Sektorowy Program Operacyjny "Rybołówstwo i przetwórstwo ryb 2004-2006".

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA ROLNICTWA I ROZWOJU WSI
z dnia 11 sierpnia 2004 r.
w sprawie Sektorowego Programu Operacyjnego "Rybołówstwo i przetwórstwo ryb 2004-2006"

Na podstawie art. 17 ust. 5 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o Narodowym Planie Rozwoju (Dz. U. Nr 116, poz. 1206) zarządza się, co następuje:
§  1.
Przyjmuje się Sektorowy Program Operacyjny "Rybołówstwo i przetwórstwo ryb 2004-2006", stanowiący załącznik do rozporządzenia.
§  2.
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

(Załącznik do rozporządzenia jest zawarty w oddzielnym załączniku do niniejszego numeru)

..................................................

Notka Redakcji Systemu Informacji Prawnej LEX

Grafiki zostały zamieszczone wyłącznie w Internecie. Obejrzenie grafik podczas pracy z programem Lex wymaga dostępu do Internetu.

Zmiany załącznika wynikające z § 1 rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 31 maja 2007 r. (Dz.U.07.103.711) zmieniającego nin. rozporządzenie nie zostały naniesione na tekst. Powyższe zmiany są dostępne za pośrednictwem powołanego rozporządzenia zmieniającego.

Zmiany załącznika wynikające z § 1 rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 14 lipca 2008 r. (Dz.U.08.139.882) zmieniającego nin. rozporządzenie nie zostały naniesione na tekst. Powyższe zmiany są dostępne za pośrednictwem powołanego rozporządzenia zmieniającego.

..................................................

ZAŁĄCZNIK  1

Sektorowy Program Operacyjny "Rybołówstwo i przetwórstwo ryb 2004-2006"

Spis treści

WSTĘP

tekst

1. CHARAKTERYSTYKA STANU RYBOŁÓWSTWA I PRZETWÓRSTWA

1.1. Charakterystyka ogólna

1.2. Zatrudnienie

1.3. Administracja rybacka

1.4. Zasoby rybne dostępne dla polskiego rybołówstwa

1.4.1. Zasoby dalekomorskie

1.4.2. Zasoby rybne Morza Bałtyckiego

1.4.3. Zasoby ryb w śródlądowych wodach powierzchniowych

1.5. Rybołówstwo morskie

1.5.1. Rybołówstwo dalekomorskie

1.5.2. Rybołówstwo bałtyckie

1.5.3. Rybołówstwo przybrzeżne i zalewowe

1.5.4. Porty i przystanie rybackie

1.6. Rybactwo śródlądowe

1.6.1. Gospodarka rybacka prowadzona w śródlądowych wodach powierzchniowych

1.6.2. Chów i hodowla ryb w urządzeniach wodnych

1.7. Przetwórstwo

1.8. Rynek rybny

1.9. Promocja

1.10. Handel zagraniczny

1.11. Pomoc państwa

1.12. Charakterystyka sektora - podsumowanie

tekst

2. OPIS WYNIKÓW OCENY EX-ANTE

2.1. Ocena spójności Programu

tekst

3. STRATEGIA ROZWOJU I RESTRUKTURYZACJI SEKTORA

3.1. Cel główny

3.2. Cele szczegółowe

3.2.1. Rybołówstwo morskie

3.2.2. Rybactwo śródlądowe

3.2.2.1. Rybołówstwo śródlądowe

3.2.2.2. Chów i hodowla ryb

3.2.3. Przetwórstwo i rynek rybny

3.2.4. Promocja sprzedaży

3.3. Uzasadnienie wyboru celów szczegółowych

3.4. Oczekiwane efekty realizacji Programu

tekst

4. PRIORYTETY

4.1. Priorytet 1. Dostosowanie nakładu połowowego do zasobów

4.1.1. Cel priorytetu

4.1.2. Uzasadnienie wyboru priorytetu

4.1.3. Spodziewane rezultaty priorytetu

4.1.4. Działania realizowane w ramach priorytetu

4.1.5. Plan finansowy priorytetu

4.1.5.1. Wskaźniki implementacji priorytetu

4.1.6. Opis działań

4.2. Priorytet 2. Odnowa i modernizacja floty rybackiej

4.2.1. Cel priorytetu

4.2.2. Uzasadnienie wyboru priorytetu

4.2.3. Spodziewane rezultaty priorytetu

4.2.4. Działania realizowane w ramach priorytetu

4.2.5. Plan finansowy priorytetu

4.2.5.1. Wskaźniki implementacji priorytetu

4.2.6. Opis działań

4.3. Priorytet 3. Ochrona i rozwój zasobów wodnych, chów i hodowla ryb, rybackie urządzenia portowe, przetwórstwo i rynek rybny, rybołówstwo śródlądowe

