Jednym z takich sposobów jest odwoływanie się do autorytetu w danej dziedzinie lub dla określonej grupy osób. Nie chodzi tu tylko o powoływanie się na autorytet, ale także jego cytowanie. Najbardziej pożądane i najskuteczniejsze jest jednak uzyskanie poparcia ze strony uznanego autorytetu. Rekomendacja świadczonych usług ze strony osoby, która jest ceniona z uwagi na zajmowane stanowisko czy posiadane kompetencje, jest ważnym argumentem przemawiającym za dokonaniem takiego jak ta osoba wyboru. Podążanie za autorytetem u wielu osób odsuwa konieczność dokonania własnego wyboru i podjęcia trudnej decyzji.
Innym sposobem jest powołanie się na powszechność korzystania z określonej usługi czy rozwiązania – argument, że „wszyscy” to znają lub mają, automatycznie powoduje chęć osiągnięcia tego, co dotyczy już innych, aby nie pozostawać w tyle.
W marketingu często stosowana jest reguła niedostępności, zgodnie z którą dobro mniej dostępne jest bardziej cenione. O ile w sprzedaży towarów zabieg ten jest skuteczny, o tyle w przypadku świadczenia usług może wywołać negatywne skutki. Ograniczenie klientowi dostępu do doradcy, który tylko sporadycznie bywa w kancelarii, a jeśli już tam jest, to za zamkniętymi drzwiami, czy niechętnie ujawnia swój numer telefonu, może zrazić wielu klientów, którzy oczekują nie tylko dużej dyspozycyjności, ale też szybkiej reakcji na zgłaszane przez nich problemy.
Regułą działającą niezawodnie we wszelkich dziedzinach, nie tylko marketingu, jest reguła lubienia i sympatii. Nawiązanie i utrzymanie pozytywnych relacji z klientem to najskuteczniejszy sposób na udana współpracę, oczywiście przy jednoczesnym zapewnieniu wysokiego poziomu świadczonych usług. Bardzo częstym powodem rezygnacji ze współpracy z kancelarią są problemy komunikacyjne i złe relacje z klientami. Nieuprzejmy czy wywyższający się pracownik, mimo szerokiej wiedzy i bogatego doświadczenia może zrazić do kancelarii wielu klientów.
Opracowując strategie marketingową lub komunikaty promocyjne warto pamiętać o tych regułach i stosować je, aby osiągnąć zakładany cel.
Skuteczna promocja – czyli jak przyciągnąć klienta
Dzięki znajomości pewnych mechanizmów kształtujących ludzkie reakcje, można znacząco podnieść skuteczność stosowanych instrumentów marketingowych i zwiększyć szanse na realizację założonych celów.