Celem takiego działania jest stworzenie przekazu promocyjnego opartego na argumentach korzyści. Do tego konieczne jest ustalenie, z jakich powodów klienci tak naprawdę korzystają z usług kancelarii podatkowej. Chodzi tu o stwierdzenie, co jest dla klienta największą korzyścią o charakterze emocjonalnym. W przypadku zakupu produktów, np. złotego pierścionka z brylantem argumentem nie jest przecież to, że jest wykonany z trwałego, odpornego na zniszczenie kruszcu, ale emocje, które są związane z jego posiadaniem – elegancja, status, wzbudzanie podziwu otoczenia itp.
Podobnie jest z usługami świadczonymi przez kancelarie podatkowe. Aby prześledzić za pomocą metody drabinowej motywacje klienta i korzyści emocjonalne jakie odnosi ze współpracy z doradcą, trzeba mu zadać następujące pytania:
Pytający: Dlaczego korzysta Pan z usług kancelarii podatkowej?
Klient: Ponieważ nie mam czasu i wiedzy potrzebnej do rozliczania podatków.
Pytający: Dlaczego brakuje Panu czasu i czy naprawdę nie ma Pan wystarczającej wiedzy?
Klient: Może i znalazłbym czas, ale kosztem rozwijania mojej firmy. Coś tak wiem o podatkach, ale nie tyle, by uniknąć problemów z fiskusem.
Z tych pytań można wywieźć podstawowe motywacje przedsiębiorców korzystających z usług kancelarii podatkowych: są nimi oszczędność czasu i poczucie bezpieczeństwa, a w rezultacie możliwość skoncentrowania się na prowadzonej działalności gospodarczej. To są rzeczywiste korzyści emocjonalne leżące u podstaw nawiązania współpracy z doradcą lub księgowym. Dlatego w przekazie promocyjnym rzadziej mówi się o sposobie świadczenia usług (terminowości, dokładności, znajomości przepisów itd. – to określa ich cechy, charakteryzuje je), a częściej o poczuciu bezpieczeństwa, spokoju i zaoszczędzonym czasie, które zyskuje klient obsługiwany przez eksperta od podatków. Jest tak dlatego, że motywacje klientów są głębsze i oznaczają potrzeby emocjonalne, takie jak właśnie spokój, bezpieczeństwo, wygoda, komfort, a także prestiż czy uznanie.
W artykule korzystałam z „Jak pisać językiem korzyści” z http://arturjablonski.com.
Dowiedz się więcej z książki | |
Doradca podatkowy. Jak z sukcesem prowadzić kancelarię, biuro rachunkowe
|