Wystąpienia na konferencjach są doskonałą okazją, aby zaprezentować fachowe kompetencje i pokazać się jako ekspert. Wiedza przekazana podczas prelekcji stanowi bardzo często wstęp do nawiązania przez klienta współpracy z kancelarią, szczególnie w przypadku szkoleń dotyczących wąskich lub specjalistycznych zagadnień. Korzystnym rozwiązaniem jest obecność na wydarzeniach skierowanych do konkretnej branży – nie tylko o charakterze szkoleniowym, ale na przykład w targach.
Organizowanie „Dni otwartych drzwi” umożliwia bezpośredni kontakt z przedsiębiorcami zainteresowanymi usługami doradców, którzy chcą dowiedzieć się na czym polega różnica w obsłudze realizowanej przez biuro rachunkowe a kancelarię podatkową. Podobną szansę stwarzają dyżury, podczas których początkujący przedsiębiorcy mogą zasięgnąć porad dotyczących zakładania działalności gospodarczej, wyboru formy prawnej, formy opodatkowania itp. Są one zwykle organizowane przez organizacje zrzeszające lub wspierające przedsiębiorców, a także administrację lokalną.
Szerokie możliwości do nawiązania kontaktu z potencjalnymi klientami i prowadzenia z nimi dialogu daje interenet. Profil w mediach społecznościowych, aktywność na forach dyskusyjnych, prowadzenie eksperckiego bloga, czy rozsyłanie newslettera to przykłady działań komunikacyjnych w sieci.
Networking biznesowy to z kolei okazja do spotkania i nawiązania kontaktów z przedstawicielami firm działających w innych branżach. W większości dużych miast Polski są organizowane tego typu spotkania oraz szkolenia wspierające rozwijanie działalności przez mały i średni biznes.
Dowiedz się więcej z książki | |
Doradca podatkowy. Jak z sukcesem prowadzić kancelarię, biuro rachunkowe
|