Zm.: rozporządzenie w sprawie przyjęcia Uzupełnienia Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2004-2006.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA ROZWOJU REGIONALNEGO 1
z dnia 14 lutego 2006 r.
zmieniające rozporządzenie w sprawie przyjęcia Uzupełnienia Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2004-2006

Na podstawie art. 11 ust. 5 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o Narodowym Planie Rozwoju (Dz. U. Nr 116, poz. 1206 oraz z 2005 r. Nr 90, poz. 759 i Nr 267, poz. 2251) zarządza się, co następuje:
§  1.
W rozporządzeniu Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 27 września 2004 r. w sprawie przyjęcia Uzupełnienia Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2004-2006 (Dz. U. Nr 223, poz. 2259 oraz z 2005 r. Nr 185, poz. 1546) w załączniku "Uzupełnienie Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2004-2006" wprowadza się następujące zmiany:
1)
w części 3: "Szczegółowa prezentacja działań":
a)
w pkt 3.1 "Priorytet 1: Wzmocnienie zdolności w zakresie zarządzania, monitorowania, oceny i kontroli Podstaw Wsparcia Wspólnoty (PWW)":
w części "Działanie 1.1: Szkolenia osób odpowiedzialnych za zarządzanie, monitorowanie, ocenę (ewaluację) i kontrolę" lit. H otrzymuje brzmienie:

"H) PLAN FINANSOWY DZIAŁANIA

Kwota całkowita w euro Wkład Wspólnotowy w euro Wkład krajowy w euro
Działanie 1.1 2.650.000 1.987.500 662.500
2004 617.119 462.839 154.280
2005 889.115 666.837 222.278
2006 1.143.766 857.824 285.942 ",
w części "Działanie 1.2: Wsparcie obsługi komitetów Podstaw Wsparcia Wspólnoty (PWW) i Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna" lit. H otrzymuje brzmienie:

"H) PLAN FINANSOWY DZIAŁANIA

Kwota całkowita w euro Wkład Wspólnotowy w euro Wkład krajowy w euro
Działanie 1.2 950.000 712.500 237.500
2004 221.231 165.923 55.308
2005 318.739 239.054 79.685
2006 410.030 307.523 102.507 ",
w części "Działanie 1.4: Wsparcie procesu oceny (ewaluacji) Podstaw Wsparcia Wspólnoty (PWW) i Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna":

- - lit. A-C otrzymują brzmienie:

"A) UZASADNIENIE WYBORU DZIAŁANIA

Warunkiem koniecznym efektywnego wdrażania Podstaw Wsparcia Wspólnoty i Programów Operacyjnych jest ciągła ocena (ewaluacja) skuteczności podejmowanych działań i postępów w ich realizacji, zarówno na podstawie określonych wskaźników rzeczowych, osiągniętego wyniku finansowego, jak i ocena sprawności systemu administracyjnego uruchamiania środków publicznych. Ocena (ewaluacja) dokonywana jest przez Krajową Jednostkę Oceny (Ewaluacji) powołaną w ramach Instytucji Zarządzającej Podstawami Wsparcia Wspólnoty. Krajowa Jednostka Oceny (Ewaluacji) nadzorowana jest przez Komitet Monitorujący Narodowy Plan Rozwoju/Podstawy Wsparcia Wspólnoty 2004-2006 i stanowi gwarancję efektywności i koordynacji wdrażania Podstaw Wsparcia Wspólnoty oraz poszczególnych Programów Operacyjnych.

B) CEL DZIAŁANIA

Celem działania jest kompleksowe wsparcie procesu oceny (ewaluacji) Podstaw Wsparcia Wspólnoty: oceny efektywności wdrażania ww. dokumentu i poszczególnych Programów Operacyjnych, oceny po zakończeniu okresu programowania (ex post), ewaluacji ex ante Narodowych Strategicznych Ram Odniesienia dla okresu programowania przyszłych kategorii interwencji funduszy strukturalnych, oceny przewidywanych celów horyzontalnych, programów operacyjnych, jak również opracowanie standardów przeprowadzenia oceny (ewaluacji).

