
Do poprawki nie tylko emerytury czerwcowe, ale i wcześniejsze

Problem osób, które w latach 2009-2019 przeszły na emeryturę w czerwcu, przez co - na skutek niekorzystnych zasad waloryzacji - ich świadczenia były nawet o kilkaset złotych niższe od tych, jakie otrzymywały te, które przeszły na emeryturę w kwietniu lub w maju, w końcu zostanie rozwiązany. Emerytura lub renta rodzinna ma - na ich wniosek złożony do ZUS - podlegać ponownemu ustaleniu wysokości. Zdaniem prawników to dobra regulacja, ale równie ważna i paląca jest sprawa wcześniejszych emerytur. Obie powinny zostać załatwione.

Grażyna J. Leśniak 06.11.2024
Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Nowy urlop dla rodziców wcześniaków coraz bliżej - rząd przyjął projekt ustawy

Rada Ministrów przyjęła we wtorek przygotowany w Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej projekt ustawy wprowadzający nowe uprawnienie – uzupełniający urlop macierzyński dla rodziców wcześniaków i rodziców dzieci urodzonych w terminie, ale wymagających dłuższej hospitalizacji po urodzeniu. Wymiar uzupełniającego urlopu macierzyńskiego będzie wynosił odpowiednio do 8 albo do 15 tygodni.

Grażyna J. Leśniak 29.10.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.2006.34.240

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Rejestr podmiotów wykonujących zawodową działalność lobbingową.
Data aktu: 20/02/2006
Data ogłoszenia: 01/03/2006
Data wejścia w życie: 07/03/2006