Zarówno rynek kancelarii podatkowych, jak i potencjalnych klientów jest bardzo zróżnicowany. Funkcjonują na nim podmioty jednoosobowe lub kilkuosobowe, firmy średniej wielkości oraz wielkie korporacje. Choć sięgnięcie po masową formę promocji, np. reklamę telewizyjną lub tzw. outdoor (np. billboardy) może wydawać się kuszące, to najpierw należy zadać sobie pytanie, czy w taki sposób rzeczywiście trafimy do naszych potencjalnych klientów.
Skuteczność podejmowanych działań promocyjnych można porównać do podlewania trawnika. Jeśli dotąd nie były stosowane żadne działania promocyjne lub tylko w ograniczonym zakresie, to ten rodzaj aktywności można porównać do wyschniętego ogródka. Decydując się na rozpoczęcie działań komunikacyjnych i dysponując określonym budżetem na ten cel możemy zrobić dwie rzeczy.
Pierwsza, to całe posiadane środki, jak dużą beczkę wody wylać w jedno miejsce, czyli przeznaczyć je na przykład na kosztowną dwutygodniową kampanie reklamową w radio. Drugie rozwiązanie do zaplanowanie wielokanałowej formy komunikacji, przy użyciu wielu różnych, mniej kosztownych form promocji, czyli podlewanie naszego wyschniętego trawnika za pomocą konewki równomiernie na całej powierzchni, która potrzebuje wody.
Znacznie lepsze efekty daje stosowanie zróżnicowanych form promocji - obecność w internecie, artykuły w mediach, organizacja szkoleń własnych lub występowanie na organizowanych przez inne podmioty, zbudowanie lub odświeżenie systemu identyfikacji wizualnej i tak dalej.
Osiągnięty w ten sposób efekt synergii w odniesieniu do wyraźnie zdefiniowanej grupy docelowej daje duże szanse na zaistnienie w świadomości potencjalnych klientów i w konsekwencji sprzedaż usług.
Dowiedz się więcej z książki | |
Ustawa o doradztwie podatkowym. Komentarz
|