C) ZAKRES INTERWENCJI - OPIS DZIAŁANIA

Działanie obejmuje swym zakresem:

- kwalifikowane koszty administracyjne obsługi Krajowej Jednostki Oceny (Ewaluacji), w tym przede wszystkim koszty organizacji spotkań, przygotowania, powielenia i dystrybucji materiałów roboczych, koszty komunikacji i wymiany informacji pomiędzy podmiotami zaangażowanymi w proces ewaluacji Podstaw Wsparcia Wspólnoty, koszty oddelegowania, wyżywienia i noclegów, koszty przejazdów, tłumaczeń, wydatki związane z wynagrodzeniami włącznie ze składkami na ubezpieczenia społeczne osób zatrudnionych dla potrzeb procesu ewaluacji itp. Dofinansowanie z pomocy technicznej konkretnej liczby etatów jest uzależnione od ilości pozostających do wykorzystania na ten cel środków. Wynagrodzenie pracowników, których koszt zatrudnienia jest współfinansowany z pomocy technicznej, nie może odbiegać w znaczący sposób od wynagrodzenia pracowników opłacanych ze środków własnych w danej instytucji,

- koszty oceny (ewaluacji) dokonywanej przez ewaluatorów zewnętrznych,

- wsparcie eksperckie w postaci pracy ekspertów, przygotowania ekspertyz, analiz, studiów i koncepcji na rzecz wypracowania metodologii i standardów jakości procesu przeprowadzania oceny (ewaluacji) oraz ciągłego ich doskonalenia,

- wzmacnianie potencjału administracji do przeprowadzania ewaluacji interwencji funduszy strukturalnych poprzez:

a) przygotowanie, wydruk i upowszechnienie publikacji książkowych na temat stosowanych rozwiązań w obszarze ewaluacji,

b) podnoszenie stanu wiedzy i doskonalenie umiejętności w zakresie zlecania ewaluacji oraz wykorzystania jej wyników w procesie zarządzania i wdrażania funduszy strukturalnych.",

- - lit. F otrzymuje brzmienie:

"F) OSTATECZNI BENEFICJENCI

- Krajowa Jednostka Oceny (Ewaluacji),

- Komórki ewaluacji w Instytucjach Zarządzających Programami Operacyjnymi,

- Instytucja Zarządzająca Programem Operacyjnym Pomoc Techniczna 2004-2006.",

w części "Działanie 1.5: Zakup wyposażenia" lit. C otrzymuje brzmienie:

"C) ZAKRES INTERWENCJI - OPIS DZIAŁANIA

W ramach tego działania prowadzony będzie zakup i instalacja sprzętu komputerowego, zakup licencji i oprogramowania oraz zakup i instalacja pozostałych urządzeń wyposażenia biurowego koniecznego dla prawidłowego funkcjonowania jednostek zaangażowanych w proces wdrażania, monitorowania, oceny i kontroli Podstaw Wsparcia Wspólnoty i Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2004-2006.",

b)
w pkt 3.2 "Priorytet 2: Wsparcie informatycznego systemu monitoringu i kontroli finansowej":
w części "Działanie 2.1: Rozwój i utrzymanie systemu SIMIK i sieci rozległej SIMIK-NET" lit. F otrzymuje brzmienie:

"F) OSTATECZNI BENEFICJENCI

- Ministerstwo Finansów jako administrator (operator) systemu SIMIK,

- Instytucje będące użytkownikami systemu, w szczególności: Instytucje Zarządzające, urzędy wojewódzkie i marszałkowskie oraz Instytucje Pośredniczące i Wdrażające.5)",

w części "Działanie 2.2: Szkolenia":

- - lit. F otrzymuje brzmienie:

"F) OSTATECZNI BENEFICJENCI

- Ministerstwo Finansów jako administrator (operator) systemu SIMIK,

- Instytucje będące użytkownikami systemu, w szczególności: Instytucje Zarządzające, urzędy wojewódzkie i marszałkowskie oraz Instytucje Pośredniczące i Wdrażające.",

- - lit. H otrzymuje brzmienie:

