Większość doradców to osoby z wykształceniem ekonomicznym lub prawniczym. Na tych kierunkach studiów nie ma w ogóle, lub jest w bardzo ograniczonym poruszana tematyka, o której była mowa na wstępie. Zazwyczaj po studiach, już w trakcie pracy zawodowej, ujawniają się braki i powstaje potrzeba samodoskonalenia z zakresu tzw. miękkich kompetencji. Na rynku funkcjonuje wiele podmiotów oferujących szkolenia i treningi, nie brakuje też publikacji na ten temat.
Dla osób prowadzących kancelarie podatkowe przydatna może być wiedza z zakresu:
• skutecznego przyswajania wiedzy - mnemotechnik, efektywnej nauki czy szybkiego czytania. Ciągłe poszerzanie wiedzy podatkowej przez doradców, to nie tylko wymóg stawiany przez kodeks etyki, ale przede wszystkim konieczność świadczenia profesjonalnych usług.
• zarządzania czasem - codzienny natłok obowiązków zawodowych i prywatnych, masa komunikatów, które do nas docierają wymusza stosowanie narzędzi skutecznego planowania. Instrumenty, techniki i sprawdzone rozwiązania w tym zakresie pomagają działać efektywniej i redukować stres wynikający z ciągłej presji czasu.
• rozwoju osobistego - samoświadomość własnych ograniczeń, a z drugiej strony mocnych stron pozwala świadomie planować rozwój w każdej dziedzinie życia - również zawodowego. Z kolei wiedza na temat psychologii czy negocjacji pomaga w utrzymywaniu pozytywnych relacji z klientami, wspólnikami i pracownikami.
Warto znaleźć czas na doskonalenie tzw. miękkich kompetencji, aby w połączeniu z wiedzą podatkową, prawną i księgową czy ekonomiczną zapewnić klientowi obsługę na najwyższym poziomie, a sobie satysfakcjonującą i gwarantującą ciągły rozwój karierę zawodową.
Dowiedz się więcej z książki | |
Ustawa o doradztwie podatkowym. Komentarz
|