Sektorowy Program Operacyjny "Rybołówstwo i przetwórstwo ryb 2004-2006".

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA ROLNICTWA I ROZWOJU WSI
z dnia 11 sierpnia 2004 r.
w sprawie Sektorowego Programu Operacyjnego "Rybołówstwo i przetwórstwo ryb 2004-2006"

Na podstawie art. 17 ust. 5 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o Narodowym Planie Rozwoju (Dz. U. Nr 116, poz. 1206) zarządza się, co następuje:
§  1.
Przyjmuje się Sektorowy Program Operacyjny "Rybołówstwo i przetwórstwo ryb 2004-2006", stanowiący załącznik do rozporządzenia.
§  2.
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

(Załącznik do rozporządzenia jest zawarty w oddzielnym załączniku do niniejszego numeru)

..................................................

Notka Redakcji Systemu Informacji Prawnej LEX

Grafiki zostały zamieszczone wyłącznie w Internecie. Obejrzenie grafik podczas pracy z programem Lex wymaga dostępu do Internetu.

Zmiany załącznika wynikające z § 1 rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 31 maja 2007 r. (Dz.U.07.103.711) zmieniającego nin. rozporządzenie nie zostały naniesione na tekst. Powyższe zmiany są dostępne za pośrednictwem powołanego rozporządzenia zmieniającego.

Zmiany załącznika wynikające z § 1 rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 14 lipca 2008 r. (Dz.U.08.139.882) zmieniającego nin. rozporządzenie nie zostały naniesione na tekst. Powyższe zmiany są dostępne za pośrednictwem powołanego rozporządzenia zmieniającego.

..................................................

ZAŁĄCZNIK  1

Sektorowy Program Operacyjny "Rybołówstwo i przetwórstwo ryb 2004-2006"

Spis treści

WSTĘP

tekst

1. CHARAKTERYSTYKA STANU RYBOŁÓWSTWA I PRZETWÓRSTWA

1.1. Charakterystyka ogólna

1.2. Zatrudnienie

1.3. Administracja rybacka

1.4. Zasoby rybne dostępne dla polskiego rybołówstwa

1.4.1. Zasoby dalekomorskie

1.4.2. Zasoby rybne Morza Bałtyckiego

1.4.3. Zasoby ryb w śródlądowych wodach powierzchniowych

1.5. Rybołówstwo morskie

1.5.1. Rybołówstwo dalekomorskie

1.5.2. Rybołówstwo bałtyckie

1.5.3. Rybołówstwo przybrzeżne i zalewowe

1.5.4. Porty i przystanie rybackie

1.6. Rybactwo śródlądowe

1.6.1. Gospodarka rybacka prowadzona w śródlądowych wodach powierzchniowych

1.6.2. Chów i hodowla ryb w urządzeniach wodnych

1.7. Przetwórstwo

1.8. Rynek rybny

1.9. Promocja

1.10. Handel zagraniczny

1.11. Pomoc państwa

1.12. Charakterystyka sektora - podsumowanie

tekst

2. OPIS WYNIKÓW OCENY EX-ANTE

2.1. Ocena spójności Programu

tekst

3. STRATEGIA ROZWOJU I RESTRUKTURYZACJI SEKTORA

3.1. Cel główny

3.2. Cele szczegółowe

3.2.1. Rybołówstwo morskie

3.2.2. Rybactwo śródlądowe

3.2.2.1. Rybołówstwo śródlądowe

3.2.2.2. Chów i hodowla ryb

3.2.3. Przetwórstwo i rynek rybny

3.2.4. Promocja sprzedaży

3.3. Uzasadnienie wyboru celów szczegółowych

3.4. Oczekiwane efekty realizacji Programu

tekst

4. PRIORYTETY

4.1. Priorytet 1. Dostosowanie nakładu połowowego do zasobów

4.1.1. Cel priorytetu

4.1.2. Uzasadnienie wyboru priorytetu

4.1.3. Spodziewane rezultaty priorytetu

4.1.4. Działania realizowane w ramach priorytetu

4.1.5. Plan finansowy priorytetu

4.1.5.1. Wskaźniki implementacji priorytetu

4.1.6. Opis działań

4.2. Priorytet 2. Odnowa i modernizacja floty rybackiej

4.2.1. Cel priorytetu

4.2.2. Uzasadnienie wyboru priorytetu

4.2.3. Spodziewane rezultaty priorytetu

4.2.4. Działania realizowane w ramach priorytetu

4.2.5. Plan finansowy priorytetu

4.2.5.1. Wskaźniki implementacji priorytetu

4.2.6. Opis działań

4.3. Priorytet 3. Ochrona i rozwój zasobów wodnych, chów i hodowla ryb, rybackie urządzenia portowe, przetwórstwo i rynek rybny, rybołówstwo śródlądowe