"H) PLAN FINANSOWY DZIAŁANIA

Kwota całkowita w euro Wkład Wspólnotowy w euro Wkład krajowy w euro
Działanie 2.2 511.873 383.906 127.967
2004 119.203 89.403 29.800
2005 171.741 128.805 42.936
2006 220.929 165.698 55.231 ",
w części "Działanie 2.3: Działania informacyjne":

- - lit. F otrzymuje brzmienie:

"F) OSTATECZNI BENEFICJENCI

- Ministerstwo Finansów jako administrator (operator) systemu SIMIK,

- instytucje będące użytkownikami systemu, w szczególności: Instytucje Zarządzające, urzędy wojewódzkie i marszałkowskie oraz Instytucje Pośredniczące i Wdrażające.",

- - lit. H otrzymuje brzmienie:

"H) PLAN FINANSOWY DZIAŁANIA

Kwota całkowita w euro Wkład Wspólnotowy w euro Wkład krajowy w euro
Działanie 2.3 450.567 337.924 112.643
2004 104.926 78.694 26.232
2005 151.172 113.379 37.793
2006 194.469 145.851 48.618 ",
w części "Działanie 2.4: Wydatki osobowe na potrzeby SIMIK" lit. F otrzymuje brzmienie:

"F) OSTATECZNI BENEFICJENCI

- Ministerstwo Finansów jako administrator (operator) systemu SIMIK,

- instytucje będące użytkownikami systemu, w szczególności: Instytucje Zarządzające, urzędy wojewódzkie i marszałkowskie oraz Instytucje Pośredniczące i Wdrażające.",

w części "Działanie 2.5: Zakup wyposażenia" lit. F otrzymuje brzmienie:

"F) OSTATECZNI BENEFICJENCI

- Ministerstwo Finansów jako administrator (operator) systemu SIMIK,

- instytucje będące użytkownikami systemu, w szczególności: Instytucje Zarządzające, urzędy wojewódzkie i marszałkowskie oraz Instytucje Pośredniczące i Wdrażające.",

c)
w pkt 3.3: "Priorytet 3: Upowszechnianie informacji i promocja funduszy strukturalnych":
w części "Działanie 3.1: Rozpowszechnianie informacji i promocja Podstaw Wsparcia Wspólnoty, Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna oraz funduszy strukturalnych" lit. I otrzymuje brzmienie:

"I) PLAN FINANSOWY DZIAŁANIA

Kwota całkowita w euro Wkład Wspólnotowy w euro Wkład krajowy w euro
Działanie 3.1 8.984.287 6.738.215 2.246.072
2004 2.092.214 1.569.161 523.053
2005 3.014.363 2.260.772 753.591
2006 3.877.710 2.908.282 969.428 ",
w części "Działanie 3.2: Stworzenie i eksploatacja portalu internetowego" lit. H otrzymuje brzmienie:

"H) PLAN FINANSOWY DZIAŁANIA

Kwota całkowita w euro Wkład Wspólnotowy w euro Wkład krajowy w euro
Działanie 3.2 455.000 341.250 113.750
2004 105.959 79.469 26.490
2005 152.658 114.494 38.164
2006 196.383 147.287 49.096 ",
w części "Działanie 3.3: Promocja i wymiana informacji pomiędzy uczestnikami procesu realizacji Podstaw Wsparcia Wspólnoty" lit. B otrzymuje brzmienie:

"B) CELE DZIAŁANIA:

- rozpowszechnianie informacji na temat możliwości i zakresu korzystania z pomocy strukturalnej w ramach Podstaw Wsparcia Wspólnoty wśród wszystkich zaangażowanych w jego wdrażanie partnerów społeczno-gospodarczych,

- promocja "najlepszych projektów" (best projects) i "najlepszych praktyk" (best practices),

- zapewnienie sprawnego przepływu i wymiany informacji pomiędzy podmiotami zaangażowanymi we wdrażanie Podstaw Wsparcia Wspólnoty,

- zagwarantowanie przestrzegania przepisów dotyczących promocji i informacji zawartych w przepisach aktów prawa wspólnotowego, zwłaszcza w rozporządzeniu nr 1159/2000/WE,

- wsparcie procesu wymiany doświadczeń i informacji w zakresie wdrażania Podstaw Wsparcia Wspólnoty.",

