Zmiany tekstu artykułu 2 i artykułu 5 załącznika 3 oraz artykułu 5 bis załącznika 6 do Konwencji celnej dotyczącej międzynarodowego przewozu towarów z zastosowaniem karnetów TIR (Konwencji TIR) wraz z Protokołem podpisania. Genewa.1959.01.15.

OŚWIADCZENIE RZĄDOWE
z dnia 16 listopada 1966 r.
w sprawie wejścia w życie zmian tekstu artykułu 2 i artykułu 5 załącznika 3 oraz artykułu 5 bis załącznika 6 do Konwencji celnej dotyczącej międzynarodowego przewozu towarów z zastosowaniem karnetów TIR (Konwencji TIR) wraz z Protokołem podpisania, sporządzonej w Genewie dnia 15 stycznia 1959 r.

Podaje się niniejszym do wiadomości, że zgodnie z artykułem 47 ustęp 4 Konwencji celnej dotyczącej międzynarodowego przewozu towarów z zastosowaniem karnetów TIR (Konwencji TIR) wraz z Protokołem podpisania, sporządzonej w Genewie dnia 15 stycznia 1959 r. (Dz. U. z 1962 r. Nr 22, poz. 96), zostały przyjęte na podstawie porozumienia między właściwymi administracjami wszystkich Umawiających się Stron i weszły w życie z dniem 1 lipca 1966 r. niżej podane zmiany artykułu 2 i artykułu 5 załącznika 3 oraz artykułu 5 bis załącznika 6 do tej konwencji.
..................................................

Notka Wydawnictwa Prawniczego "Lex"

Grafiki zostały zamieszczone wyłącznie w Internecie. Obejrzenie grafik podczas pracy z programem Lex wymaga dostępu do Internetu.

..................................................

ZAŁĄCZNIK

KONWENCJA CELNA DOTYCZĄCA MIĘDZYNARODOWEGO PRZEWOZU TOWARÓW Z ZASTOSOWANIEM KARNETÓW TIR (KONWENCJA TIR) I PROTOKÓŁ PODPISANIA

Przekład.

KONWENCJA CELNA DOTYCZĄCA MIĘDZYNARODOWEGO PRZEWOZU TOWARÓW Z ZASTOSOWANIEM KARNETÓW TIR (KONWENCJA TIR) I PROTOKÓŁ PODPISANIA,

sporządzone w Genewie dnia 15 stycznia 1959 r.

Poprawki do załączników 3 i 6:

ZAŁĄCZNIK 3: REGULAMIN DOTYCZĄCY WARUNKÓW TECHNICZNYCH DLA POJAZDÓW DROGOWYCH, KTÓRE MOGĄ BYĆ DOPUSZCZONE DO MIĘDZYNARODOWEGO PRZEWOZU TOWARÓW POD ZAMKNIĘCIEM CELNYM

1.
Tekst artykułu 2 ustęp 2 zastępuje się tekstem następującym:

"2. Jeżeli łączenie wykonuje się za pomocą nitów, mogą one być umieszczone od wewnątrz lub z zewnątrz; nity, które łączą podstawowe części ścian, podłogi i dachu, powinny przechodzić przez części łączone. Jeżeli łączenie nie jest wykonane przy pomocy nitów, śruby lub inne elementy łączące podstawowe części ścian, podłogi i dachu powinny być umieszczone z zewnątrz, przechodzić do wewnątrz i być zaopatrzone w nakrętkę, zanitowaną lub spawaną w należyty sposób, podczas gdy inne śruby i elementy łączące mogą być umieszczone od wewnątrz pod warunkiem, że nakrętka będzie należycie spawana na zewnątrz i nie będzie pokryta nieprzezroczystą masą. Łączenie listew lub płyt metalowych może być również wykonane przez zagięcie lub założenie ich krawędzi w kierunku do wewnątrz pojazdu i połączenie tych krawędzi

- bądź nitami, śrubami lub innymi elementami łączącymi przechodzącymi przez zagięte lub założone w ten sposób krawędzie, jak również w razie potrzeby przez urządzenie łączące;

- bądź też przy pomocy metalowych taśm zagiętych pod ciśnieniem na wzór klamry jednocześnie z krawędziami elementów łączących i zabezpieczających trwałość ucisku w ten sposób wykonanych łączeń (patrz szkic stanowiący załącznik do niniejszego dokumentu)".

2.
Tekst artykułu 5 ustęp 2 zastępuje się tekstem następującym:

"2. Opończa powinna być sporządzona albo z mocnego płótna, albo z tkaniny pokrytej materiałem plastycznym lub nagumowanej, nie rozciągającej się i o dostatecznej wytrzymałości, z zastrzeżeniem, że tkanina ta nie będzie koloru ciemnego. Opończa powinna być sporządzona z jednej sztuki albo z pasów - każdy z jednej sztuki. Powinna znajdować się w dobrym stanie i być sporządzona w taki sposób, aby po założeniu urządzenia zamykającego nie można było dostać się do ładunku bez pozostawienia widocznych śladów."

3.
Tekst artykułu 5 ustęp 12 zdanie trzecie zastępuje się tekstem następującym:

"Wiązania środków zamknięcia powinny być bądź takie, jakie są przewidziane w ustępie 8, bądź też z pasów ze skóry albo z tkaniny nagumowanej i nierozciągliwej pod warunkiem, że będą one posiadały minimum 20 mm szerokości i 3 mm grubości."