4.3.1. Cel priorytetu

4.3.2. Uzasadnienie wyboru priorytetu

4.3.3. Spodziewane rezultaty priorytetu

4.3.4. Działania realizowane w ramach priorytetu

4.3.5. Plan finansowy priorytetu

4.3.5.1. Wskaźniki implementacji priorytetu

4.3.6. Opis działań

4.3.6.1. Działanie 3.1. Ochrona i rozwój zasobów wodnych

4.3.6.2. Działanie 3.2. Chów i hodowla ryb

4.3.6.3. Działanie 3.3. Rybacka infrastruktura portowa

4.3.6.4. Działanie 3.4. Przetwórstwo i rynek rybny

4.3.6.5. Działanie 3.5. Rybołówstwo śródlądowe

4.4. Priorytet 4. Inne działania

4.4.1. Cel priorytetu

4.4.2. Uzasadnienie wyboru priorytetu

4.4.3. Spodziewane rezultaty priorytetu

4.4.4. Działania realizowane w ramach priorytetu

4.4.5. Plan finansowy priorytetu

4.4.5.1. Wskaźniki implementacji priorytetu

4.4.6. Opis działań

4.4.6.1. Działanie 4.1. Rybołówstwo przybrzeżne

4.4.6.2. Działanie 4.2. Działania społeczno-ekonomiczne

4.4.6.3. Działanie 4.3. Znajdowanie oraz promowanie nowych rynków zbytu na produkty rybne

4.4.6.4. Działanie 4.4. Działania organizacji obrotu rynkowego

4.4.6.5. Działanie 4.5. Czasowe zawieszenie działalności i inne rekompensaty finansowe

4.4.6.6. Działanie 4.6. Działania innowacyjne i inne

4.5. Priorytet 5. Pomoc techniczna

4.5.1. Opis działań

4.5.2. Plan finansowy priorytetu

tekst

5. PLAN FINANSOWY PROGRAMU

tekst

6. SPÓJNOŚĆ Z POLITYKAMI UNII EUROPEJSKIEJ ORAZ DOKUMENTAMI PROGRAMOWYMI RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ

6.1. Spójność z politykami Unii Europejskiej

6.1.1. Wspólna Polityka Rybacka

6.1.2. Polityka konkurencji

6.1.3. Ochrona środowiska naturalnego

6.1.4. Równouprawnienie kobiet i mężczyzn

6.1.5. Zamówienia publiczne

6.2. Spójność z politykami krajowymi

6.2.1. Spójność z Narodowym Planem Rozwoju

6.2.2. Spójność z Narodową Strategią Rybołówstwa

tekst

7. SYSTEM WDRAŻANIA

7.1. Zarządzanie i wdrażanie

7.1.1. Zobowiązania ogólne

7.1.2. Instytucja zarządzająca Podstawami Wsparcia Wspólnoty

7.1.3. Zarządzanie Programem

7.1.4. Beneficjenci końcowi

7.1.4.1. Instytucje wdrażające

7.1.4.2. Beneficjenci

7.1.5. Komitet Sterujący Programem

7.2. Zarządzanie finansowe i kontrola

7.2.1. Instytucja płatnicza

7.2.2. Jednostka monitorująco-kontrolna

7.2.3. Zadania instytucji zarządzającej Programem w zakresie zarządzania finansowego

7.3. Procedury audytu i kontroli

7.3.1. Kontrola Programu

7.3.2. Poświadczenie zamknięcia pomocy w odniesieniu do Programu

7.3.3. Audyt wewnętrzny

7.3.4. Zbieranie, przetwarzanie i elektroniczne przekazywanie danych

7.3.5. Przepływ środków z funduszy strukturalnych

7.3.5.1. Środki z funduszy strukturalnych w polskim systemie finansów publicznych