2)
w załączniku nr 1 "Zasady kwalifikacji wydatków" część "Kategorie wydatków kwalifikujących się do dofinansowania" otrzymuje brzmienie określone w załączniku do niniejszego rozporządzenia;
3)
skrót "IFWR" zastępuje się skrótem "FIWR";
4)
użyte w różnym przypadku wyrazy "Minister Gospodarki i Pracy" zastępuje się użytymi w odpowiednim przypadku wyrazami "Minister Rozwoju Regionalnego", z wyjątkiem części "Wprowadzenie";
5)
użyte w różnym przypadku wyrazy "Ministerstwo Gospodarki i Pracy" zastępuje się użytymi w odpowiednim przypadku wyrazami "Ministerstwo Rozwoju Regionalnego".
§  2.
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

ZAŁĄCZNIK 

KATEGORIE WYDATKÓW KWALIFIKUJĄCYCH SIĘ DO DOFINANSOWANIA:

Priorytet 1

Działanie 1.1:

- koszty usług podmiotów zewnętrznych, ekspertów i doradztwa specjalistycznego

- koszty zakupu usług szkoleniowych i dydaktycznych

- koszty organizacji staży i wyjazdów studyjnych

- koszty wynajęcia sal, sprzętu multimedialnego i nagłośnienia

- koszty wyżywienia

- koszty delegacji

- koszty oddelegowania

- koszty zakwaterowania

- koszty przejazdów

- koszty tłumaczeń

- koszty zakupu, opracowania, druku, powielania, publikacji i dystrybucji materiałów informacyjnych i promocyjnych

- koszty zakupu, wynajęcia, opracowania, druku, powielania, publikacji i dystrybucji materiałów dydaktycznych

Działanie 1.2:

- koszty organizacji spotkań

- koszty wynajęcia sal, sprzętu multimedialnego i nagłośnienia

- koszty komunikacji i wymiany informacji

- koszty wynagrodzenia ekspertów

- koszty wynagrodzeń wraz ze składkami na ubezpieczenia społeczne

- koszty przejazdów

- koszty wyżywienia

- koszty zakwaterowania

- koszty delegacji

- koszty oddelegowania

- koszty zbierania, gromadzenia, przetwarzania i analizowania danych

- koszty zakupu, opracowania, druku, powielania, publikacji i dystrybucji materiałów informacyjnych i promocyjnych

Działanie 1.3:

- koszty wynagrodzenia ekspertów

- koszty organizacji spotkań

- koszty przygotowania ekspertyz i analiz

- koszty opracowania studiów i koncepcji

- koszty wynagrodzeń wraz ze składkami na ubezpieczenia społeczne

- koszty przejazdów

- koszty delegacji

- koszty oddelegowania

- koszty zakwaterowania

- koszty tłumaczeń

- koszty zakupu, opracowania, druku, powielania, publikacji i dystrybucji materiałów informacyjnych i promocyjnych

- koszty zakupu materiałów biurowych i eksploatacyjnych

- koszty zakupu usług telekomunikacyjnych

- koszty usług zewnętrznych podmiotów i specjalistów

Działanie 1.4:

- koszty wynagrodzenia ekspertów

- koszty wynagrodzeń wraz ze składkami na ubezpieczenia społeczne

- koszty organizacji spotkań, warsztatów, seminariów i konferencji

- koszty wynajęcia sal, sprzętu multimedialnego i nagłośnienia

- koszty przygotowania ekspertyz i analiz

- koszty opracowania studiów i koncepcji

- koszty tłumaczeń

- koszty zakupu, opracowania, druku, powielania, publikacji i dystrybucji materiałów informacyjnych i promocyjnych

- koszty przygotowania prezentacji

- koszty zakwaterowania

- koszty przejazdów

- koszty wyżywienia

- koszty delegacji

- koszty oddelegowania

- koszty komunikacji i wymiany informacji

Działanie 1.5:

