Od 1 października 2024 r. działa scentralizowana infolinia Krajowej Administracji Skarbowej, która ma ułatwić podatnikom kontakt z pracownikami urzędów skarbowych. Mogą z niej korzystać zarówno podatnicy, jak też ich pełnomocnicy. Dzwoniący na infolinię uzyskają ogólne informacje podatkowo-celne, a po potwierdzeniu tożsamości kodem telePIN, również informacje indywidualne, objęte tajemnicą skarbową. Okazuje się jednak, że pełnomocnicy - doradcy podatkowi czy biura rachunkowe sporządzające zeznanie w imieniu klienta - mają z powodu infolinii szereg wątpliwości.

 

Kłopotliwe pełnomocnictwo ogólne

Jak mówi Agata Lutow, doradca podatkowy, pracownicy infolinii wskazują na konieczność posiadania pełnomocnictwa ogólnego, które w praktyce jest rzadko stosowane, szczególnie przez biura rachunkowe, ze względu na związane z tym ryzyko. Tymczasem po wprowadzeniu infolinii bez pełnomocnictwa pełnomocnik nie uzyska żadnych informacji dotyczących klienta, np. o błędach w rozliczeniu podatkowym. By załatwić sprawę w imieniu klienta, musi posiadać pełnomocnictwo ogólne lub pełnomocnictwo szczególne udzielone mu elektronicznie przez tego klienta i następnie jako pełnomocnik uwierzytelnić się kodem telePIN.

ZAŁÓŻ BEZPŁATNE KONTO - artykuł dla użytkowników Moje Prawo.pl
Pozostało: 85% treści Dziękujemy, że tu jesteś! Jeżeli chcesz przeczytać cały artykuł, załóż BEZPŁATNE KONTO
lub zaloguj się
Zaloguj się!
Nie masz jeszcze konta na Moje Prawo.pl? Załóż konto