Ustalenie norm przeciętnego przychodu szacunkowego z hektara gruntów dla celów wymiaru podatku gruntowego.

ROZPORZĄDZENIE
RADY MINISTRÓW
z dnia 7 kwietnia 1960 r.
w sprawie ustalenia norm przeciętnego przychodu szacunkowego z hektara gruntów dla celów wymiaru podatku gruntowego.

Na podstawie art. 7 ust. 4 pkt 2 dekretu z dnia 30 czerwca 1951 r. o podatku gruntowym (Dz. U. z 1955 r. Nr 23, poz. 143, z 1956 r. Nr 55, poz. 251 i z 1957 r. Nr 32, poz. 140) zarządza się, co następuje:
§  1.
1.
Tabela norm przeciętnego przychodu szacunkowego z 1 ha użytków rolnych dla celów wymiaru podatku gruntowego za rok 1955, stanowiąca załącznik nr 2 do rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 czerwca 1955 r. w sprawie zaliczenia poszczególnych powiatów do jednego z okręgów gospodarczych, ustalenia norm przeciętnego przychodu szacunkowego z hektara gruntów oraz stawek podatku gruntowego dla celów wymiaru podatku gruntowego za rok 1955 (Dz. U. z 1955 r. Nr 23, poz. 144, z 1956 r. Nr 14, poz. 72, z 1957 r. Nr 32, poz. 141 i z 1959 r. Nr 21, poz. 131), otrzymuje brzmienie ustalone w załączniku do niniejszego rozporządzenia.
2.
Normy przeciętnego przychodu szacunkowego ustalone w tabeli norm (ust. 1) dla gruntów ornych klasy IIIa lub IIIb bądź klasy IVa lub IVb stosuje się dla celów wymiaru podatku gruntowego w tych przypadkach, gdy grunty orne zaliczone do tych klas wniesione zostały do ewidencji gruntów i budynków (rejestrów gruntów).
3.
Jeżeli grunty orne klasy III zostały prawomocnie przeklasyfikowane do klasy IIIa, wówczas do łąk i pastwisk zaliczonych do klasy III stosuje się normy przeciętnego przychodu szacunkowego ustalone w tabeli norm (ust. 1) dla gruntów ornych klasy IIIa. Jeżeli zaś grunty orne klasy III zostały prawomocnie przeklasyfikowane do klasy IIIb, wówczas do łąk i pastwisk zaliczonych do klasy III stosuje się normy przeciętnego przychodu szacunkowego ustalone w tabeli norm dla gruntów ornych klasy IIIb.
§  2.
Wykonanie rozporządzenia porucza się Ministrowi Finansów.
§  3.
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia i stosuje się przy wymiarze podatku gruntowego, poczynając od roku podatkowego 1960.

ZAŁĄCZNIK

Tabela norm przeciętnego przychodu szacunkowego z 1 ha użytków rolnych dla celów wymiaru podatku gruntowego.

Okręg Strefa Norma przeciętnego przychodu szacunkowego z 1 ha
gospodarczy ekonomiczna gruntów ornych, łąk i pastwisk gruntów ornych łąk i pastwisk gruntów ornych łąk i pastwisk gruntów ornych łąk i pastwisk lasów
Klasy
I II III IIIa IIIb IVa IV IVb IV V VI
złotych
Okręg I wielkomiejska 4.010 3.670 3.200 3.370 3.110 2.940 2.800 2.690 1.970 2.340 1.410 1.860 930 60
miejska 3.640 3.340 2.910 3.070 2.830 2.680 2.550 2.450 1.790 2.120 1.270 1.690 850 60
podmiejska 3.340 3.040 2.670 2.810 2.600 2.430 2.300 2.210 1.650 1.880 1.150 1.450 730 60
wiejska 3.100 2.790 2.430 2.580 2.360 2.180 2.060 1.970 1.450 1.690 1.030 1.280 640 60
wiejska oddalona 2.860 2.550 2.190 2.330 2.120 1.950 1.830 1.740 1.280 1.450 890 1.090 540 60
Okręg II miejska 3.400 3.100 2.610 2.780 2.530 2.380 2.260 2.170 1.580 1.890 1.150 1.520 760 60
podmiejska 3.100 2.790 2.430 2.580 2.360 2.180 2.060 1.970 1.450 1.690 1.030 1.340 670 60
wiejska 2.860 2.550 2.190 2.320 2.120 1.990 1.880 1.800 1.340 1.520 910 1.160 580 60
wiejska oddalona 2.610 2.360 2.010 2.140 1.940 1.800 1.690 1.610 1.210 1.340 820 980 490 60
Okręg III miejska 3.170 2.860 2.430 2.590 2.350 2.180 2.060 1.970 1.450 1.690 1.030 1.340 670 60
podmiejska 2.860 2.610 2.250 2.400 2.180 2.000 1.880 1.790 1.340 1.520 910 1.160 580 60
wiejska 2.610 2.360 2.000 2.130 1.930 1.790 1.690 1.610 1.210 1.400 850 1.030 520 60
wiejska oddalona 2.380 2.120 1.830 1.950 1.770 1.610 1.520 1.450 1.070 1.280 780 910 460 60