ZAŁĄCZNIK 6: REGULAMIN DOTYCZĄCY WARUNKÓW TECHNICZNYCH DLA POJEMNIKÓW, KTÓRE MOGĄ BYĆ DOPUSZCZONE DO MIĘDZYNARODOWEGO PRZEWOZU TOWARÓW POJAZDAMI DROGOWYMI POD ZAMKNIĘCIEM CELNYM

4.
Dodaje się nowy artykuł 5 bis, którego tekst jest następujący:

"Pojemniki kryte przeznaczone na pomieszczenia ładunkowe pojazdów drogowych.

Gdy pojemnik przeznaczony na pomieszczenie ładunkowe pojazdu drogowego jest otwarty i kryty, a nie zamknięty jak inne pojemniki określone w niniejszym załączniku, to może być on dopuszczony do międzynarodowego przewozu towarów pod zamknięciem celnym z zastrzeżeniem, że będzie on odpowiadał postanowieniom artykułu 5 załącznika 3, jak również w zakresie, w jakim to możliwe, postanowieniom niniejszego załącznika oraz że znaki i świadectwo uznania określone w artykule 1 ustęp 1 i 4 niniejszego załącznika będą widoczne, gdy pojemnik jest kryty i znajduje się na pojeździe drogowym."

grafika

ZAŁĄCZNIK - PRZEKRÓJ POZIOMY

a = drążek drewniany

b = pręt metalowy zagięty w klamrę

c = pokrycie wewnętrzne ze sfugowanych płyt

d = śruba

e = pokrycie zewnętrzne z arkuszy metalowych.

Zmiany w prawie

Kary za wykroczenia i przestępstwa skarbowe rosną od lipca po raz drugi w tym roku

41 mln 281 tys. 920 złotych może od lipca wynieść maksymalna kara za przestępstwo skarbowe. Najniższa grzywna za wykroczenie wynosi natomiast 430 złotych. Wzrost kar ma związek z podwyższeniem wysokości minimalnego wynagrodzenia. Od lipca 2024 roku wynosi ono 4300 złotych.

Krzysztof Koślicki 01.07.2024
Przepisy o głosowaniu korespondencyjnym bez poprawek Senatu

W środę Senat nie zgłosił poprawek do noweli kodeksu wyborczego, która umożliwia głosowanie korespondencyjne wszystkim obywatelom zarówno w kraju, jak i za granicą. 54 senatorów było za, a 30 przeciw. Ustawa trafi teraz do prezydenta. Poprzedniego dnia takie rozwiązanie rekomendowały jednomyślnie senackie komisje Praw Człowieka i Praworządności, Samorządu Terytorialnego i Administracji Państwowej oraz Komisja Ustawodawcza.

Grażyna J. Leśniak 26.06.2024
Rząd zmienia przepisy o układach zbiorowych pracy

Katalog spraw regulowanych w układzie zbiorowym pracy będzie otwarty i będzie mógł obejmować sprawy dotyczące w szczególności wymiaru i norm czasu pracy, systemów i rozkładów czasu pracy, pracy w godzinach nadliczbowych, wymiaru urlopu wypoczynkowego, warunków wynagradzania czy organizacji pracy. Do uzgodnień międzyresortowych trafił dziś projekt zupełnie nowej ustawy o układach zbiorowych pracy i porozumieniach zbiorowych. Jego autorzy zakładają, że nowe przepisy zaczną obowiązywać od 1 stycznia 2025 roku.

Grażyna J. Leśniak 25.06.2024
Nowe zasady przeprowadzania kontroli w pomocy społecznej

Dziś (piątek, 21 czerwca) weszły w życie nowe przepisy dotyczące przeprowadzania kontroli w pomocy społecznej. Dotyczą m.in. rozszerzenia nadzoru nad realizacją zaleceń pokontrolnych i objęcia procedurą kontrolną mieszkań treningowych i wspomaganych.

Robert Horbaczewski 21.06.2024
Nowelizacja kodeksu pracy o substancjach reprotoksycznych wejdzie w życie pod koniec czerwca

W dniu 14 czerwca opublikowana została nowelizacja kodeksu pracy dotycząca ochrony pracowników przed substancjami reprotoksycznymi, które są szkodliwe m.in. dla płodności i funkcji seksualnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów.

Grażyna J. Leśniak 17.06.2024
Bez polskiego prawa jazdy obcokrajowiec nie zostanie taksówkarzem

​Od 17 czerwca wszyscy kierowcy, którzy pracują w Polsce w charakterze taksówkarzy lub świadczą usługi odpłatnego przewozu osób, będą musieli posiadać polskie prawo jazdy. Zapewne nie wszystkim kierowcom z zagranicy uda się to prawo jazdy zdobyć, więc liczba obcokrajowców świadczących usługi przewozu osób może spaść.

Regina Skibińska 15.06.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.1967.1.3

Rodzaj: Umowa międzynarodowa
Tytuł: Zmiany tekstu artykułu 2 i artykułu 5 załącznika 3 oraz artykułu 5 bis załącznika 6 do Konwencji celnej dotyczącej międzynarodowego przewozu towarów z zastosowaniem karnetów TIR (Konwencji TIR) wraz z Protokołem podpisania. Genewa.1959.01.15.
Data aktu: 15/01/1959
Data ogłoszenia: 02/01/1967
Data wejścia w życie: 01/07/1966