4.3.1. Cel priorytetu

4.3.2. Uzasadnienie wyboru priorytetu

4.3.3. Spodziewane rezultaty priorytetu

4.3.4. Działania realizowane w ramach priorytetu

4.3.5. Plan finansowy priorytetu

4.3.5.1. Wskaźniki implementacji priorytetu

4.3.6. Opis działań

4.3.6.1. Działanie 3.1. Ochrona i rozwój zasobów wodnych

4.3.6.2. Działanie 3.2. Chów i hodowla ryb

4.3.6.3. Działanie 3.3. Rybacka infrastruktura portowa

4.3.6.4. Działanie 3.4. Przetwórstwo i rynek rybny

4.3.6.5. Działanie 3.5. Rybołówstwo śródlądowe

4.4. Priorytet 4. Inne działania

4.4.1. Cel priorytetu

4.4.2. Uzasadnienie wyboru priorytetu

4.4.3. Spodziewane rezultaty priorytetu

4.4.4. Działania realizowane w ramach priorytetu

4.4.5. Plan finansowy priorytetu

4.4.5.1. Wskaźniki implementacji priorytetu

4.4.6. Opis działań

4.4.6.1. Działanie 4.1. Rybołówstwo przybrzeżne

4.4.6.2. Działanie 4.2. Działania społeczno-ekonomiczne

4.4.6.3. Działanie 4.3. Znajdowanie oraz promowanie nowych rynków zbytu na produkty rybne

4.4.6.4. Działanie 4.4. Działania organizacji obrotu rynkowego

4.4.6.5. Działanie 4.5. Czasowe zawieszenie działalności i inne rekompensaty finansowe

4.4.6.6. Działanie 4.6. Działania innowacyjne i inne

4.5. Priorytet 5. Pomoc techniczna

4.5.1. Opis działań

4.5.2. Plan finansowy priorytetu

tekst

5. PLAN FINANSOWY PROGRAMU

tekst

6. SPÓJNOŚĆ Z POLITYKAMI UNII EUROPEJSKIEJ ORAZ DOKUMENTAMI PROGRAMOWYMI RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ

6.1. Spójność z politykami Unii Europejskiej

6.1.1. Wspólna Polityka Rybacka

6.1.2. Polityka konkurencji

6.1.3. Ochrona środowiska naturalnego

6.1.4. Równouprawnienie kobiet i mężczyzn

6.1.5. Zamówienia publiczne

6.2. Spójność z politykami krajowymi

6.2.1. Spójność z Narodowym Planem Rozwoju

6.2.2. Spójność z Narodową Strategią Rybołówstwa

tekst

7. SYSTEM WDRAŻANIA

7.1. Zarządzanie i wdrażanie

7.1.1. Zobowiązania ogólne

7.1.2. Instytucja zarządzająca Podstawami Wsparcia Wspólnoty

7.1.3. Zarządzanie Programem

7.1.4. Beneficjenci końcowi

7.1.4.1. Instytucje wdrażające

7.1.4.2. Beneficjenci

7.1.5. Komitet Sterujący Programem

7.2. Zarządzanie finansowe i kontrola

7.2.1. Instytucja płatnicza

7.2.2. Jednostka monitorująco-kontrolna

7.2.3. Zadania instytucji zarządzającej Programem w zakresie zarządzania finansowego

7.3. Procedury audytu i kontroli

7.3.1. Kontrola Programu

7.3.2. Poświadczenie zamknięcia pomocy w odniesieniu do Programu

7.3.3. Audyt wewnętrzny

7.3.4. Zbieranie, przetwarzanie i elektroniczne przekazywanie danych

7.3.5. Przepływ środków z funduszy strukturalnych

7.3.5.1. Środki z funduszy strukturalnych w polskim systemie finansów publicznych

