83 proc. badanych stwierdziło, że banki oferują przyjazny dostęp do swoich usług przez Internet, a trzy czwarte z nich uważa, że aktywnie informują o swoich usługach oraz ofercie. Blisko dwie trzecie dodało, że banki doceniają stałych klientów, przygotowując dla nich preferencyjne oferty.
92 proc. przedsiębiorców uważa, że sprawnie działające banki to niezbędny element rozwoju kraju oraz efektywnego prowadzenia biznesu.
Badanie zostało przeprowadzone przez Pentor na zlecenie Związku Banków Polskich (ZBP), firmy doradczej Deloitte oraz Krajowej Izby Rozliczeniowej.
„Dziś banki dla przedsiębiorstw to już nie tylko obsługa przelewów i dostęp do zgromadzonego kapitału, ale także wysokiej klasy doradztwo w zakresie pozyskiwania środków europejskich, zapewnienie różnych rodzajów i form zabezpieczenie biznesu, takich jak kredyt, leasing, w końcu pomoc w wejściu na rynek kapitałowy" - uważa prezes ZBP Krzysztof Pietraszkiewicz. „Mało kto wie, że aż 65 proc. obrotów akcjami na warszawskiej giełdzie to udział domów maklerskich należących do banków" - dodał.
W badaniach Pentora 62 proc. przedsiębiorców wyraziło opinię, że sektor bankowy rozwija się szybciej niż inne gałęzie gospodarki. Zdaniem 87 proc. z nich, bez banków wielu przedsiębiorców nie mogłoby rozwinąć swoich firm, a 72 proc. uważa, że banki wspierają rozwój gospodarki.
Eksperci z firmy Deloitte uważają, że banki dostrzegły już potencjał i możliwości rozwoju sektora małych i średnich przedsiębiorstw (MSP). Przedsiębiorcy mogą w związku z tym oczekiwać większej konkurencji na rynku ofert bankowych do nich skierowanych, co przełoży się na niższe ceny za usługi bankowe oraz polepszy ich jakość. „Osiągnięcie sukcesu rynkowego przez dany bank zależy dziś od konkurencyjności w zakresie obsługi sektora MSP" - uważa starszy menadżer w firmie Deloitte Piotr Siciak.
Jak podkreślają eksperci, małe i średnie firmy generują około 50 proc. nakładów inwestycyjnych w sektorze przedsiębiorstw, a dostęp do funduszy unijnych w latach 2007-2013 przyczyni się do dalszego wzrostu inwestycji w tym sektorze. „Perspektywy rozwoju w zakresie akcji kredytowej dla sektora MSP dobrze obrazuje stosunek wartości kredytów do PKB. W Polsce w 2007 roku było to zaledwie 17 proc., podczas gdy w krajach strefy euro aż 50 proc." - podkreśla menadżer w firmie Deloitte Bogumił Wróbel.
Eksperci wskazują, że o wyborze banku przez przedsiębiorcę decyduje przede wszystkim szybki i prosty dostęp do kredytów, wysokość opłat, możliwość skorzystania z pomocy indywidualnego doradcy oraz duża liczba oddziałów o dogodnej lokalizacji.
Zdaniem doradców z Deloitte banki będą skracać czas potrzebny na uzyskanie decyzji kredytowej oraz wypłatę kredytu. Można również oczekiwać, że będą się również zmniejszać wymagania formalne, poprzez zmniejszenie liczby dokumentów potrzebnych do przyznania kredytu oraz uproszczone regulacje dotyczące zabezpieczeń.
92 proc. przedsiębiorców uważa, że sprawnie działające banki to niezbędny element rozwoju kraju oraz efektywnego prowadzenia biznesu.
Badanie zostało przeprowadzone przez Pentor na zlecenie Związku Banków Polskich (ZBP), firmy doradczej Deloitte oraz Krajowej Izby Rozliczeniowej.
„Dziś banki dla przedsiębiorstw to już nie tylko obsługa przelewów i dostęp do zgromadzonego kapitału, ale także wysokiej klasy doradztwo w zakresie pozyskiwania środków europejskich, zapewnienie różnych rodzajów i form zabezpieczenie biznesu, takich jak kredyt, leasing, w końcu pomoc w wejściu na rynek kapitałowy" - uważa prezes ZBP Krzysztof Pietraszkiewicz. „Mało kto wie, że aż 65 proc. obrotów akcjami na warszawskiej giełdzie to udział domów maklerskich należących do banków" - dodał.
W badaniach Pentora 62 proc. przedsiębiorców wyraziło opinię, że sektor bankowy rozwija się szybciej niż inne gałęzie gospodarki. Zdaniem 87 proc. z nich, bez banków wielu przedsiębiorców nie mogłoby rozwinąć swoich firm, a 72 proc. uważa, że banki wspierają rozwój gospodarki.
Eksperci z firmy Deloitte uważają, że banki dostrzegły już potencjał i możliwości rozwoju sektora małych i średnich przedsiębiorstw (MSP). Przedsiębiorcy mogą w związku z tym oczekiwać większej konkurencji na rynku ofert bankowych do nich skierowanych, co przełoży się na niższe ceny za usługi bankowe oraz polepszy ich jakość. „Osiągnięcie sukcesu rynkowego przez dany bank zależy dziś od konkurencyjności w zakresie obsługi sektora MSP" - uważa starszy menadżer w firmie Deloitte Piotr Siciak.
Jak podkreślają eksperci, małe i średnie firmy generują około 50 proc. nakładów inwestycyjnych w sektorze przedsiębiorstw, a dostęp do funduszy unijnych w latach 2007-2013 przyczyni się do dalszego wzrostu inwestycji w tym sektorze. „Perspektywy rozwoju w zakresie akcji kredytowej dla sektora MSP dobrze obrazuje stosunek wartości kredytów do PKB. W Polsce w 2007 roku było to zaledwie 17 proc., podczas gdy w krajach strefy euro aż 50 proc." - podkreśla menadżer w firmie Deloitte Bogumił Wróbel.
Eksperci wskazują, że o wyborze banku przez przedsiębiorcę decyduje przede wszystkim szybki i prosty dostęp do kredytów, wysokość opłat, możliwość skorzystania z pomocy indywidualnego doradcy oraz duża liczba oddziałów o dogodnej lokalizacji.
Zdaniem doradców z Deloitte banki będą skracać czas potrzebny na uzyskanie decyzji kredytowej oraz wypłatę kredytu. Można również oczekiwać, że będą się również zmniejszać wymagania formalne, poprzez zmniejszenie liczby dokumentów potrzebnych do przyznania kredytu oraz uproszczone regulacje dotyczące zabezpieczeń.