Zmiany w prawie

Kary za wykroczenia i przestępstwa skarbowe rosną od lipca po raz drugi w tym roku

41 mln 281 tys. 920 złotych może od lipca wynieść maksymalna kara za przestępstwo skarbowe. Najniższa grzywna za wykroczenie wynosi natomiast 430 złotych. Wzrost kar ma związek z podwyższeniem wysokości minimalnego wynagrodzenia. Od lipca 2024 roku wynosi ono 4300 złotych.

Krzysztof Koślicki 01.07.2024
Przepisy o głosowaniu korespondencyjnym bez poprawek Senatu

W środę Senat nie zgłosił poprawek do noweli kodeksu wyborczego, która umożliwia głosowanie korespondencyjne wszystkim obywatelom zarówno w kraju, jak i za granicą. 54 senatorów było za, a 30 przeciw. Ustawa trafi teraz do prezydenta. Poprzedniego dnia takie rozwiązanie rekomendowały jednomyślnie senackie komisje Praw Człowieka i Praworządności, Samorządu Terytorialnego i Administracji Państwowej oraz Komisja Ustawodawcza.

Grażyna J. Leśniak 26.06.2024
Rząd zmienia przepisy o układach zbiorowych pracy

Katalog spraw regulowanych w układzie zbiorowym pracy będzie otwarty i będzie mógł obejmować sprawy dotyczące w szczególności wymiaru i norm czasu pracy, systemów i rozkładów czasu pracy, pracy w godzinach nadliczbowych, wymiaru urlopu wypoczynkowego, warunków wynagradzania czy organizacji pracy. Do uzgodnień międzyresortowych trafił dziś projekt zupełnie nowej ustawy o układach zbiorowych pracy i porozumieniach zbiorowych. Jego autorzy zakładają, że nowe przepisy zaczną obowiązywać od 1 stycznia 2025 roku.

Grażyna J. Leśniak 25.06.2024
Nowe zasady przeprowadzania kontroli w pomocy społecznej

Dziś (piątek, 21 czerwca) weszły w życie nowe przepisy dotyczące przeprowadzania kontroli w pomocy społecznej. Dotyczą m.in. rozszerzenia nadzoru nad realizacją zaleceń pokontrolnych i objęcia procedurą kontrolną mieszkań treningowych i wspomaganych.

Robert Horbaczewski 21.06.2024
Nowelizacja kodeksu pracy o substancjach reprotoksycznych wejdzie w życie pod koniec czerwca

W dniu 14 czerwca opublikowana została nowelizacja kodeksu pracy dotycząca ochrony pracowników przed substancjami reprotoksycznymi, które są szkodliwe m.in. dla płodności i funkcji seksualnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów.

Grażyna J. Leśniak 17.06.2024
Bez polskiego prawa jazdy obcokrajowiec nie zostanie taksówkarzem

​Od 17 czerwca wszyscy kierowcy, którzy pracują w Polsce w charakterze taksówkarzy lub świadczą usługi odpłatnego przewozu osób, będą musieli posiadać polskie prawo jazdy. Zapewne nie wszystkim kierowcom z zagranicy uda się to prawo jazdy zdobyć, więc liczba obcokrajowców świadczących usługi przewozu osób może spaść.

Regina Skibińska 15.06.2024