7.3.5.2. Schemat przepływu środków w ramach Programu

7.3.5.3. Planowanie środków na realizację Programu

7.4. Monitorowanie

7.4.1. Monitorowanie projektów wdrażanych w ramach Programu

7.4.2. Komitet Monitorujący Program

7.4.3. Podstawowe wskaźniki monitorowania i realizacji celów Programu

7.5. Ocena (ewaluacja)

7.5.1. Ocena ex-ante Programu

7.5.2. Ocena w połowie okresu wdrażania Programu

7.5.3. Ocena ex-post Programu

7.5.4. Możliwość przeprowadzenia oceny, ocena dodatkowa i ocena ex-post

7.6. Partnerstwo

7.6.1. Konsultacje społeczne

7.7. Raporty i promocja

7.7.1. Roczne i końcowe raporty z wdrażania Programu

7.7.2. Informacja i promocja

tekst

1 Załącznik:

- zmieniony przez § 1 rozporządzenia z dnia 31 maja 2007 r. (Dz.U.07.103.711) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 11 czerwca 2007 r.

- zmieniony przez § 1 rozporządzenia z dnia 14 lipca 2008 r. (Dz.U.08.139.882) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 sierpnia 2008 r.

Zmiany nie zostały naniesione na tekst.

Zmiany w prawie

ZUS: Renta wdowia - wnioski od stycznia 2025 r.

Od Nowego Roku będzie można składać wnioski o tzw. rentę wdowią, która dotyczy ustalenia zbiegu świadczeń z rentą rodzinną. Renta wdowia jest przeznaczona dla wdów i wdowców, którzy mają prawo do co najmniej dwóch świadczeń emerytalno-rentowych, z których jedno stanowi renta rodzinna po zmarłym małżonku. Aby móc ją pobierać, należy jednak spełnić określone warunki.

Grażyna J. Leśniak 20.11.2024
Zmiany w składce zdrowotnej od 1 stycznia 2026 r. Rząd przedstawił założenia

Przedsiębiorcy rozliczający się według zasad ogólnych i skali podatkowej oraz liniowcy będą od 1 stycznia 2026 r. płacić składkę zdrowotną w wysokości 9 proc. od 75 proc. minimalnego wynagrodzenia, jeśli będą osiągali w danym miesiącu dochód do wysokości 1,5-krotności przeciętnego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw w czwartym kwartale roku poprzedniego, włącznie z wypłatami z zysku, ogłaszanego przez prezesa GUS. Będzie też dodatkowa składka w wysokości 4,9 proc. od nadwyżki ponad 1,5-krotność przeciętnego wynagrodzenia, a liniowcy stracą możliwość rozliczenia zapłaconych składek w podatku dochodowym.

Grażyna J. Leśniak 18.11.2024
Prezydent podpisał nowelę ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności

Usprawnienie i zwiększenie efektywności systemu wdrażania Rozwoju Lokalnego Kierowanego przez Społeczność (RLKS) przewiduje ustawa z dnia 11 października 2024 r. o zmianie ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności. Jak poinformowała w czwartek Kancelaria Prezydenta, Andrzej Duda podpisał ją w środę, 13 listopada. Ustawa wejdzie w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

Grażyna J. Leśniak 14.11.2024
Do poprawki nie tylko emerytury czerwcowe, ale i wcześniejsze

Problem osób, które w latach 2009-2019 przeszły na emeryturę w czerwcu, przez co - na skutek niekorzystnych zasad waloryzacji - ich świadczenia były nawet o kilkaset złotych niższe od tych, jakie otrzymywały te, które przeszły na emeryturę w kwietniu lub w maju, w końcu zostanie rozwiązany. Emerytura lub renta rodzinna ma - na ich wniosek złożony do ZUS - podlegać ponownemu ustaleniu wysokości. Zdaniem prawników to dobra regulacja, ale równie ważna i paląca jest sprawa wcześniejszych emerytur. Obie powinny zostać załatwione.

Grażyna J. Leśniak 06.11.2024
Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Nowy urlop dla rodziców wcześniaków coraz bliżej - rząd przyjął projekt ustawy

Rada Ministrów przyjęła we wtorek przygotowany w Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej projekt ustawy wprowadzający nowe uprawnienie – uzupełniający urlop macierzyński dla rodziców wcześniaków i rodziców dzieci urodzonych w terminie, ale wymagających dłuższej hospitalizacji po urodzeniu. Wymiar uzupełniającego urlopu macierzyńskiego będzie wynosił odpowiednio do 8 albo do 15 tygodni.

Grażyna J. Leśniak 29.10.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.2004.197.2027

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Sektorowy Program Operacyjny "Rybołówstwo i przetwórstwo ryb 2004-2006".
Data aktu: 11/08/2004
Data ogłoszenia: 09/09/2004
Data wejścia w życie: 09/09/2004