Po pierwsze, reklama przynosi dobre efekty głównie przy sprzedaży towarów, które można pokazać w reklamie, a następnie klient odnajdzie je w sklepie i kupi. Usługi profesjonalne nie są dobrami pierwszej potrzeby i klienci korzystają z nich tylko wtedy, gdy zajdzie taka potrzeba. Taką sposobnością będzie np. uruchomienie własnego biznesu lub rozwiązanie umowy z innym biurem bądź kancelarią. Dlatego tak ważną kwestią jest w edukacja, czyli informowanie potencjalnych klientów o istnieniu kancelarii podatkowej i jej ofercie po to, by w razie potrzeby klient mógł skorzystać z jej usług. Ponadto ciągle potrzebne jest edukowanie społeczeństwa na czym polega zawód doradcy podatkowego i czym doradca różni się od księgowego.
Po drugie, adresatem reklamy jako masowej formy promocji jest niezidentyfikowana grupa nabywców - tak jest szczególnie przy reklamie radiowej i telewizyjnej. W tym przypadku przekaz reklamowy zostaje rozproszony i w dużej mierze trafia do osób spoza grupy docelowej. Natomiast w przypadku public relations działania są skierowane do ściele określonych adresatów - osób, które mogą być zainteresowane skorzystaniem z usług kancelarii.
I trzeci powód świadczący o przewadze PR-u nad reklamą w usługach profesjonalnych, to większe zaufanie do tej pierwszej formy promocji. Wszechobecna i często nachalna reklama sprawia, że ją ignorujemy lub uważamy za nieobiektywną i niegodną zaufania. To większe zaufanie do public relations wynika także z faktu, że głównym jego celem jest rzetelne informowanie i komunikacja, a podstawowym zadaniem reklamy jest sprzedaż, czyli kreowanie i zaspakajanie potrzeb konsumentów.
Dowiedz się więcej z książki | |
Ustawa o doradztwie podatkowym. Komentarz
|