Tajemnicą skuteczności wszystkich form aktywności marketingowej kancelarii podatkowej jest to, aby być w odpowiednim miejscu i czasie z rozwiązaniem problemu, z którym boryka się klient.
Na pytanie jakie przełożenie na pozyskanie nowych zleceń mają działania PR-owe i reklamowe takie jak strona internetowa, blog, firmowy profil na portalu społecznościowym, prowadzenie szkoleń, ulotki, foldery itd., można przyporządkować trzem zasadniczym celom działań promocyjnych:
1. Być pod ręką. W przypadku usług profesjonalnych kluczową kwestią jest zwiększenie widoczności lokalu firmowego. Z tego względu duże znaczenie ma odpowiednie oznaczenie biura szyldem, tablice i banery informacyjne umieszczone w okolicy oraz na drogach dojazdowych. Podobnie działają ogłoszenia w lokalnej prasie lub portalu internetowym – najlepiej w dziale poświęconym prowadzeniu biznesu, ulotki i foldery rozpowszechniane w miejscu gdzie udzielane są porady początkującym przedsiębiorców lub podczas targów dla biznesu.
2. Pomóc w rozwiązaniu problemu. Przedsiębiorca, który szuka odpowiedzi na proste pytanie dotyczące podatków lub rozwiązanie problemu w firmie najpierw szuka informacji w Internecie i tu pojawia się szansa dla kancelarii podatkowej. Blog, na którym doradcy dzielą się swoją praktyczną wiedzą – udzielają wskazówek i informują o zmianach może dać odpowiedź na niektóre pytania klienta, a w konsekwencji zachęcić go do kontaktu w celu uzyskania bliższych informacji. Prezentowanie eksperckiej wiedzy umożliwiają szkolenia i konferencje z udziałem przedsiębiorców – kontakty nawiązane przy takiej okazji mogą zaowocować nowymi zleceniami. Podobnie działają dyżury telefoniczne, dni otwartych drzwi i porady dla osób zakładających działalność gospodarczą.
3. Poszerzać bazę kontaktów. Warunkiem pozyskania nowych zleceń jest stałe poszerzanie kręgu osób, które mogą być zainteresowani współpraca z kancelarią. W świecie rzeczywistym nie ma możliwości dotrzeć z informacja o kancelarii i jej ofercie do tylu osób, co za pośrednictwem Internetu, a szczególnie mediów społecznościowych.
Dowiedz się więcej z książki | |
Doradca podatkowy. Jak z sukcesem prowadzić kancelarię, biuro rachunkowe
|