7.3.5.2. Schemat przepływu środków w ramach Programu

7.3.5.3. Planowanie środków na realizację Programu

7.4. Monitorowanie

7.4.1. Monitorowanie projektów wdrażanych w ramach Programu

7.4.2. Komitet Monitorujący Program

7.4.3. Podstawowe wskaźniki monitorowania i realizacji celów Programu

7.5. Ocena (ewaluacja)

7.5.1. Ocena ex-ante Programu

7.5.2. Ocena w połowie okresu wdrażania Programu

7.5.3. Ocena ex-post Programu

7.5.4. Możliwość przeprowadzenia oceny, ocena dodatkowa i ocena ex-post

7.6. Partnerstwo

7.6.1. Konsultacje społeczne

7.7. Raporty i promocja

7.7.1. Roczne i końcowe raporty z wdrażania Programu

7.7.2. Informacja i promocja

tekst

1 Załącznik:

- zmieniony przez § 1 rozporządzenia z dnia 31 maja 2007 r. (Dz.U.07.103.711) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 11 czerwca 2007 r.

- zmieniony przez § 1 rozporządzenia z dnia 14 lipca 2008 r. (Dz.U.08.139.882) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 sierpnia 2008 r.

Zmiany nie zostały naniesione na tekst.

Zmiany w prawie

Kary za wykroczenia i przestępstwa skarbowe rosną od lipca po raz drugi w tym roku

41 mln 281 tys. 920 złotych może od lipca wynieść maksymalna kara za przestępstwo skarbowe. Najniższa grzywna za wykroczenie wynosi natomiast 430 złotych. Wzrost kar ma związek z podwyższeniem wysokości minimalnego wynagrodzenia. Od lipca 2024 roku wynosi ono 4300 złotych.

Krzysztof Koślicki 01.07.2024
Przepisy o głosowaniu korespondencyjnym bez poprawek Senatu

W środę Senat nie zgłosił poprawek do noweli kodeksu wyborczego, która umożliwia głosowanie korespondencyjne wszystkim obywatelom zarówno w kraju, jak i za granicą. 54 senatorów było za, a 30 przeciw. Ustawa trafi teraz do prezydenta. Poprzedniego dnia takie rozwiązanie rekomendowały jednomyślnie senackie komisje Praw Człowieka i Praworządności, Samorządu Terytorialnego i Administracji Państwowej oraz Komisja Ustawodawcza.

Grażyna J. Leśniak 26.06.2024
Rząd zmienia przepisy o układach zbiorowych pracy

Katalog spraw regulowanych w układzie zbiorowym pracy będzie otwarty i będzie mógł obejmować sprawy dotyczące w szczególności wymiaru i norm czasu pracy, systemów i rozkładów czasu pracy, pracy w godzinach nadliczbowych, wymiaru urlopu wypoczynkowego, warunków wynagradzania czy organizacji pracy. Do uzgodnień międzyresortowych trafił dziś projekt zupełnie nowej ustawy o układach zbiorowych pracy i porozumieniach zbiorowych. Jego autorzy zakładają, że nowe przepisy zaczną obowiązywać od 1 stycznia 2025 roku.

Grażyna J. Leśniak 25.06.2024
Nowe zasady przeprowadzania kontroli w pomocy społecznej

Dziś (piątek, 21 czerwca) weszły w życie nowe przepisy dotyczące przeprowadzania kontroli w pomocy społecznej. Dotyczą m.in. rozszerzenia nadzoru nad realizacją zaleceń pokontrolnych i objęcia procedurą kontrolną mieszkań treningowych i wspomaganych.

Robert Horbaczewski 21.06.2024
Nowelizacja kodeksu pracy o substancjach reprotoksycznych wejdzie w życie pod koniec czerwca

W dniu 14 czerwca opublikowana została nowelizacja kodeksu pracy dotycząca ochrony pracowników przed substancjami reprotoksycznymi, które są szkodliwe m.in. dla płodności i funkcji seksualnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów.

Grażyna J. Leśniak 17.06.2024
Bez polskiego prawa jazdy obcokrajowiec nie zostanie taksówkarzem

​Od 17 czerwca wszyscy kierowcy, którzy pracują w Polsce w charakterze taksówkarzy lub świadczą usługi odpłatnego przewozu osób, będą musieli posiadać polskie prawo jazdy. Zapewne nie wszystkim kierowcom z zagranicy uda się to prawo jazdy zdobyć, więc liczba obcokrajowców świadczących usługi przewozu osób może spaść.

Regina Skibińska 15.06.2024