Wiele kancelarii podatkowych i biur rachunkowych mocno akcentuje otwartość na obsługę nowo zakładanych firm. Ponieważ dla młodego przedsiębiorcy, szczególnie w pierwszym okresie funkcjonowania na rynku, kluczową kwestią są oszczędności, wiele kancelarii i biur zachęca ich do współpracy obniżając honorarium. Zwykle przez pierwsze miesiące (od 1 – 3) nowa firma może liczyć na rabaty, zdarzają się też, że pierwszy miesiąc obsługi jest gratis. Taka strategia marketingowa ma uzasadnienie nie tylko w fakcie, że start w biznesie oznacza inwestycje i dla młodego przedsiębiorcy liczy się każda złotówka.
Jak wynika z badania pt. „Rok po deregulacji. Rynek usług księgowych po uwolnieniu zawodu” przeprowadzonego przez portal Księgowi Przyszłości w 2015 r. przedsiębiorcy, którzy nawiążą współpracę z biurem bardzo rzadko z niego rezygnują. Na pytanie „czy Państwa firma kiedykolwiek zmieniła biuro rachunkowe” ponad 56 proc. właścicieli małych i średnich firm odpowiedziało że nie, a prawie 27 wskazało, że od zawsze korzysta z tego samego biura.
Oznacza to, że tylko kilkanaście procent firm w całym okresie prowadzenia działalności zdecydowało się na zmianę biura. Przejęcie klienta od innego biura jest więc bardzo trudne i jeśli klient nie rezygnuje sam, np. z powodu błędów lub złej obsługi, to w pewnych przypadkach decydującym argumentem staje się cena, a uzasadnieniem konieczność obniżenia kosztów. Warto jednak nadmienić, że przy wieloletniej, udanej współpracy z biurem argument niższej ceny bardzo rzadko bywa powodem rozwiązania umowy.
Pozyskaniu nowych klientów rozpoczynających działalność gospodarczą powinna towarzyszyć kampania wskazująca korzyści ze współpracy z doradcą podatkowym. Chodzi przede wszystkim o uświadomienie im, że doradca może zaoferować więcej niż księgowy, a planowanie podatkowe to jeden z ważniejszych czynników rozwoju i sukcesu firmy i dlatego warto współpracować z kancelarią podatkową już na etapie zakładania działalności.
Dowiedz się więcej z książki | |
Opodatkowanie działalności gospodarczej w Polsce
|