- koszty przygotowania specyfikacji przetargowej i przeprowadzenia przetargu

- koszty zakupu i instalacji sprzętu komputerowego

- koszty zakupu i instalacji oprogramowania i zakupu licencji

- koszty zwiększenia liczby użytkowników sieci komputerowych

- koszty zakupu pozostałych urządzeń wyposażenia biurowego

- koszty zakupu materiałów biurowych i eksploatacyjnych

- koszt zakupu instalacji i eksploatacji urządzeń informatycznych i telekomunikacyjnych

Priorytet 2

Działanie 2.1:

- koszty przygotowania specyfikacji przetargowej i przeprowadzenia przetargu

- koszty doradztwa i usług zewnętrznych

- koszty przygotowania rozbudowy systemu SIMIK i sieci SIMIK-NET

- koszty rozbudowy systemu SIMIK i sieci SIMIK-NET

- koszty utrzymania systemu SIMIK i sieci SIMIK-NET

Działanie 2.2:

- koszty doradztwa i usług zewnętrznych

- koszty przygotowania i przeprowadzenia szkoleń

- koszty wynajęcia sal, sprzętu multimedialnego i nagłośnienia

- koszty wyżywienia

- koszty przejazdów

- koszty zakwaterowania

- koszty zakupu, opracowania, druku, powielania, publikacji i dystrybucji materiałów informacyjnych i promocyjnych

- koszty zakupu, wynajęcia, opracowania, druku, powielania, publikacji i dystrybucji materiałów dydaktycznych

Działanie 2.3:

- utrzymanie infolinii i pozostałych serwisów

- koszty wykonania i utrzymania serwisów informacyjnych

- koszty organizacji spotkań

- koszty delegacji

- koszty wyżywienia

- koszty zakwaterowania

- koszty przejazdów

- koszty przygotowania planu działań promocyjnych i informacyjnych

- koszty zakupu, opracowania, druku, powielania, publikacji i dystrybucji materiałów informacyjnych i promocyjnych

Działanie 2.4:

- koszty wynagrodzeń wraz ze składkami na ubezpieczenia społeczne

Działanie 2.5:

- koszty przygotowania specyfikacji przetargowej i przeprowadzenia przetargu

- koszty zakupu i instalacji sprzętu komputerowego

- koszty zakupu i instalacji elementów aktywnych sieci SIMIK-NET

- koszty zakupu i instalacji oprogramowania i zakupu licencji

- koszt zakupu i instalacji urządzeń teleinformatycznych

- koszty zakupu i eksploatacji urządzeń informatycznych i telekomunikacyjnych

- koszt zakupu i prenumeraty publikacji o tematyce informatycznej i telekomunikacyjnej

Priorytet 3

Działanie 3.1:

- koszty doradztwa i usług zewnętrznych

- koszty zakupu, opracowania, druku, powielania, publikacji i dystrybucji materiałów informacyjnych i promocyjnych

- koszty uruchomienia i utrzymania infolinii

- koszty realizacji i uczestnictwa w programach i audycjach telewizyjnych i radiowych

- wynagrodzenia ekspertów i znanych osobistości życia publicznego biorących udział w promocji

- koszty realizacji działań promocyjno-informacyjnych

- koszty przygotowania strategii, promocji i informacji na temat Podstaw Wsparcia Wspólnoty i funduszy strukturalnych

- koszty kampanii promujących Podstawy Wsparcia Wspólnoty i operacje funduszy strukturalnych

- koszty przeprowadzenia badań opinii publicznej

- koszty przejazdów

- koszty delegacji

- koszty organizacji spotkań

Działanie 3.2:

- koszty zaprojektowania i budowy portalu internetowego

- koszty bieżącego uaktualniania informacji

- koszty modyfikacji i rozwoju portalu internetowego

- koszty hostingu i utrzymania domen

- koszty bieżącej obsługi portalu internetowego

- koszty promocji portalu internetowego

- koszty nabycia praw autorskich

Działanie 3.3:

- koszty wynajęcia sal, sprzętu multimedialnego i nagłośnienia

- koszty organizacji spotkań

- koszty tłumaczeń

- koszty zakupu, opracowania, druku, powielania, publikacji i dystrybucji materiałów informacyjnych i promocyjnych

- koszty prezentacji i promocji przykładów najlepszych praktyk i najlepszych projektów

- koszty zakupu materiałów biurowych i eksploatacyjnych

- koszty komunikacji i wymiany informacji

- koszty oddelegowania

- koszty przejazdów

- koszty zakwaterowania

- koszty wyżywienia

- koszty delegacji

- koszty usług zewnętrznych podmiotów i specjalistów

1 Minister Rozwoju Regionalnego kieruje działem administracji rządowej - rozwój regionalny, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 31 października 2005 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Rozwoju Regionalnego (Dz. U. Nr 220, poz. 1893).

