Zanim przystąpimy do działań promujących kancelarię musimy dokładnie określić cel, jakiemu mają one służyć. Dla nowo otwartej kancelarii priorytetową kwestią będzie budowanie rozpoznawalności w grupie docelowej, czyli wśród potencjalnych klientów. Powinna więc skoncentrować się na kampanii komunikacyjnej dzięki której osoby (firmy), które mogą być zainteresowane usługami kancelarii dowiedzą się o jej istnieniu i ofercie. Podstawowym wyzwaniem będzie - z jednej strony - dobre oznaczenie siedziby, a z drugiej obecność tam, gdzie są potencjalni klienci.
W zależności od grupy docelowej informacja o nowej kancelarii powinna pojawić się w internecie (własna strona, z możliwością zapisu na newsletter, profile na portalach społecznościowych), można zdecydować się na odpłatne ogłoszenia w lokalnej prasie lub na portalach społecznościowych, w publikacjach branżowych, itp. Z podobnych narzędzi może korzystać kancelaria, które funkcjonuje na rynku od wielu lat, ale mając już wyrobioną markę jej przedstawiciele powinni dodatkowo być obecni w charakterze ekspertów na szkoleniach, konferencjach czy branżowych spotkaniach przedsiębiorców.
Kancelaria z dłuższym stażem na rynku w przekazie promocyjnym powinna, poza doświadczeniem, akcentować specjalizację, większe osiągnięcia, udogodnienia dla klientów, czy wypracowane metody pracy. Jeśli kancelaria otwiera biuro w innym regionie powinna połączyć opisane wyżej formy promocji, dodatkowo organizując np. dni otwartych drzwi, aby dać się poznać lokalnym przedsiębiorcom i zaprezentować swój dotychczasowy dorobek.
Dowiedz się więcej z książki | |
Ustawa o doradztwie podatkowym. Komentarz
|