Renoma kancelarii opiera się na dobrych relacjach i pozytywnych opiniach ze strony tych trzech grup, a ponadto stanowi ważny element budowania przewagi konkurencyjnej.
Tymczasem działania reklamowe lub PR-owe skoncentrowane są zazwyczaj tylko na potencjalnych klientach, a rzadziej do tych, z którymi kancelaria już współpracuje. Zaniedbywane są także działania komunikacyjne adresowane do personelu kancelarii, a co gorsza do jej potencjalnych pracowników. Przemyślana, dobrze zaplanowana komunikacja z urzędami, sądami i innymi instytucjami to również pięta achillesowa wielu firm. Tymczasem wszystkie te działania budują obraz kancelarii w szeroko rozumianym otoczeniu i powinny tworzyć przemyślany i spójny przekaz.
Siłą każdej firmy jest jej personel, dlatego marketing nie ogranicza się jedynie do działań prowadzonych na zewnątrz firmy, ale skupia się także m.in. na doskonaleniu komunikacji wewnątrz firmy. Zadowolenie z pracy i efektywność to warunek dobrego funkcjonowania i rozwoju firmy, a także gwarancja zatrzymania cennych, sprawdzonych pracowników. Z kolei dobra opinia o kancelarii jako pracodawcy w istotny sposób zwiększa szanse na pozyskanie osób z wysokimi kwalifikacjami, warto więc o nią zabiegać.
Na obraz firmy wpływają również jej relacje z urzędami, sądami i innymi podmiotami, np. dostawcami czy kooperantami. Profesjonalizm, kultura i życzliwość w relacjach z otoczeniem mają szczególne znaczenie w przypadku małych, zwłaszcza jednoosobowych kancelarii podatkowych. Ich wizerunek powstaje w oparciu o kontakty z doradcą, który jest wizytówką firmy i opinia na jego temat to jednocześnie ocena dotycząca obsługi. Z perspektywy klienta zadowolenia z obsługi jest jednym z podstawowych czynników mających wpływ na udaną, długofalową współpracę z kancelarią.
Dowiedz się więcej z książki | |
Ustawa o doradztwie podatkowym. Komentarz
|