Zmiany w prawie

ZUS: Renta wdowia - wnioski od stycznia 2025 r.

Od Nowego Roku będzie można składać wnioski o tzw. rentę wdowią, która dotyczy ustalenia zbiegu świadczeń z rentą rodzinną. Renta wdowia jest przeznaczona dla wdów i wdowców, którzy mają prawo do co najmniej dwóch świadczeń emerytalno-rentowych, z których jedno stanowi renta rodzinna po zmarłym małżonku. Aby móc ją pobierać, należy jednak spełnić określone warunki.

Grażyna J. Leśniak 20.11.2024
Zmiany w składce zdrowotnej od 1 stycznia 2026 r. Rząd przedstawił założenia

Przedsiębiorcy rozliczający się według zasad ogólnych i skali podatkowej oraz liniowcy będą od 1 stycznia 2026 r. płacić składkę zdrowotną w wysokości 9 proc. od 75 proc. minimalnego wynagrodzenia, jeśli będą osiągali w danym miesiącu dochód do wysokości 1,5-krotności przeciętnego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw w czwartym kwartale roku poprzedniego, włącznie z wypłatami z zysku, ogłaszanego przez prezesa GUS. Będzie też dodatkowa składka w wysokości 4,9 proc. od nadwyżki ponad 1,5-krotność przeciętnego wynagrodzenia, a liniowcy stracą możliwość rozliczenia zapłaconych składek w podatku dochodowym.

Grażyna J. Leśniak 18.11.2024
Prezydent podpisał nowelę ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności

Usprawnienie i zwiększenie efektywności systemu wdrażania Rozwoju Lokalnego Kierowanego przez Społeczność (RLKS) przewiduje ustawa z dnia 11 października 2024 r. o zmianie ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności. Jak poinformowała w czwartek Kancelaria Prezydenta, Andrzej Duda podpisał ją w środę, 13 listopada. Ustawa wejdzie w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

Grażyna J. Leśniak 14.11.2024
Do poprawki nie tylko emerytury czerwcowe, ale i wcześniejsze

Problem osób, które w latach 2009-2019 przeszły na emeryturę w czerwcu, przez co - na skutek niekorzystnych zasad waloryzacji - ich świadczenia były nawet o kilkaset złotych niższe od tych, jakie otrzymywały te, które przeszły na emeryturę w kwietniu lub w maju, w końcu zostanie rozwiązany. Emerytura lub renta rodzinna ma - na ich wniosek złożony do ZUS - podlegać ponownemu ustaleniu wysokości. Zdaniem prawników to dobra regulacja, ale równie ważna i paląca jest sprawa wcześniejszych emerytur. Obie powinny zostać załatwione.

Grażyna J. Leśniak 06.11.2024
Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Nowy urlop dla rodziców wcześniaków coraz bliżej - rząd przyjął projekt ustawy

Rada Ministrów przyjęła we wtorek przygotowany w Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej projekt ustawy wprowadzający nowe uprawnienie – uzupełniający urlop macierzyński dla rodziców wcześniaków i rodziców dzieci urodzonych w terminie, ale wymagających dłuższej hospitalizacji po urodzeniu. Wymiar uzupełniającego urlopu macierzyńskiego będzie wynosił odpowiednio do 8 albo do 15 tygodni.

Grażyna J. Leśniak 29.10.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.2006.32.225

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Zm.: rozporządzenie w sprawie przyjęcia Uzupełnienia Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2004-2006.
Data aktu: 14/02/2006
Data ogłoszenia: 27/02/2006
Data wejścia w życie: 27/02/2006